Alonsova návštěva v sérii IndyCar a jeho výměna slavného závodu 500 mil INDY za neméně proslulou Grand Prix Monaka je stále předmětem debat, diskuzí a názorových střetů. McLaren toto řešení obhajuje zejména s ohledem na samotného pilota.
Zástupci týmu zdůrazňují, že plánovaný start Fernanda Alonsa v 500 mil Indianapolis volili se záměrem, aby u Španěla "nezabili" jeho motivaci a závodní snahy. Veterán Grand Prix, který se poprvé do Formule 1 posadil v roce 2001 (Minardi) svým působením v IndyCar dle jeho současného zaměstnavatele získá další motivaci, což je důležitější než potenciální body, které by mohl v Grand Prix Monaka vyjet.
"Někteří lidé označují celou věc za pouhé PR, schovávání, kouřovou clonu, cokoliv - ale ono je to především určeno pro Fernanda, aby si udržel motivaci. Nejde o peníze, není to životní styl. Alonso je konkurenceschopný ve všem, co dělá, a to i v případě, že bude na své vlastní trati příští neděli jezdit na motokáře. Bude stejně dobrý jako minulou neděli nebo před deseti lety. Je opravdu dobrý, je to jedna z forem jeho talentů. Nechtějme ho zlomit nebo ztratit, nenechme ho »umřít«, protože je to jeho vášeň a oheň, který v jeho nitru hoří. A jediný způsob, jak ho udržet naživu, je dopřát mu trochu čerstvého vzduchu a dovolit mu, aby udělal něco opravdu radikálního, něco co mu umožní se opět dostat k tomu vzrušení a řekněme opět mu dopřát konkurenceschopnost," vyjádřil se k věci ředitel McLarenu Eric Boullier.
Jiný přístup pro VandoorneaRozpoložení Alonsa je celkem jasné, stále se pokouší dostihnout vysněný třetí mistrovský titul a z jeho současného postavení pramení i ona těžko přehlédnutelná frustrace. Stoffel Vandoorne má odlišnou pozici, je schopen se lépe vyrovnat s aktuální situací, protože je teprve na začátku své kariéry. Boullier tvrdí, že má od McLarenu plnou podporu, přestože letos zatím končí v kvalifikaci po první části.
"Není určitě v nijak komfortní pozici, ale také nemusí v každém závodě předvádět něco výjimečného. Věříme mu, proto jsme s ním podepsali dlouhodobý kontrakt. Nemáme zájem, aby tato situace trvala příliš dlouho, ale nevyvíjíme na něj závod od závodu zvláštní tlak. Cítí se dobře a má od McLarenu plnou podporu," pokračuje Boullier.
Přestože oba piloti trpí značnými problémy se spolehlivostí, bylo by podle Boulliera posuzovat mladého belgického pilota pouze podle výsledků, zvláště když do posledního závodu kvůli dalším technickým potížím vůbec neodstartoval. Přitom v Bahrajnu loni zaskakoval za Alonsa a při svém debutu si vyjel mistrovský bod.
"Pokud se podíváme na jednotlivé závody, Stoffel měl s vozem spoustu problémů, nikdy neměl ty potřebné předpoklady, aby ze svého auta vytěžil maximum. Ale sledujeme jeho data kolo za kolem, takže mohu říci, že pokud měl během závodu všechno optimální, jel výborně a dosahoval úrovně Fernanda, což je vynikající. Potřebujeme teď kompletní závodní víkend bez jakýchkoli těžkostí," zakončil svou úvahu Boullier.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.