Renault se kvůli obavám o spolehlivost rozhodl odložit nasazení nové, výkonnější specifikace své pohonné jednotky na červenec. To je dobrá zpráva pro Force Indii a Williams - jeho nejbližší soupeře používající motory Mercedes.
Původně francouzský výrobce plánoval přivézt novou verzi do Montrealu, během testů na stolici se však objevili určité potíže, proto tento krok odkládá na konec července.
"Chtěli bychom to zvládnout do letní přestávky a v souladu s nasazováním jednotlivých pohonných jednotek, takže bychom se k tomu rádi dostali u pohonné jednotky číslo 3, bude-li to možné," uvádí pro Autosport Cyril Abiteboul, ředitel Renaultu Sport F1.
K nasazení druhých motorů dojde příští víkend ve Španělsku či o 2 týdny později v Monaku, třetí pohonné jednotky hodlají použít kolem závodu v Británii nebo v Maďarsku ve druhé polovině července.
"Jde o něco, na čem stále pracujeme. Dotýkáme se určitých omezení, ale věříme, že koncept, který jsme letos představili, je správný. Chystáme inovace a zvýšení výkonnosti," pokračuje Abiteboul. Má to jedno ale: "Musíme dostat pod kontrolu spolehlivost motoru, jak jsem zmínil při mnoha příležitostech."
"Víme, že v systému je určitá slabina, s níž se musíme vyrovnat. Platí to jak na dráze, tak na dynamometru. A to je ten problém se spolehlivostí. Totéž platí pro Hondu - potíže se spolehlivostí škodí vašemu vývojovému programu v továrně. Musíme to zvládnout," popisuje šéf Renaultu.
I přes jisté zdržení ale věří, že se svým soupeřům hodně přiblíží: "Nesnižuji svou ambici stáhnout obrovský díl náskoku, který mají Mercedes a Ferrari. Netvrdím, že se jim teď vyrovnáme, ale že pro to máme plán."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.