Renault se kvůli obavám o spolehlivost rozhodl odložit nasazení nové, výkonnější specifikace své pohonné jednotky na červenec. To je dobrá zpráva pro Force Indii a Williams - jeho nejbližší soupeře používající motory Mercedes.
Původně francouzský výrobce plánoval přivézt novou verzi do Montrealu, během testů na stolici se však objevili určité potíže, proto tento krok odkládá na konec července.
"Chtěli bychom to zvládnout do letní přestávky a v souladu s nasazováním jednotlivých pohonných jednotek, takže bychom se k tomu rádi dostali u pohonné jednotky číslo 3, bude-li to možné," uvádí pro Autosport Cyril Abiteboul, ředitel Renaultu Sport F1.
K nasazení druhých motorů dojde příští víkend ve Španělsku či o 2 týdny později v Monaku, třetí pohonné jednotky hodlají použít kolem závodu v Británii nebo v Maďarsku ve druhé polovině července.
"Jde o něco, na čem stále pracujeme. Dotýkáme se určitých omezení, ale věříme, že koncept, který jsme letos představili, je správný. Chystáme inovace a zvýšení výkonnosti," pokračuje Abiteboul. Má to jedno ale: "Musíme dostat pod kontrolu spolehlivost motoru, jak jsem zmínil při mnoha příležitostech."
"Víme, že v systému je určitá slabina, s níž se musíme vyrovnat. Platí to jak na dráze, tak na dynamometru. A to je ten problém se spolehlivostí. Totéž platí pro Hondu - potíže se spolehlivostí škodí vašemu vývojovému programu v továrně. Musíme to zvládnout," popisuje šéf Renaultu.
I přes jisté zdržení ale věří, že se svým soupeřům hodně přiblíží: "Nesnižuji svou ambici stáhnout obrovský díl náskoku, který mají Mercedes a Ferrari. Netvrdím, že se jim teď vyrovnáme, ale že pro to máme plán."
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.