Ačkoliv Zak Brown mluví o tom, že Fernando Alonso miluje prostředí týmu a dokáže jej motivovat i v nelehkém období, kdy od předsezónních testů po třetí Grand Prix sezóny stíhá McLaren jedna porucha motoru za druhou, radiokomunikace v poslední čtvrtině závodu hovoří o něčem jiném.
Fernando Alonso odstartoval z patnáctého místa, kam se dostal po kvalifikaci, v jejíž druhé části nezaznamenal kvůli poruše motoru žádný čas. Když se na trati objevil po kolizi Sainze jr. a Strolla safety car, pohyboval se dokonce na desátém místě, ale to byl poslední zářný okamžik.
Ve skupince s Palmerem, Kvjatem a chvíli i s Ericssonem sváděl Španěl souboj na rozhraní 12. příčky, ale ve 24. kole ho jak Rus, tak Brit předjeli. Díky různým zastávkám v boxech se Alonso na chvíli vyšplhal opět na 11. příčku, ale pak už jenom padal. V závěru druhé třetiny závodu se odehrála následující radiokomunikace:
Alonso: Jak mě mohou předjíždět? Jsou 300 metrů za mnou a na rovince mě předjedou. Ještě nikdy v životě jsem nezávodil s menšímj výkonem.Bez odpovědi
Alonso: (píp) co je, 300 metrů za mnou na rovince!Inženýr: Fernando, zvažujeme plán B, jak se chovají pneumatiky?Alonso: Dělejte, co chcete, pánové!
Nakonec tři kola před koncem ohlásil Alonso do radiokomunikace poruchu motoru a pomalu se doploužil do boxů, kde byl jeho monopost okamžitě zatlačen do garáže. Alonso si v pozávodních rozhovorech uchoval klid, ale bylo cítit, že s ním cloumají emoce. "V Rusku to asi bude hodně těžké, protože tam je výkon hodně důležitý a my víme, kde je naše slabina," sdělil Fernando reportérovi televize NBC.
Going for a run, you guys up to anything this Sunday? pic.twitter.com/AUEsFuJgNF
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) 16. dubna 2017Stoffel Vandoorne dal najevo svou náladu poté, co do závodu vůbec neodstartoval, snímkem na svém twitterovém účtě, jak během Grand Prix běhá na trenažérovém pásu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.