Problémy s motory Honda jsou stále na vrcholu žebříčku témat a debat nejen fanoušků F1. A ruku v ruce s nimi se stále častěji objevují spekulace, zda McLaren - v případě, že situace nedojde radikálního zlepšení - nesáhne po jiném výrobci motorů.
Není to tak dávno, co byl McLaren postrachem soupeřů a každý určitě vzpomíná na roky, kdy si podobně jako v posledních třech letech doslova propachtoval místo místo na nejvyšším stupínku. Ale v současné době čas pokročil a pro tým z Wokingu jsou nedostupná už ne stupně vítězů, ale bodované pozice.
Problémy s pohonnou jednotkou Honda se táhnou už třetí sezónu. Opětovné spojení, které na přelomu 80. a 90. let minulého století znamenalo čtyři mistrovské tituly v řadě, je spíše přehlídkou nedostatečného výkonu a smutných úkazů, jaké tým zažil v Bahrajnu a Soči. Proto se vyrojily spekulace, že by McLaren mohl opětovně zamířit ke dveřím ve Stuttgartu a znovu implantovat do svého vozu motor Mercedes, se kterým tým také oslavil nemálo úspěchů. Bylo tedy na šéfovi Zaku Brownovi, aby vnesl do situace více světla.
"Žádný Mercedes ze v zádi našeho vozu neobjeví. Prožíváme období, kdy jsou výsledky našeho týmu značně frustrující, ale kultura našeho partnera je skvělá, lidé výborní a ve věcech, které podnikáme, chceme být odvážní, určitě přijmeme několik důležitých rozhodnutí. Spolupráce s výkonným výborem je na vysoké úrovni, celá organizace je profesionálně řízena, takže jsme šťastni. Jsme samozřejmě nesmírně zklamaní, že nevyhráváme Grand Prix - a to se, bohužel, přes noc nezmění, ale tvrdě pracujeme na vývoji a bude pro nás sladkou odměnou, až zase začneme vyhrávat," zhodnotil situaci Brown.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.