Čtvrté místo Lewise Hamiltona v Soči bylo pro trojnásobného mistra světa obrovským rozčarováním. Přestože v pozávodních prohlášeních tvrdil, že už s týmem dospěli k analýze jeho potíží, situace se přeci jenom má trochu jinak.
S delším odstupem se Hamilton stále více zamýšlí nad tím, proč nestačil vedoucímu triu a jakou příčinu měla absence výkonu u jeho vozu. Je přesvědčen, že se všechno povede vyřešit do následující Grand Prix Španělska. Oproti Bottasovi, který byl v cíli dříve o více než půl minuty, se trápil s nedostatečným vyvážením a přehříváním vozu, takže vůbec poprvé v historii Grand Prix Ruska nedojel na stupních vítězů. Přitom, jak sám Hamilton uvádí, s Bottasem měli zcela shodné nastavení vozů.
"Teď nejsem schopen vysvětlit, co se stalo, ale během tohoto týdnu se na tento problém zaměřím, abych to plně pochopil. Mám svou určitou teorii, jak to bylo s kvalifikací a v závodě, mám i nějaké nápady, ale bude to znamenat hodně práce, než se je podaří zrealizovat," prohlásil později po Grand Prix Hamilton.
Šance na pódium byla rychle pryčNa startu to ještě vypadalo, že Hamilton s Bottasem dokáží překvapit obě Ferrari, ale už od zatáčky 2 se vidina vítězství i stupňů vítězů začala vítězi 54 Grand Prix vzdalovat. Klesl na čtvrté místo a jeho jízda byla nadále provázena potížemi s chlazením motoru.
"Po pátém kole jsem musel zpomalit a zůstat čtvrtý. Mnohokrát jsem měnil nastavení jednotky. Kvůli vysoké teplotě jsem měl problémy s jedním z válců, proto jsem tak rychle poklesl na svou příčku. Od soboty jsem byl pomalý, takže se nic nezměnilo. Myslím, že kdybych byl vpředu, tak bych jezdil rychleji, ale dost možná by to netrvalo dlouho, protože jsem měl ještě potíže s nastavením. Kvůli trablům s teplotou jsem ztrácel sedm desetin, možní až vteřinu," komentuje chování svého vozu Hamilton.
Bodový odstup je irelevantníHamilton nadále ztrácí v celkové klasifikaci na průběžného vedoucího soupeře Vettela, jehož náskok vzrostl na 13 bodů. Brit je přesvědčen, že v tuto chvíli je pořadí zatím irelevantní, pro něj je mnohem důležitější, aby byly definovány příčiny jeho problémů v Soči. Momentální podobnou klasifikace se prozatím zabývat nehodlá.
"Právě teď na ni nemyslím, není to důležité. Musím pochopit, proč jsem nebyl tento víkend dost rychlý a co se stalo s nastavením mého vozu. A příští závod se vrátit do boje o titul. Mistrovství je ještě dlouhou cestou. Dnes nenastal konec světa. Pochopitelně potřebuju opět najít tempo, které jsem měl předtím," vrací se Hamilton naposledy k problémům, které ho provázely v ruské Grand Prix.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.