Alonsova návštěva v sérii IndyCar a jeho výměna slavného závodu 500 mil INDY za neméně proslulou Grand Prix Monaka je stále předmětem debat, diskuzí a názorových střetů. McLaren toto řešení obhajuje zejména s ohledem na samotného pilota.
Zástupci týmu zdůrazňují, že plánovaný start Fernanda Alonsa v 500 mil Indianapolis volili se záměrem, aby u Španěla "nezabili" jeho motivaci a závodní snahy. Veterán Grand Prix, který se poprvé do Formule 1 posadil v roce 2001 (Minardi) svým působením v IndyCar dle jeho současného zaměstnavatele získá další motivaci, což je důležitější než potenciální body, které by mohl v Grand Prix Monaka vyjet.
"Někteří lidé označují celou věc za pouhé PR, schovávání, kouřovou clonu, cokoliv - ale ono je to především určeno pro Fernanda, aby si udržel motivaci. Nejde o peníze, není to životní styl. Alonso je konkurenceschopný ve všem, co dělá, a to i v případě, že bude na své vlastní trati příští neděli jezdit na motokáře. Bude stejně dobrý jako minulou neděli nebo před deseti lety. Je opravdu dobrý, je to jedna z forem jeho talentů. Nechtějme ho zlomit nebo ztratit, nenechme ho »umřít«, protože je to jeho vášeň a oheň, který v jeho nitru hoří. A jediný způsob, jak ho udržet naživu, je dopřát mu trochu čerstvého vzduchu a dovolit mu, aby udělal něco opravdu radikálního, něco co mu umožní se opět dostat k tomu vzrušení a řekněme opět mu dopřát konkurenceschopnost," vyjádřil se k věci ředitel McLarenu Eric Boullier.
Jiný přístup pro VandoorneaRozpoložení Alonsa je celkem jasné, stále se pokouší dostihnout vysněný třetí mistrovský titul a z jeho současného postavení pramení i ona těžko přehlédnutelná frustrace. Stoffel Vandoorne má odlišnou pozici, je schopen se lépe vyrovnat s aktuální situací, protože je teprve na začátku své kariéry. Boullier tvrdí, že má od McLarenu plnou podporu, přestože letos zatím končí v kvalifikaci po první části.
"Není určitě v nijak komfortní pozici, ale také nemusí v každém závodě předvádět něco výjimečného. Věříme mu, proto jsme s ním podepsali dlouhodobý kontrakt. Nemáme zájem, aby tato situace trvala příliš dlouho, ale nevyvíjíme na něj závod od závodu zvláštní tlak. Cítí se dobře a má od McLarenu plnou podporu," pokračuje Boullier.
Přestože oba piloti trpí značnými problémy se spolehlivostí, bylo by podle Boulliera posuzovat mladého belgického pilota pouze podle výsledků, zvláště když do posledního závodu kvůli dalším technickým potížím vůbec neodstartoval. Přitom v Bahrajnu loni zaskakoval za Alonsa a při svém debutu si vyjel mistrovský bod.
"Pokud se podíváme na jednotlivé závody, Stoffel měl s vozem spoustu problémů, nikdy neměl ty potřebné předpoklady, aby ze svého auta vytěžil maximum. Ale sledujeme jeho data kolo za kolem, takže mohu říci, že pokud měl během závodu všechno optimální, jel výborně a dosahoval úrovně Fernanda, což je vynikající. Potřebujeme teď kompletní závodní víkend bez jakýchkoli těžkostí," zakončil svou úvahu Boullier.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.