Páté kolo ruské Grand Prix bylo konečnou pro Daniela Ricciarda. U pravého zadního kola se objevil obláček dýmu, který záhy zhoustl. Tým instruoval svého pilota, aby neprodleně zajel do boxů, kde po krátké prohlídce padl verdikt - konec.
Šéf Red Bullu Christian Horner označil problém s pravou zadní brzdou Ricciardova vozu za "velmi podivný". Okamžitě se vyrojily názory, že může jít o podobné potíže, jaké měl před dvěma týdny Max Verstappen na okruhu v Bahrajnu. Ricciardo se krátce po startu v zatáčce 3 střetl kolo na kolo s Felipe Massou, dokonce na krátkou chvíli jel mimo trať a poté se zařadil na sedmé místo. Kvůli kolizi Palmera a Grosjeana vyjel na trať safety car, Ricciarda postihly jeho potíže v druhém kole poté, co se zpomalovací vozidlo vrátilo zpět do boxů.
Horner uvedl, že problém bude podroben pečlivému prošetření, současně však uvedl, že první indicie naznačují odlišné příčiny a tudíž nelze klást rovnítko mezi Verstappenovy problémy v Bahrajnu a Ricciardovy v Soči.
"Dopad je podobný, ale problém tkví jinde, takže musíme zjistit jeho příčiny. Momentálně existují určité náznaky, takže je třeba všechno kompletně prozkoumat, abychom dospěli k původu potíží. Ve druhé nebo za druhou zatáčkou došlo k nějakému kontaktu, ale možná tam bylo ještě něco jiného, protože se to stalo prakticky hned po restartu . Předtím se vše zdálo být pod kontrolou, takže šlo o absolutně náhlé selhání. Bylo opravdu hodně zvláštní, že k tomu došlo vlastně bezprostředně poté, co zajel safety car do boxů," pokusil se Horner analyzovat příčinu problémů.
"Stalo se to hned v úvodu závodu, takže nevím, nakolik se na tom podepsal safety car nebo opakované zahřívací kolo. Tým všechno podrobně zkoumá. Je to frustrující, v neděli se připravujete na závod, jste připraveni koncentrovat adrenalin na 15:00, ale dnes to skončilo velice rychle," dodává k tomu Daniel Ricciardo.
Bezprostředně po odstoupení Australana vyslal tým po radiokomunikaci varovné hlášení Verstappenovi, ale podle Hornera neměl Holanďanův vůz podobné problémy, šlo čistě o preventivní opatření, aby Max přenastavil brzdy dopředu.
"Max neměl v závodě žádné problémy. Šlo jen o opatrnost z naší strany, abychom zadním brzdám poněkud odlehčili. Max ostatně odjel velmi dobrý závod, byl disciplinovaný a jeho rychlost zejména v druhé polovině závodu byla úctyhodná. Dnes dostal z auta prakticky vše, co mohl," zhodnotil vystoupení jediného vozu Red Bull v cíli Horner.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.