Alonsova návštěva v sérii IndyCar a jeho výměna slavného závodu 500 mil INDY za neméně proslulou Grand Prix Monaka je stále předmětem debat, diskuzí a názorových střetů. McLaren toto řešení obhajuje zejména s ohledem na samotného pilota.
Zástupci týmu zdůrazňují, že plánovaný start Fernanda Alonsa v 500 mil Indianapolis volili se záměrem, aby u Španěla "nezabili" jeho motivaci a závodní snahy. Veterán Grand Prix, který se poprvé do Formule 1 posadil v roce 2001 (Minardi) svým působením v IndyCar dle jeho současného zaměstnavatele získá další motivaci, což je důležitější než potenciální body, které by mohl v Grand Prix Monaka vyjet.
"Někteří lidé označují celou věc za pouhé PR, schovávání, kouřovou clonu, cokoliv - ale ono je to především určeno pro Fernanda, aby si udržel motivaci. Nejde o peníze, není to životní styl. Alonso je konkurenceschopný ve všem, co dělá, a to i v případě, že bude na své vlastní trati příští neděli jezdit na motokáře. Bude stejně dobrý jako minulou neděli nebo před deseti lety. Je opravdu dobrý, je to jedna z forem jeho talentů. Nechtějme ho zlomit nebo ztratit, nenechme ho »umřít«, protože je to jeho vášeň a oheň, který v jeho nitru hoří. A jediný způsob, jak ho udržet naživu, je dopřát mu trochu čerstvého vzduchu a dovolit mu, aby udělal něco opravdu radikálního, něco co mu umožní se opět dostat k tomu vzrušení a řekněme opět mu dopřát konkurenceschopnost," vyjádřil se k věci ředitel McLarenu Eric Boullier.
Jiný přístup pro VandoorneaRozpoložení Alonsa je celkem jasné, stále se pokouší dostihnout vysněný třetí mistrovský titul a z jeho současného postavení pramení i ona těžko přehlédnutelná frustrace. Stoffel Vandoorne má odlišnou pozici, je schopen se lépe vyrovnat s aktuální situací, protože je teprve na začátku své kariéry. Boullier tvrdí, že má od McLarenu plnou podporu, přestože letos zatím končí v kvalifikaci po první části.
"Není určitě v nijak komfortní pozici, ale také nemusí v každém závodě předvádět něco výjimečného. Věříme mu, proto jsme s ním podepsali dlouhodobý kontrakt. Nemáme zájem, aby tato situace trvala příliš dlouho, ale nevyvíjíme na něj závod od závodu zvláštní tlak. Cítí se dobře a má od McLarenu plnou podporu," pokračuje Boullier.
Přestože oba piloti trpí značnými problémy se spolehlivostí, bylo by podle Boulliera posuzovat mladého belgického pilota pouze podle výsledků, zvláště když do posledního závodu kvůli dalším technickým potížím vůbec neodstartoval. Přitom v Bahrajnu loni zaskakoval za Alonsa a při svém debutu si vyjel mistrovský bod.
"Pokud se podíváme na jednotlivé závody, Stoffel měl s vozem spoustu problémů, nikdy neměl ty potřebné předpoklady, aby ze svého auta vytěžil maximum. Ale sledujeme jeho data kolo za kolem, takže mohu říci, že pokud měl během závodu všechno optimální, jel výborně a dosahoval úrovně Fernanda, což je vynikající. Potřebujeme teď kompletní závodní víkend bez jakýchkoli těžkostí," zakončil svou úvahu Boullier.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.