Problémy s motory Honda jsou stále na vrcholu žebříčku témat a debat nejen fanoušků F1. A ruku v ruce s nimi se stále častěji objevují spekulace, zda McLaren - v případě, že situace nedojde radikálního zlepšení - nesáhne po jiném výrobci motorů.
Není to tak dávno, co byl McLaren postrachem soupeřů a každý určitě vzpomíná na roky, kdy si podobně jako v posledních třech letech doslova propachtoval místo místo na nejvyšším stupínku. Ale v současné době čas pokročil a pro tým z Wokingu jsou nedostupná už ne stupně vítězů, ale bodované pozice.
Problémy s pohonnou jednotkou Honda se táhnou už třetí sezónu. Opětovné spojení, které na přelomu 80. a 90. let minulého století znamenalo čtyři mistrovské tituly v řadě, je spíše přehlídkou nedostatečného výkonu a smutných úkazů, jaké tým zažil v Bahrajnu a Soči. Proto se vyrojily spekulace, že by McLaren mohl opětovně zamířit ke dveřím ve Stuttgartu a znovu implantovat do svého vozu motor Mercedes, se kterým tým také oslavil nemálo úspěchů. Bylo tedy na šéfovi Zaku Brownovi, aby vnesl do situace více světla.
"Žádný Mercedes ze v zádi našeho vozu neobjeví. Prožíváme období, kdy jsou výsledky našeho týmu značně frustrující, ale kultura našeho partnera je skvělá, lidé výborní a ve věcech, které podnikáme, chceme být odvážní, určitě přijmeme několik důležitých rozhodnutí. Spolupráce s výkonným výborem je na vysoké úrovni, celá organizace je profesionálně řízena, takže jsme šťastni. Jsme samozřejmě nesmírně zklamaní, že nevyhráváme Grand Prix - a to se, bohužel, přes noc nezmění, ale tvrdě pracujeme na vývoji a bude pro nás sladkou odměnou, až zase začneme vyhrávat," zhodnotil situaci Brown.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.