Loňský výrazný úspěch týmu Force India měl sice dva strůjce, nicméně Sergio Pérez k němu přispěl výrazněji, mimo jiné i dvěma třetími místy. Proto se spekulovalo, že by mohl od týmu odejít za lepším, čemuž nasvědčovalo i mírné prodlení při podpisu nové smlouvy.
Pro mnohé pak bylo velkým překvapením, že sehranou dvojici rozbil Nico Hülkenberg, který se upsal Renaultu. S ohledem na slibovaný progres francouzského týmu to bylo možná prozíravé řešen. Podobnou nabídku měl i Pérez, ale ten se rozhodl setrvat u svého stávajícího chlebodárce. Výsledkově je na tom zatím Mexičan lépe než jeho někdejší kolega, ovšem nelze pominout, že Renault pozvolna přikládá pod kotel.
Že může Hülkenberg sklízet podstatně bohatší ovoce než loni, naznačuje i fakt, že v roce 2016 dosáhl Renault na bodovanou příčku jen třikrát za celou sezónu, zatímco letos Nico vyjel výsledek v TOP10 už dvakrát. Pérez připouští, že on sám byl pokrokem Renaultu přes zimní přestávku hodně překvapen, jeho zlepšení vítá, protože další silný tým ve středu pole bude jenom vítán. Ovšem nijak nelituje, že se na tomto procesu nepodílí.
"Myslím, že Renault je pro současnou F1 opravdu překvapením. Mám za to, že udělali impozantní krok. Bude zajímavé sledovat, jaký další směr jejich vývoj nabere. Ale co se mě týče, jsem šťastný tam, kde jsem. V Barceloně uvidíme, čeho jsme schopní v porovnání s ostatními. Momentálně hájíme čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů a myslím, že se jako tým jevíme dobře. Nelze přehlížet, že využíváme problémů našich soupeřů, rozhodně zatím nemáme tu rychlost, abychom se mohli rovnat špičce. Ale jakmile se k němu dopracujeme, bude všechno ještě mnohem lepší," hodnotí situaci Sergio Pérez.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.