Současná forma McLarenu, jakkoli se tým při posledních testech poněkud vzchopil, není nejrůžovější. Na pozadí Alonsova rozhodnutí "odskočit si" místo GP Monaka do USA na 500 mil INDY se vyrojily i další spekulace. Mezi nimi i možný návrat k Renaultu.
Po své debutové sezóně u Minardi, která měla za úkol, aby se mladičký Fernando Alonso ve světě F1 otrkal, přišla éra ve žlutomodrých barvách francouzského týmu, korunovaná dvěma tituly v letech 2005 a 2006. Odtud Fernando zamířil na svou kontroverzní sezónu do McLarenu, aby se po jednom roce opět k Renaultu vrátil. Proto podle některých zdrojů není vyloučeno, že by se historie mohla opakovat.
Pro obě strany by takový krok dával smysl. Alonsovi u McLarenu letošním rokem vyprší tříletý kontrakt, Renault nadále obhajuje svou dlouhodobou strategii, která jej má vynést do samotné špičky během tří až čtyř let. Nicméně ředitel Renaultu Cyril Abiteboul se domnívá, že postavit případnou dohodu na "slibech" týkajících se roku 2018 by byl chybný krok - pokud by se očekávání nenaplnilo, mohlo by se oboustranné zklamání ještě více prohloubit.
"Nejsme tu proto, abychom dělali jednorázové kroky, nežijeme minulostí. Začal jsem pracovat v F1, když Alonso a Briatore působili v Enstone, takže se mě tato doba emotivně dotýká. Ale doba se změnila, chceme mít nyní fixní sestavu, která bude pro naší budoucnost tou pravou. Nejsem přesvědčen o tom, že v příštím roce budeme schopni bojovat o titul. Proto potřebujeme pilota, který nás podpoří nejen v úsilí získat šampionát, ale hlavně bude připraven na čekání, které tomu bude předcházet," odpověděl Abiteboul na otázku, zda by byl připraven v roce 2018 angažovat Alonsa.
Žádné přehnané slibyŘeditel Renaultu je ohledně plánů na následující rok opatrný, to mu ale nebrání v tom, aby bez pochybností uvedl, že pro delší časový horizont je nutné až zásadní angažovat špičkového pilota. Pouze s ním se může francouzská automobilka vrátit na vítěznou vlnu.
"Neexistuje pilot, který vás posune ze skupiny 2 do skupiny 1, to je jasné. Ale když už jste ve skupině 1, můžete čekat několik závodů, možná celý rok, na stabilitu předpisů, a pak bude důležitý každý detail. Proto po takovém bodu stability postoupíme blíže k pilotovi než k vozu. Pokud se podíváte na náš vývoj, tak chceme doufat, že se díky němu staneme top týmem za nějaké dva roky. Pak dojde ke stabilizování a všichni budou mít určitý druh konvergence. A v tomto bode bude rozhodující mít pilota, který je v této závěrečné etapě schopen dosáhnout maxima, být nejlepší. Bude to důležité a by v této pasáži chceme hrát jednu ze zásadních rolí. Ale odmítáme podnikat nějaké šílenosti, protože naši situaci dobře známe a potřebujeme čas na to se projevit," pokračuje Abiteboul.
Není třeba, ani nemůžeme spěchatFernando Alonso uvedl, že za zády týmu nebude vyjednávat o žádném jiném angažmá až do letní přestávky. I pak bude nejdříve informovat tým o možné změně prostředí. Ani Renault se zatím nežene do nějakých rošád ohledně své sestavy, podle něj je na takové kroky ještě dost času.
"Musíme spravedlivě posoudit naši týmovou dvojici - je nutné se přesvědčit, jak funguje a co přináší. Upřímně řečeno, máme za sebou teprve několik úvodních závodů sezóny, takže nechci říkat nic, co by se týkalo konkrétního pilota - to je první zásada. Pak je nanejvýš důležitá synchronizace u obou pilotů - potenciální očekávání od nich a od balíčku změn týkajícího se vozu. Nemá smysl mít v týmu pilota, který je frustrovaný situací. S Hülkenbergem pokračujeme v dlouhodobém programu a víme, kam tím směřujeme. Ohledně situace v letošním roce chceme být transparentní, ale všichni včetně něj víme, že vše podnikáme proto, abychom byli úspěšnější v dalších letech. Nico je toho rovněž schopen, nachází se v bodu své kariéry, kdy se umí vnořit do určitého časového úseku. A to je u něj třeba brát v úvahu," dodává Abiteboul.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.