Kolize v první zatáčce 13. kola Grand Prix Bahrajnu mezi Lance Strollem a Carlosem Sainzem jr. byla už během závodu predikovaná jako incident, o němž se rozhodne až po skončení závodu. Výsledek rozhodnutí komise je znám.
Potrestán bude Carlos Sainz jr., a to posunem o tři místa zpět na startu následující Grand Prix Ruska. Byl označen za viníka nehody, která se odehrála po jeho výjezdu z boxů v první zatáčce, kdy oba piloti vjeli do 13. kola. Jejich kolize byla příčinou výjezdu safety caru, který kroužil po okruhu Sakhir další čtyři kola.
Oba piloti se po závodě obviňovali navzájem, takže jejich spor byl rozhodnut až po závodě. Komisaři označili Sainzův nájezd do první zatáčky jako "příliš optimistický", z toho důvodu bude v příštím závodě potrestán a na konto jeho závodní licence navíc naběhnou dva trestné body, takže jich bude mít už sedm.
"Komisaři vyslechli stanovisko Carlose Sainze jr., startovní číslo 55, a Lance Strolla, startovní číslo 18 plus zástupce týmů, vyhodnotili videozáznam a usoudili, že vůz 18 se držel běžné závodní stopy, zatímco vůz 55 po výjezdu z boxů učinil velmi optimistický pokus o předjetí v první zatáčce. Komisaři se proto rozhodli, že převážná vina na kolizi padá na vůz 55, stalo se tak v rozporu s článkem 27.4 sportovních řádů FIA. Postiženému se zároveň připomíná, že v souladu s článkem 12.2,4 Mezinárodního sportovního kodexu FIA a článku 38.3 odstavce g) předpisů FIA pro F1 není možné se proti výše uvedenému trestu odvolat."
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.