Před sezónou hovořili v týmu Vijay Mallyi o útoku na třetí příčku v Poháru konstruktérů, poté své cíle razantně zrevidovali. Dokonce se objevily názory, že po pravidelném vzestupu hrozí Force Indii tvrdý pád. Po čtvrtém závodě se ale "růžová garda" drží výborně.
Po čtvrtém závodě letošní sezóny už jsou ve startovním poli pouze tři týmy, které bodovaly ve všech podnicích oběma vozy. Vedle maxifavoritů Ferrari a Mercedesu to je - pro někoho možná překvapivě - i Force India. V Rusku se oba piloti předvedli výborně a není proto divu, že Sergio Pérez hovoří o "velkém zázraku", který tým vytáhl z rukávu.
Mexičan zaznamenal letos nejlepší výsledek Force Indie, byť mu k němu hodně pomohl defekt Felipe Massy deset kol před cílem. "Checo" Pérez také vyzdvihuje fakt, že vozy Mallyova týmu mají znatelný rychlostní deficit na své hlavní rivaly a z tohoto hlediska oceňuje průběžnou čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů, i když na své rivaly Red Bull a Williams nadále ztrácí.
"Jsme velmi spokojeni. Když se na výsledky podíváme reálně, pokud by šlo o čistý závod, tak nemůžeme dopadnout takhle dobře. Ale opět jsme dokázali využít potíží Red Bullu a Williamsu. Protože jsme opravdu odvedli co nejlepší práci, jsem skutečně šťastný s naším výkonem. Je třeba přiznat, že jsme dosud hodně daleko od našich soupeřů, děláme vlastně velké zázraky, když jsme na příčkách, kde nás můžete vidět. Nicméně věřím, že naše auta zrychlí, a pak to bude opravdu velká výzva," kriticky hodnotí svůj a týmový výkon Pérez.
Oba piloti i týmové osazení stejně jako další soupeři očekávají následující Grand Prix Španělska na Circuit de Catalunya, kde se má objevit velké množství vylepšení. Esteban Ocon, který dosáhl svého nejlepšího výsledku v kariéře a zlomil kletbu desátých míst, označil svůj výkon poprvé v barvách Force Indie za ideální, nerozhodilo ho ani drobné zaváhání na startu. A jenom maličká statistická perlička - Pérez přivezl jubilejní 20. umístění na šestém místě, Ocon ho svým výsledkem napodobil, jeho umístění v závodě byla pětatřicátá sedmá příčka v historii Force Indie.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.