Renault se kvůli obavám o spolehlivost rozhodl odložit nasazení nové, výkonnější specifikace své pohonné jednotky na červenec. To je dobrá zpráva pro Force Indii a Williams - jeho nejbližší soupeře používající motory Mercedes.
Původně francouzský výrobce plánoval přivézt novou verzi do Montrealu, během testů na stolici se však objevili určité potíže, proto tento krok odkládá na konec července.
"Chtěli bychom to zvládnout do letní přestávky a v souladu s nasazováním jednotlivých pohonných jednotek, takže bychom se k tomu rádi dostali u pohonné jednotky číslo 3, bude-li to možné," uvádí pro Autosport Cyril Abiteboul, ředitel Renaultu Sport F1.
K nasazení druhých motorů dojde příští víkend ve Španělsku či o 2 týdny později v Monaku, třetí pohonné jednotky hodlají použít kolem závodu v Británii nebo v Maďarsku ve druhé polovině července.
"Jde o něco, na čem stále pracujeme. Dotýkáme se určitých omezení, ale věříme, že koncept, který jsme letos představili, je správný. Chystáme inovace a zvýšení výkonnosti," pokračuje Abiteboul. Má to jedno ale: "Musíme dostat pod kontrolu spolehlivost motoru, jak jsem zmínil při mnoha příležitostech."
"Víme, že v systému je určitá slabina, s níž se musíme vyrovnat. Platí to jak na dráze, tak na dynamometru. A to je ten problém se spolehlivostí. Totéž platí pro Hondu - potíže se spolehlivostí škodí vašemu vývojovému programu v továrně. Musíme to zvládnout," popisuje šéf Renaultu.
I přes jisté zdržení ale věří, že se svým soupeřům hodně přiblíží: "Nesnižuji svou ambici stáhnout obrovský díl náskoku, který mají Mercedes a Ferrari. Netvrdím, že se jim teď vyrovnáme, ale že pro to máme plán."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.