To, co nám předvedl Felipe Massa, je skutečně ojedinělé. Slavnostně se rozloučil - byla to skutečně dojemná chvíle, myšleno v Brazílii - a chystal se do formulového důchodu, aby vyslyšel volání týmu a vrátil se zpět do centra dění.
Možná by něco podobného mohl udělat Jochen Rindt. Ten v roce 1970 prohlašoval, že pokud získá titul, končí se závoděním. Krátce po Grand Prix Rakouska ale přišel s novým plánem - závodit další tři až čtyři roky, dokonce zvažoval vlastní stáj, kam chtěl přetáhnout Jackie Stewarta. Bohužel, smrt v tréninku na Monze tyhle dohady navždy uzavřela.
Felipe Massa nyní zvažuje, co s obnovenou kariérou, protože za normálních okolností by měl v týmu Williams působit jako záchranný pás pro letošní sezónu. Nyní ale Brazilec pro vydání magazínu GP Gazette naznačil, že za jistých okolností nevylučuje setrvání v F1 i v roce 2018.
"Rozhodl jsem se vrátit do F1, ale nemám tušení, co se stane, jestli v ní nadále zůstanu. Moje mentalita se proti loňsku tolik nezměnila. Pokud zůstanu a budu se cítit fit, pokud budu dostatečně konkurenceschopný a uvidím, že mohu týmu odvádět dobrou práci, jestli se mi naskytnou dobré příležitosti, abych v F1 nadále setrval, tak možná zůstanu další rok," prohlásil Massa.
Objevují se i názory, že poud se "neprobudí" k životu Lance Stroll, bude setrvání Massy v týmu víceméně nutné - tedy za předpokladu, že by tým opět sáhl po nové tváři. Už se ale objevily první spekulace hbitě naznačující možné přesuny v týmech, mezi nimi, asi jako odkaz na Webberův výrok, dokonce výměna Stroll-Alonso. To už se ale posouváme do sféry spíše sci-fi než reality. Williams ale hodlá dotáhnout do konce návrat na čtvrtou, možná bude chtít zaútočit postupem času i na třetí příčku. A Massa svými zkušenostmi je pro takový plán ideální.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.