Vypadalo to jako téměř hotová věc. Chráněnec Red Bullu Pierre Gasly byl jeden ze žhavých adeptů na závodní sedačku u Toro Rosso, jenže nezvládl mediální přestřelku a vysloveně šlápl vedle. Z tohoto přešlapu se dokázal poučit.
V závěrečné části sezóny 2016 se objevily zprávy, které dokonce Pierre Gasly patřičně přiživil, že mladý Francouz nahradí na poslední závody od Red Bullu k Toro Rosso přesunutého ruského pilota Daniila Kvjata, s nímž prý nepanuje zvláštní spokojenost. Jenže na vystoupení jedenadvacetiletého mladíka pro španělskou televizi Movistar reagoval velice ostře dr. Helmut Marko a označil je jako nesmysl.
Ačkoliv se posléze výroky vysvětlovaly a Gasly dokonce prohlásil, že po tomto zavádějícím vystoupení si s Markem vše vysvětlil a jejich vztahy se dokonce zlepšily, faktem je, že si Kvjat udržel místo nejen pro závěr roku 2016, ale i pro sezónu letošní. Gasly si mohl uložit korunu mistra GP2 do své závodní tašky a vydat se do Asie závodit v japonské Super Formuli.
Když se dnes vrací k oné záležitosti, která přinesla několik ostrých komentářů a rázné nastolení pořádku ze strany dr. Helmuta Marka, Gasly připouší, že mu asi těžko vymizí z paměti - ještě po několika měsících vzpomíná na celou záležitost s tím, že to bylo opravdu hodně složité.
"Dospěl jsem k názoru, že musím ve styku s médii být opatrnější. Bylo to pro mě hodně těžké, protože všude vládl velký zmatek a o závodním víkendu na Monze mi někdo říkal, že bych mohl v dalších závodech vystřídat Daniila v Toro Rosso. Bylo mi jasné a měl jsem na paměti, že jediná osoba, která o tom může rozhodovat, je pan Marko. Bylo to složité, ale vzpomínám si na to docela dobře: nikdy jsem neřekl, že bych Daniila nahradil, jen jsem doufal, že to tak může být. Vždy jsem doufal, že se do F1 dostanu, takže jsem tomu chtěl věřit. Nejsem přeci blbec a nebudu říkat něco, co není pravda, zvláště když vím, že Helmut Marko je jediný, kdo o takových věcech rozhoduje. Ihned mi zavolal a všechno mi objasnil, pak se to vrátilo do normálu. Z takových věcí se prostě poučíte, i když vám to zrovna není příjemné. Ale prožít si něco podobného je dobré pro vaši budoucnost," vrací se Gasly k událostem ze září loňského roku.
Cíl? Formule 1 v příštím roceGaslyho kariéra tak trochu připomíná podobný postup, který prožil Belgičan Stoffel Vandoorne. Vyhrál GP2 rok před Francouzem a také se poté uchýlil do japonské Super Formule. Ale zatímco Vandoorne byl přesvědčen, že letošní rok je pro něj poslední šancí, jak do F1 proniknout, Gasly to tak radikálně nevidí, když to nevyjde v roce 2018, ještě nehodlá složit zbraně.
"Je mi teprve 21 let, jsem pořád mladý... Stoffel je o čtyři roky starší, svou šanci v F1 dostal. Každý říká, že věk je pouhé číslo, abyste se do F1 dostali, musíte si to zasloužit, takže jediným kritériem by měly být vaše výkony. Dokud budu mít dobré výsledky, pořád tu šance bude. Momentálně se soustředím, aby se to povedlo v roce 2018, pak uvidím, co a jak dál. Prošel jsem Formulí 4, Formulí Renault 2.0, GP2 a teď budu jezdit Super Formuli. Myslím, že naberu mnoho zkušeností s různými vozy, zatím jsem vždy skončil mezi prvními třemi v každé kategorii. Takže jsem připraven. Letos se to nepovedlo, tak snad v příští sezóně," plánuje Gasly.
V Bahrajnu se dnes jede třetí a poslední den předsezónních testů. Týmy by měly nasadit na auta nové vychytávky a jezdci budou tlačit na pilu. Všichni se budou především soustředit závodní simulace, které by nám toho mohli hodně prozradit po obědě.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.