Čtvrté místo Lewise Hamiltona v Soči bylo pro trojnásobného mistra světa obrovským rozčarováním. Přestože v pozávodních prohlášeních tvrdil, že už s týmem dospěli k analýze jeho potíží, situace se přeci jenom má trochu jinak.
S delším odstupem se Hamilton stále více zamýšlí nad tím, proč nestačil vedoucímu triu a jakou příčinu měla absence výkonu u jeho vozu. Je přesvědčen, že se všechno povede vyřešit do následující Grand Prix Španělska. Oproti Bottasovi, který byl v cíli dříve o více než půl minuty, se trápil s nedostatečným vyvážením a přehříváním vozu, takže vůbec poprvé v historii Grand Prix Ruska nedojel na stupních vítězů. Přitom, jak sám Hamilton uvádí, s Bottasem měli zcela shodné nastavení vozů.
"Teď nejsem schopen vysvětlit, co se stalo, ale během tohoto týdnu se na tento problém zaměřím, abych to plně pochopil. Mám svou určitou teorii, jak to bylo s kvalifikací a v závodě, mám i nějaké nápady, ale bude to znamenat hodně práce, než se je podaří zrealizovat," prohlásil později po Grand Prix Hamilton.
Šance na pódium byla rychle pryčNa startu to ještě vypadalo, že Hamilton s Bottasem dokáží překvapit obě Ferrari, ale už od zatáčky 2 se vidina vítězství i stupňů vítězů začala vítězi 54 Grand Prix vzdalovat. Klesl na čtvrté místo a jeho jízda byla nadále provázena potížemi s chlazením motoru.
"Po pátém kole jsem musel zpomalit a zůstat čtvrtý. Mnohokrát jsem měnil nastavení jednotky. Kvůli vysoké teplotě jsem měl problémy s jedním z válců, proto jsem tak rychle poklesl na svou příčku. Od soboty jsem byl pomalý, takže se nic nezměnilo. Myslím, že kdybych byl vpředu, tak bych jezdil rychleji, ale dost možná by to netrvalo dlouho, protože jsem měl ještě potíže s nastavením. Kvůli trablům s teplotou jsem ztrácel sedm desetin, možní až vteřinu," komentuje chování svého vozu Hamilton.
Bodový odstup je irelevantníHamilton nadále ztrácí v celkové klasifikaci na průběžného vedoucího soupeře Vettela, jehož náskok vzrostl na 13 bodů. Brit je přesvědčen, že v tuto chvíli je pořadí zatím irelevantní, pro něj je mnohem důležitější, aby byly definovány příčiny jeho problémů v Soči. Momentální podobnou klasifikace se prozatím zabývat nehodlá.
"Právě teď na ni nemyslím, není to důležité. Musím pochopit, proč jsem nebyl tento víkend dost rychlý a co se stalo s nastavením mého vozu. A příští závod se vrátit do boje o titul. Mistrovství je ještě dlouhou cestou. Dnes nenastal konec světa. Pochopitelně potřebuju opět najít tempo, které jsem měl předtím," vrací se Hamilton naposledy k problémům, které ho provázely v ruské Grand Prix.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.