Současná forma McLarenu, jakkoli se tým při posledních testech poněkud vzchopil, není nejrůžovější. Na pozadí Alonsova rozhodnutí "odskočit si" místo GP Monaka do USA na 500 mil INDY se vyrojily i další spekulace. Mezi nimi i možný návrat k Renaultu.
Po své debutové sezóně u Minardi, která měla za úkol, aby se mladičký Fernando Alonso ve světě F1 otrkal, přišla éra ve žlutomodrých barvách francouzského týmu, korunovaná dvěma tituly v letech 2005 a 2006. Odtud Fernando zamířil na svou kontroverzní sezónu do McLarenu, aby se po jednom roce opět k Renaultu vrátil. Proto podle některých zdrojů není vyloučeno, že by se historie mohla opakovat.
Pro obě strany by takový krok dával smysl. Alonsovi u McLarenu letošním rokem vyprší tříletý kontrakt, Renault nadále obhajuje svou dlouhodobou strategii, která jej má vynést do samotné špičky během tří až čtyř let. Nicméně ředitel Renaultu Cyril Abiteboul se domnívá, že postavit případnou dohodu na "slibech" týkajících se roku 2018 by byl chybný krok - pokud by se očekávání nenaplnilo, mohlo by se oboustranné zklamání ještě více prohloubit.
"Nejsme tu proto, abychom dělali jednorázové kroky, nežijeme minulostí. Začal jsem pracovat v F1, když Alonso a Briatore působili v Enstone, takže se mě tato doba emotivně dotýká. Ale doba se změnila, chceme mít nyní fixní sestavu, která bude pro naší budoucnost tou pravou. Nejsem přesvědčen o tom, že v příštím roce budeme schopni bojovat o titul. Proto potřebujeme pilota, který nás podpoří nejen v úsilí získat šampionát, ale hlavně bude připraven na čekání, které tomu bude předcházet," odpověděl Abiteboul na otázku, zda by byl připraven v roce 2018 angažovat Alonsa.
Žádné přehnané slibyŘeditel Renaultu je ohledně plánů na následující rok opatrný, to mu ale nebrání v tom, aby bez pochybností uvedl, že pro delší časový horizont je nutné až zásadní angažovat špičkového pilota. Pouze s ním se může francouzská automobilka vrátit na vítěznou vlnu.
"Neexistuje pilot, který vás posune ze skupiny 2 do skupiny 1, to je jasné. Ale když už jste ve skupině 1, můžete čekat několik závodů, možná celý rok, na stabilitu předpisů, a pak bude důležitý každý detail. Proto po takovém bodu stability postoupíme blíže k pilotovi než k vozu. Pokud se podíváte na náš vývoj, tak chceme doufat, že se díky němu staneme top týmem za nějaké dva roky. Pak dojde ke stabilizování a všichni budou mít určitý druh konvergence. A v tomto bode bude rozhodující mít pilota, který je v této závěrečné etapě schopen dosáhnout maxima, být nejlepší. Bude to důležité a by v této pasáži chceme hrát jednu ze zásadních rolí. Ale odmítáme podnikat nějaké šílenosti, protože naši situaci dobře známe a potřebujeme čas na to se projevit," pokračuje Abiteboul.
Není třeba, ani nemůžeme spěchatFernando Alonso uvedl, že za zády týmu nebude vyjednávat o žádném jiném angažmá až do letní přestávky. I pak bude nejdříve informovat tým o možné změně prostředí. Ani Renault se zatím nežene do nějakých rošád ohledně své sestavy, podle něj je na takové kroky ještě dost času.
"Musíme spravedlivě posoudit naši týmovou dvojici - je nutné se přesvědčit, jak funguje a co přináší. Upřímně řečeno, máme za sebou teprve několik úvodních závodů sezóny, takže nechci říkat nic, co by se týkalo konkrétního pilota - to je první zásada. Pak je nanejvýš důležitá synchronizace u obou pilotů - potenciální očekávání od nich a od balíčku změn týkajícího se vozu. Nemá smysl mít v týmu pilota, který je frustrovaný situací. S Hülkenbergem pokračujeme v dlouhodobém programu a víme, kam tím směřujeme. Ohledně situace v letošním roce chceme být transparentní, ale všichni včetně něj víme, že vše podnikáme proto, abychom byli úspěšnější v dalších letech. Nico je toho rovněž schopen, nachází se v bodu své kariéry, kdy se umí vnořit do určitého časového úseku. A to je u něj třeba brát v úvahu," dodává Abiteboul.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.