Páté kolo ruské Grand Prix bylo konečnou pro Daniela Ricciarda. U pravého zadního kola se objevil obláček dýmu, který záhy zhoustl. Tým instruoval svého pilota, aby neprodleně zajel do boxů, kde po krátké prohlídce padl verdikt - konec.
Šéf Red Bullu Christian Horner označil problém s pravou zadní brzdou Ricciardova vozu za "velmi podivný". Okamžitě se vyrojily názory, že může jít o podobné potíže, jaké měl před dvěma týdny Max Verstappen na okruhu v Bahrajnu. Ricciardo se krátce po startu v zatáčce 3 střetl kolo na kolo s Felipe Massou, dokonce na krátkou chvíli jel mimo trať a poté se zařadil na sedmé místo. Kvůli kolizi Palmera a Grosjeana vyjel na trať safety car, Ricciarda postihly jeho potíže v druhém kole poté, co se zpomalovací vozidlo vrátilo zpět do boxů.
Horner uvedl, že problém bude podroben pečlivému prošetření, současně však uvedl, že první indicie naznačují odlišné příčiny a tudíž nelze klást rovnítko mezi Verstappenovy problémy v Bahrajnu a Ricciardovy v Soči.
"Dopad je podobný, ale problém tkví jinde, takže musíme zjistit jeho příčiny. Momentálně existují určité náznaky, takže je třeba všechno kompletně prozkoumat, abychom dospěli k původu potíží. Ve druhé nebo za druhou zatáčkou došlo k nějakému kontaktu, ale možná tam bylo ještě něco jiného, protože se to stalo prakticky hned po restartu . Předtím se vše zdálo být pod kontrolou, takže šlo o absolutně náhlé selhání. Bylo opravdu hodně zvláštní, že k tomu došlo vlastně bezprostředně poté, co zajel safety car do boxů," pokusil se Horner analyzovat příčinu problémů.
"Stalo se to hned v úvodu závodu, takže nevím, nakolik se na tom podepsal safety car nebo opakované zahřívací kolo. Tým všechno podrobně zkoumá. Je to frustrující, v neděli se připravujete na závod, jste připraveni koncentrovat adrenalin na 15:00, ale dnes to skončilo velice rychle," dodává k tomu Daniel Ricciardo.
Bezprostředně po odstoupení Australana vyslal tým po radiokomunikaci varovné hlášení Verstappenovi, ale podle Hornera neměl Holanďanův vůz podobné problémy, šlo čistě o preventivní opatření, aby Max přenastavil brzdy dopředu.
"Max neměl v závodě žádné problémy. Šlo jen o opatrnost z naší strany, abychom zadním brzdám poněkud odlehčili. Max ostatně odjel velmi dobrý závod, byl disciplinovaný a jeho rychlost zejména v druhé polovině závodu byla úctyhodná. Dnes dostal z auta prakticky vše, co mohl," zhodnotil vystoupení jediného vozu Red Bull v cíli Horner.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.