Alonsova návštěva v sérii IndyCar a jeho výměna slavného závodu 500 mil INDY za neméně proslulou Grand Prix Monaka je stále předmětem debat, diskuzí a názorových střetů. McLaren toto řešení obhajuje zejména s ohledem na samotného pilota.
Zástupci týmu zdůrazňují, že plánovaný start Fernanda Alonsa v 500 mil Indianapolis volili se záměrem, aby u Španěla "nezabili" jeho motivaci a závodní snahy. Veterán Grand Prix, který se poprvé do Formule 1 posadil v roce 2001 (Minardi) svým působením v IndyCar dle jeho současného zaměstnavatele získá další motivaci, což je důležitější než potenciální body, které by mohl v Grand Prix Monaka vyjet.
"Někteří lidé označují celou věc za pouhé PR, schovávání, kouřovou clonu, cokoliv - ale ono je to především určeno pro Fernanda, aby si udržel motivaci. Nejde o peníze, není to životní styl. Alonso je konkurenceschopný ve všem, co dělá, a to i v případě, že bude na své vlastní trati příští neděli jezdit na motokáře. Bude stejně dobrý jako minulou neděli nebo před deseti lety. Je opravdu dobrý, je to jedna z forem jeho talentů. Nechtějme ho zlomit nebo ztratit, nenechme ho »umřít«, protože je to jeho vášeň a oheň, který v jeho nitru hoří. A jediný způsob, jak ho udržet naživu, je dopřát mu trochu čerstvého vzduchu a dovolit mu, aby udělal něco opravdu radikálního, něco co mu umožní se opět dostat k tomu vzrušení a řekněme opět mu dopřát konkurenceschopnost," vyjádřil se k věci ředitel McLarenu Eric Boullier.
Jiný přístup pro VandoorneaRozpoložení Alonsa je celkem jasné, stále se pokouší dostihnout vysněný třetí mistrovský titul a z jeho současného postavení pramení i ona těžko přehlédnutelná frustrace. Stoffel Vandoorne má odlišnou pozici, je schopen se lépe vyrovnat s aktuální situací, protože je teprve na začátku své kariéry. Boullier tvrdí, že má od McLarenu plnou podporu, přestože letos zatím končí v kvalifikaci po první části.
"Není určitě v nijak komfortní pozici, ale také nemusí v každém závodě předvádět něco výjimečného. Věříme mu, proto jsme s ním podepsali dlouhodobý kontrakt. Nemáme zájem, aby tato situace trvala příliš dlouho, ale nevyvíjíme na něj závod od závodu zvláštní tlak. Cítí se dobře a má od McLarenu plnou podporu," pokračuje Boullier.
Přestože oba piloti trpí značnými problémy se spolehlivostí, bylo by podle Boulliera posuzovat mladého belgického pilota pouze podle výsledků, zvláště když do posledního závodu kvůli dalším technickým potížím vůbec neodstartoval. Přitom v Bahrajnu loni zaskakoval za Alonsa a při svém debutu si vyjel mistrovský bod.
"Pokud se podíváme na jednotlivé závody, Stoffel měl s vozem spoustu problémů, nikdy neměl ty potřebné předpoklady, aby ze svého auta vytěžil maximum. Ale sledujeme jeho data kolo za kolem, takže mohu říci, že pokud měl během závodu všechno optimální, jel výborně a dosahoval úrovně Fernanda, což je vynikající. Potřebujeme teď kompletní závodní víkend bez jakýchkoli těžkostí," zakončil svou úvahu Boullier.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.