Kolize v první zatáčce 13. kola Grand Prix Bahrajnu mezi Lance Strollem a Carlosem Sainzem jr. byla už během závodu predikovaná jako incident, o němž se rozhodne až po skončení závodu. Výsledek rozhodnutí komise je znám.
Potrestán bude Carlos Sainz jr., a to posunem o tři místa zpět na startu následující Grand Prix Ruska. Byl označen za viníka nehody, která se odehrála po jeho výjezdu z boxů v první zatáčce, kdy oba piloti vjeli do 13. kola. Jejich kolize byla příčinou výjezdu safety caru, který kroužil po okruhu Sakhir další čtyři kola.
Oba piloti se po závodě obviňovali navzájem, takže jejich spor byl rozhodnut až po závodě. Komisaři označili Sainzův nájezd do první zatáčky jako "příliš optimistický", z toho důvodu bude v příštím závodě potrestán a na konto jeho závodní licence navíc naběhnou dva trestné body, takže jich bude mít už sedm.
"Komisaři vyslechli stanovisko Carlose Sainze jr., startovní číslo 55, a Lance Strolla, startovní číslo 18 plus zástupce týmů, vyhodnotili videozáznam a usoudili, že vůz 18 se držel běžné závodní stopy, zatímco vůz 55 po výjezdu z boxů učinil velmi optimistický pokus o předjetí v první zatáčce. Komisaři se proto rozhodli, že převážná vina na kolizi padá na vůz 55, stalo se tak v rozporu s článkem 27.4 sportovních řádů FIA. Postiženému se zároveň připomíná, že v souladu s článkem 12.2,4 Mezinárodního sportovního kodexu FIA a článku 38.3 odstavce g) předpisů FIA pro F1 není možné se proti výše uvedenému trestu odvolat."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.