Před sezónou hovořili v týmu Vijay Mallyi o útoku na třetí příčku v Poháru konstruktérů, poté své cíle razantně zrevidovali. Dokonce se objevily názory, že po pravidelném vzestupu hrozí Force Indii tvrdý pád. Po čtvrtém závodě se ale "růžová garda" drží výborně.
Po čtvrtém závodě letošní sezóny už jsou ve startovním poli pouze tři týmy, které bodovaly ve všech podnicích oběma vozy. Vedle maxifavoritů Ferrari a Mercedesu to je - pro někoho možná překvapivě - i Force India. V Rusku se oba piloti předvedli výborně a není proto divu, že Sergio Pérez hovoří o "velkém zázraku", který tým vytáhl z rukávu.
Mexičan zaznamenal letos nejlepší výsledek Force Indie, byť mu k němu hodně pomohl defekt Felipe Massy deset kol před cílem. "Checo" Pérez také vyzdvihuje fakt, že vozy Mallyova týmu mají znatelný rychlostní deficit na své hlavní rivaly a z tohoto hlediska oceňuje průběžnou čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů, i když na své rivaly Red Bull a Williams nadále ztrácí.
"Jsme velmi spokojeni. Když se na výsledky podíváme reálně, pokud by šlo o čistý závod, tak nemůžeme dopadnout takhle dobře. Ale opět jsme dokázali využít potíží Red Bullu a Williamsu. Protože jsme opravdu odvedli co nejlepší práci, jsem skutečně šťastný s naším výkonem. Je třeba přiznat, že jsme dosud hodně daleko od našich soupeřů, děláme vlastně velké zázraky, když jsme na příčkách, kde nás můžete vidět. Nicméně věřím, že naše auta zrychlí, a pak to bude opravdu velká výzva," kriticky hodnotí svůj a týmový výkon Pérez.
Oba piloti i týmové osazení stejně jako další soupeři očekávají následující Grand Prix Španělska na Circuit de Catalunya, kde se má objevit velké množství vylepšení. Esteban Ocon, který dosáhl svého nejlepšího výsledku v kariéře a zlomil kletbu desátých míst, označil svůj výkon poprvé v barvách Force Indie za ideální, nerozhodilo ho ani drobné zaváhání na startu. A jenom maličká statistická perlička - Pérez přivezl jubilejní 20. umístění na šestém místě, Ocon ho svým výsledkem napodobil, jeho umístění v závodě byla pětatřicátá sedmá příčka v historii Force Indie.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.