Loňský výrazný úspěch týmu Force India měl sice dva strůjce, nicméně Sergio Pérez k němu přispěl výrazněji, mimo jiné i dvěma třetími místy. Proto se spekulovalo, že by mohl od týmu odejít za lepším, čemuž nasvědčovalo i mírné prodlení při podpisu nové smlouvy.
Pro mnohé pak bylo velkým překvapením, že sehranou dvojici rozbil Nico Hülkenberg, který se upsal Renaultu. S ohledem na slibovaný progres francouzského týmu to bylo možná prozíravé řešen. Podobnou nabídku měl i Pérez, ale ten se rozhodl setrvat u svého stávajícího chlebodárce. Výsledkově je na tom zatím Mexičan lépe než jeho někdejší kolega, ovšem nelze pominout, že Renault pozvolna přikládá pod kotel.
Že může Hülkenberg sklízet podstatně bohatší ovoce než loni, naznačuje i fakt, že v roce 2016 dosáhl Renault na bodovanou příčku jen třikrát za celou sezónu, zatímco letos Nico vyjel výsledek v TOP10 už dvakrát. Pérez připouští, že on sám byl pokrokem Renaultu přes zimní přestávku hodně překvapen, jeho zlepšení vítá, protože další silný tým ve středu pole bude jenom vítán. Ovšem nijak nelituje, že se na tomto procesu nepodílí.
"Myslím, že Renault je pro současnou F1 opravdu překvapením. Mám za to, že udělali impozantní krok. Bude zajímavé sledovat, jaký další směr jejich vývoj nabere. Ale co se mě týče, jsem šťastný tam, kde jsem. V Barceloně uvidíme, čeho jsme schopní v porovnání s ostatními. Momentálně hájíme čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů a myslím, že se jako tým jevíme dobře. Nelze přehlížet, že využíváme problémů našich soupeřů, rozhodně zatím nemáme tu rychlost, abychom se mohli rovnat špičce. Ale jakmile se k němu dopracujeme, bude všechno ještě mnohem lepší," hodnotí situaci Sergio Pérez.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.