Problémy s motory Honda jsou stále na vrcholu žebříčku témat a debat nejen fanoušků F1. A ruku v ruce s nimi se stále častěji objevují spekulace, zda McLaren - v případě, že situace nedojde radikálního zlepšení - nesáhne po jiném výrobci motorů.
Není to tak dávno, co byl McLaren postrachem soupeřů a každý určitě vzpomíná na roky, kdy si podobně jako v posledních třech letech doslova propachtoval místo místo na nejvyšším stupínku. Ale v současné době čas pokročil a pro tým z Wokingu jsou nedostupná už ne stupně vítězů, ale bodované pozice.
Problémy s pohonnou jednotkou Honda se táhnou už třetí sezónu. Opětovné spojení, které na přelomu 80. a 90. let minulého století znamenalo čtyři mistrovské tituly v řadě, je spíše přehlídkou nedostatečného výkonu a smutných úkazů, jaké tým zažil v Bahrajnu a Soči. Proto se vyrojily spekulace, že by McLaren mohl opětovně zamířit ke dveřím ve Stuttgartu a znovu implantovat do svého vozu motor Mercedes, se kterým tým také oslavil nemálo úspěchů. Bylo tedy na šéfovi Zaku Brownovi, aby vnesl do situace více světla.
"Žádný Mercedes ze v zádi našeho vozu neobjeví. Prožíváme období, kdy jsou výsledky našeho týmu značně frustrující, ale kultura našeho partnera je skvělá, lidé výborní a ve věcech, které podnikáme, chceme být odvážní, určitě přijmeme několik důležitých rozhodnutí. Spolupráce s výkonným výborem je na vysoké úrovni, celá organizace je profesionálně řízena, takže jsme šťastni. Jsme samozřejmě nesmírně zklamaní, že nevyhráváme Grand Prix - a to se, bohužel, přes noc nezmění, ale tvrdě pracujeme na vývoji a bude pro nás sladkou odměnou, až zase začneme vyhrávat," zhodnotil situaci Brown.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.