Vypadalo to jako téměř hotová věc. Chráněnec Red Bullu Pierre Gasly byl jeden ze žhavých adeptů na závodní sedačku u Toro Rosso, jenže nezvládl mediální přestřelku a vysloveně šlápl vedle. Z tohoto přešlapu se dokázal poučit.
V závěrečné části sezóny 2016 se objevily zprávy, které dokonce Pierre Gasly patřičně přiživil, že mladý Francouz nahradí na poslední závody od Red Bullu k Toro Rosso přesunutého ruského pilota Daniila Kvjata, s nímž prý nepanuje zvláštní spokojenost. Jenže na vystoupení jedenadvacetiletého mladíka pro španělskou televizi Movistar reagoval velice ostře dr. Helmut Marko a označil je jako nesmysl.
Ačkoliv se posléze výroky vysvětlovaly a Gasly dokonce prohlásil, že po tomto zavádějícím vystoupení si s Markem vše vysvětlil a jejich vztahy se dokonce zlepšily, faktem je, že si Kvjat udržel místo nejen pro závěr roku 2016, ale i pro sezónu letošní. Gasly si mohl uložit korunu mistra GP2 do své závodní tašky a vydat se do Asie závodit v japonské Super Formuli.
Když se dnes vrací k oné záležitosti, která přinesla několik ostrých komentářů a rázné nastolení pořádku ze strany dr. Helmuta Marka, Gasly připouší, že mu asi těžko vymizí z paměti - ještě po několika měsících vzpomíná na celou záležitost s tím, že to bylo opravdu hodně složité.
"Dospěl jsem k názoru, že musím ve styku s médii být opatrnější. Bylo to pro mě hodně těžké, protože všude vládl velký zmatek a o závodním víkendu na Monze mi někdo říkal, že bych mohl v dalších závodech vystřídat Daniila v Toro Rosso. Bylo mi jasné a měl jsem na paměti, že jediná osoba, která o tom může rozhodovat, je pan Marko. Bylo to složité, ale vzpomínám si na to docela dobře: nikdy jsem neřekl, že bych Daniila nahradil, jen jsem doufal, že to tak může být. Vždy jsem doufal, že se do F1 dostanu, takže jsem tomu chtěl věřit. Nejsem přeci blbec a nebudu říkat něco, co není pravda, zvláště když vím, že Helmut Marko je jediný, kdo o takových věcech rozhoduje. Ihned mi zavolal a všechno mi objasnil, pak se to vrátilo do normálu. Z takových věcí se prostě poučíte, i když vám to zrovna není příjemné. Ale prožít si něco podobného je dobré pro vaši budoucnost," vrací se Gasly k událostem ze září loňského roku.
Cíl? Formule 1 v příštím roceGaslyho kariéra tak trochu připomíná podobný postup, který prožil Belgičan Stoffel Vandoorne. Vyhrál GP2 rok před Francouzem a také se poté uchýlil do japonské Super Formule. Ale zatímco Vandoorne byl přesvědčen, že letošní rok je pro něj poslední šancí, jak do F1 proniknout, Gasly to tak radikálně nevidí, když to nevyjde v roce 2018, ještě nehodlá složit zbraně.
"Je mi teprve 21 let, jsem pořád mladý... Stoffel je o čtyři roky starší, svou šanci v F1 dostal. Každý říká, že věk je pouhé číslo, abyste se do F1 dostali, musíte si to zasloužit, takže jediným kritériem by měly být vaše výkony. Dokud budu mít dobré výsledky, pořád tu šance bude. Momentálně se soustředím, aby se to povedlo v roce 2018, pak uvidím, co a jak dál. Prošel jsem Formulí 4, Formulí Renault 2.0, GP2 a teď budu jezdit Super Formuli. Myslím, že naberu mnoho zkušeností s různými vozy, zatím jsem vždy skončil mezi prvními třemi v každé kategorii. Takže jsem připraven. Letos se to nepovedlo, tak snad v příští sezóně," plánuje Gasly.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.