Renault se kvůli obavám o spolehlivost rozhodl odložit nasazení nové, výkonnější specifikace své pohonné jednotky na červenec. To je dobrá zpráva pro Force Indii a Williams - jeho nejbližší soupeře používající motory Mercedes.
Původně francouzský výrobce plánoval přivézt novou verzi do Montrealu, během testů na stolici se však objevili určité potíže, proto tento krok odkládá na konec července.
"Chtěli bychom to zvládnout do letní přestávky a v souladu s nasazováním jednotlivých pohonných jednotek, takže bychom se k tomu rádi dostali u pohonné jednotky číslo 3, bude-li to možné," uvádí pro Autosport Cyril Abiteboul, ředitel Renaultu Sport F1.
K nasazení druhých motorů dojde příští víkend ve Španělsku či o 2 týdny později v Monaku, třetí pohonné jednotky hodlají použít kolem závodu v Británii nebo v Maďarsku ve druhé polovině července.
"Jde o něco, na čem stále pracujeme. Dotýkáme se určitých omezení, ale věříme, že koncept, který jsme letos představili, je správný. Chystáme inovace a zvýšení výkonnosti," pokračuje Abiteboul. Má to jedno ale: "Musíme dostat pod kontrolu spolehlivost motoru, jak jsem zmínil při mnoha příležitostech."
"Víme, že v systému je určitá slabina, s níž se musíme vyrovnat. Platí to jak na dráze, tak na dynamometru. A to je ten problém se spolehlivostí. Totéž platí pro Hondu - potíže se spolehlivostí škodí vašemu vývojovému programu v továrně. Musíme to zvládnout," popisuje šéf Renaultu.
I přes jisté zdržení ale věří, že se svým soupeřům hodně přiblíží: "Nesnižuji svou ambici stáhnout obrovský díl náskoku, který mají Mercedes a Ferrari. Netvrdím, že se jim teď vyrovnáme, ale že pro to máme plán."
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.