Problémy s motory Honda jsou stále na vrcholu žebříčku témat a debat nejen fanoušků F1. A ruku v ruce s nimi se stále častěji objevují spekulace, zda McLaren - v případě, že situace nedojde radikálního zlepšení - nesáhne po jiném výrobci motorů.
Není to tak dávno, co byl McLaren postrachem soupeřů a každý určitě vzpomíná na roky, kdy si podobně jako v posledních třech letech doslova propachtoval místo místo na nejvyšším stupínku. Ale v současné době čas pokročil a pro tým z Wokingu jsou nedostupná už ne stupně vítězů, ale bodované pozice.
Problémy s pohonnou jednotkou Honda se táhnou už třetí sezónu. Opětovné spojení, které na přelomu 80. a 90. let minulého století znamenalo čtyři mistrovské tituly v řadě, je spíše přehlídkou nedostatečného výkonu a smutných úkazů, jaké tým zažil v Bahrajnu a Soči. Proto se vyrojily spekulace, že by McLaren mohl opětovně zamířit ke dveřím ve Stuttgartu a znovu implantovat do svého vozu motor Mercedes, se kterým tým také oslavil nemálo úspěchů. Bylo tedy na šéfovi Zaku Brownovi, aby vnesl do situace více světla.
"Žádný Mercedes ze v zádi našeho vozu neobjeví. Prožíváme období, kdy jsou výsledky našeho týmu značně frustrující, ale kultura našeho partnera je skvělá, lidé výborní a ve věcech, které podnikáme, chceme být odvážní, určitě přijmeme několik důležitých rozhodnutí. Spolupráce s výkonným výborem je na vysoké úrovni, celá organizace je profesionálně řízena, takže jsme šťastni. Jsme samozřejmě nesmírně zklamaní, že nevyhráváme Grand Prix - a to se, bohužel, přes noc nezmění, ale tvrdě pracujeme na vývoji a bude pro nás sladkou odměnou, až zase začneme vyhrávat," zhodnotil situaci Brown.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.