Kolize v první zatáčce 13. kola Grand Prix Bahrajnu mezi Lance Strollem a Carlosem Sainzem jr. byla už během závodu predikovaná jako incident, o němž se rozhodne až po skončení závodu. Výsledek rozhodnutí komise je znám.
Potrestán bude Carlos Sainz jr., a to posunem o tři místa zpět na startu následující Grand Prix Ruska. Byl označen za viníka nehody, která se odehrála po jeho výjezdu z boxů v první zatáčce, kdy oba piloti vjeli do 13. kola. Jejich kolize byla příčinou výjezdu safety caru, který kroužil po okruhu Sakhir další čtyři kola.
Oba piloti se po závodě obviňovali navzájem, takže jejich spor byl rozhodnut až po závodě. Komisaři označili Sainzův nájezd do první zatáčky jako "příliš optimistický", z toho důvodu bude v příštím závodě potrestán a na konto jeho závodní licence navíc naběhnou dva trestné body, takže jich bude mít už sedm.
"Komisaři vyslechli stanovisko Carlose Sainze jr., startovní číslo 55, a Lance Strolla, startovní číslo 18 plus zástupce týmů, vyhodnotili videozáznam a usoudili, že vůz 18 se držel běžné závodní stopy, zatímco vůz 55 po výjezdu z boxů učinil velmi optimistický pokus o předjetí v první zatáčce. Komisaři se proto rozhodli, že převážná vina na kolizi padá na vůz 55, stalo se tak v rozporu s článkem 27.4 sportovních řádů FIA. Postiženému se zároveň připomíná, že v souladu s článkem 12.2,4 Mezinárodního sportovního kodexu FIA a článku 38.3 odstavce g) předpisů FIA pro F1 není možné se proti výše uvedenému trestu odvolat."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.