Vypadalo to jako téměř hotová věc. Chráněnec Red Bullu Pierre Gasly byl jeden ze žhavých adeptů na závodní sedačku u Toro Rosso, jenže nezvládl mediální přestřelku a vysloveně šlápl vedle. Z tohoto přešlapu se dokázal poučit.
V závěrečné části sezóny 2016 se objevily zprávy, které dokonce Pierre Gasly patřičně přiživil, že mladý Francouz nahradí na poslední závody od Red Bullu k Toro Rosso přesunutého ruského pilota Daniila Kvjata, s nímž prý nepanuje zvláštní spokojenost. Jenže na vystoupení jedenadvacetiletého mladíka pro španělskou televizi Movistar reagoval velice ostře dr. Helmut Marko a označil je jako nesmysl.
Ačkoliv se posléze výroky vysvětlovaly a Gasly dokonce prohlásil, že po tomto zavádějícím vystoupení si s Markem vše vysvětlil a jejich vztahy se dokonce zlepšily, faktem je, že si Kvjat udržel místo nejen pro závěr roku 2016, ale i pro sezónu letošní. Gasly si mohl uložit korunu mistra GP2 do své závodní tašky a vydat se do Asie závodit v japonské Super Formuli.
Když se dnes vrací k oné záležitosti, která přinesla několik ostrých komentářů a rázné nastolení pořádku ze strany dr. Helmuta Marka, Gasly připouší, že mu asi těžko vymizí z paměti - ještě po několika měsících vzpomíná na celou záležitost s tím, že to bylo opravdu hodně složité.
"Dospěl jsem k názoru, že musím ve styku s médii být opatrnější. Bylo to pro mě hodně těžké, protože všude vládl velký zmatek a o závodním víkendu na Monze mi někdo říkal, že bych mohl v dalších závodech vystřídat Daniila v Toro Rosso. Bylo mi jasné a měl jsem na paměti, že jediná osoba, která o tom může rozhodovat, je pan Marko. Bylo to složité, ale vzpomínám si na to docela dobře: nikdy jsem neřekl, že bych Daniila nahradil, jen jsem doufal, že to tak může být. Vždy jsem doufal, že se do F1 dostanu, takže jsem tomu chtěl věřit. Nejsem přeci blbec a nebudu říkat něco, co není pravda, zvláště když vím, že Helmut Marko je jediný, kdo o takových věcech rozhoduje. Ihned mi zavolal a všechno mi objasnil, pak se to vrátilo do normálu. Z takových věcí se prostě poučíte, i když vám to zrovna není příjemné. Ale prožít si něco podobného je dobré pro vaši budoucnost," vrací se Gasly k událostem ze září loňského roku.
Cíl? Formule 1 v příštím roceGaslyho kariéra tak trochu připomíná podobný postup, který prožil Belgičan Stoffel Vandoorne. Vyhrál GP2 rok před Francouzem a také se poté uchýlil do japonské Super Formule. Ale zatímco Vandoorne byl přesvědčen, že letošní rok je pro něj poslední šancí, jak do F1 proniknout, Gasly to tak radikálně nevidí, když to nevyjde v roce 2018, ještě nehodlá složit zbraně.
"Je mi teprve 21 let, jsem pořád mladý... Stoffel je o čtyři roky starší, svou šanci v F1 dostal. Každý říká, že věk je pouhé číslo, abyste se do F1 dostali, musíte si to zasloužit, takže jediným kritériem by měly být vaše výkony. Dokud budu mít dobré výsledky, pořád tu šance bude. Momentálně se soustředím, aby se to povedlo v roce 2018, pak uvidím, co a jak dál. Prošel jsem Formulí 4, Formulí Renault 2.0, GP2 a teď budu jezdit Super Formuli. Myslím, že naberu mnoho zkušeností s různými vozy, zatím jsem vždy skončil mezi prvními třemi v každé kategorii. Takže jsem připraven. Letos se to nepovedlo, tak snad v příští sezóně," plánuje Gasly.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.