Současná forma McLarenu, jakkoli se tým při posledních testech poněkud vzchopil, není nejrůžovější. Na pozadí Alonsova rozhodnutí "odskočit si" místo GP Monaka do USA na 500 mil INDY se vyrojily i další spekulace. Mezi nimi i možný návrat k Renaultu.
Po své debutové sezóně u Minardi, která měla za úkol, aby se mladičký Fernando Alonso ve světě F1 otrkal, přišla éra ve žlutomodrých barvách francouzského týmu, korunovaná dvěma tituly v letech 2005 a 2006. Odtud Fernando zamířil na svou kontroverzní sezónu do McLarenu, aby se po jednom roce opět k Renaultu vrátil. Proto podle některých zdrojů není vyloučeno, že by se historie mohla opakovat.
Pro obě strany by takový krok dával smysl. Alonsovi u McLarenu letošním rokem vyprší tříletý kontrakt, Renault nadále obhajuje svou dlouhodobou strategii, která jej má vynést do samotné špičky během tří až čtyř let. Nicméně ředitel Renaultu Cyril Abiteboul se domnívá, že postavit případnou dohodu na "slibech" týkajících se roku 2018 by byl chybný krok - pokud by se očekávání nenaplnilo, mohlo by se oboustranné zklamání ještě více prohloubit.
"Nejsme tu proto, abychom dělali jednorázové kroky, nežijeme minulostí. Začal jsem pracovat v F1, když Alonso a Briatore působili v Enstone, takže se mě tato doba emotivně dotýká. Ale doba se změnila, chceme mít nyní fixní sestavu, která bude pro naší budoucnost tou pravou. Nejsem přesvědčen o tom, že v příštím roce budeme schopni bojovat o titul. Proto potřebujeme pilota, který nás podpoří nejen v úsilí získat šampionát, ale hlavně bude připraven na čekání, které tomu bude předcházet," odpověděl Abiteboul na otázku, zda by byl připraven v roce 2018 angažovat Alonsa.
Žádné přehnané slibyŘeditel Renaultu je ohledně plánů na následující rok opatrný, to mu ale nebrání v tom, aby bez pochybností uvedl, že pro delší časový horizont je nutné až zásadní angažovat špičkového pilota. Pouze s ním se může francouzská automobilka vrátit na vítěznou vlnu.
"Neexistuje pilot, který vás posune ze skupiny 2 do skupiny 1, to je jasné. Ale když už jste ve skupině 1, můžete čekat několik závodů, možná celý rok, na stabilitu předpisů, a pak bude důležitý každý detail. Proto po takovém bodu stability postoupíme blíže k pilotovi než k vozu. Pokud se podíváte na náš vývoj, tak chceme doufat, že se díky němu staneme top týmem za nějaké dva roky. Pak dojde ke stabilizování a všichni budou mít určitý druh konvergence. A v tomto bode bude rozhodující mít pilota, který je v této závěrečné etapě schopen dosáhnout maxima, být nejlepší. Bude to důležité a by v této pasáži chceme hrát jednu ze zásadních rolí. Ale odmítáme podnikat nějaké šílenosti, protože naši situaci dobře známe a potřebujeme čas na to se projevit," pokračuje Abiteboul.
Není třeba, ani nemůžeme spěchatFernando Alonso uvedl, že za zády týmu nebude vyjednávat o žádném jiném angažmá až do letní přestávky. I pak bude nejdříve informovat tým o možné změně prostředí. Ani Renault se zatím nežene do nějakých rošád ohledně své sestavy, podle něj je na takové kroky ještě dost času.
"Musíme spravedlivě posoudit naši týmovou dvojici - je nutné se přesvědčit, jak funguje a co přináší. Upřímně řečeno, máme za sebou teprve několik úvodních závodů sezóny, takže nechci říkat nic, co by se týkalo konkrétního pilota - to je první zásada. Pak je nanejvýš důležitá synchronizace u obou pilotů - potenciální očekávání od nich a od balíčku změn týkajícího se vozu. Nemá smysl mít v týmu pilota, který je frustrovaný situací. S Hülkenbergem pokračujeme v dlouhodobém programu a víme, kam tím směřujeme. Ohledně situace v letošním roce chceme být transparentní, ale všichni včetně něj víme, že vše podnikáme proto, abychom byli úspěšnější v dalších letech. Nico je toho rovněž schopen, nachází se v bodu své kariéry, kdy se umí vnořit do určitého časového úseku. A to je u něj třeba brát v úvahu," dodává Abiteboul.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.