Po kvalifikaci se mladý pilot Red Bullu nechal slyšet, že nechápe Massovo chování před poslední zatáčkou a de facto ho obvinil, že mu zkazil rychlé kvalifikační kolo, protože neměl dostatečně rychlý nájezd. Dodal ještě poznámku, týkající se Massovy národnosti.
Odveta na sebe pochopitelně nedala dlouho čekat, protože k veteránovi F1 se jeho výrok "Je to Brazilec - a s těmi se moc nedá mluvit" (ať byl myšlen v žertu či ne) pochopitelně donesl. Verstappenovi doporučil, aby si dával větší pozor na to, co říká. Maxův komentář totiž vzbudil i velkou kritiku od nestranných příznivců Formule 1. Massa se do F1 vrátil, aniž by byl jeho odchod vlastně viditelný, stalo se na pozadí šarády u Mercedesu.
Pětatřicetiletý Felipe Massa ale nenechal záležitost bez odezvy a dal najevo devatenáctiletému Maxi Verstappenovi, že si rozhodně nic líbit nenechá. Po závodě v Bahrajnu se svěřil brazilské rozhlasové stanici UOL Esporte s tím, jak při setkání s Maxem pilota Red Bullu varoval:
"Když jsem ho potkal, řekl jsem mu: »Příště si dobře rozvaž svá slova, protože na konci roku přijedeš na Grand Prix do Brazílie a budeš tam určitě chtít závodit. Takže si dej pozor na to, co říkáš. « Je nepochybné, že moc dobře věděl co co říká, takhle by o Brazilcích mluvit neměl," svěřil se reportérům Massa.
Na otázku, jakým způsobem Verstappena zpomalil nebo dokonce rozhodujícím způsobem zdržel, měl Massa rovněž odpověď, ve které naznačil, že za celým malým incidentem může být docela něco jiného.
"Přišlo mi, že se potřebuje nějak ospravedlnit, protože jsem neudělal nic, co by ho nějak omezilo. Možná jenom potřeboval najít důvod, proč byl poražen týmovým kolegou - proto chtěl někoho obvinit. Řekl jsem mu: »To samé se stalo mně s Hülkenbergem, a stěžoval jsem si snad?« Než začnete rychlé kolo, musíte mít co nejlepší pozici. Pokud si ji nejste schopni připravit, je to vaše vina," dodává Massa.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.