Sergio Pérez si v druhé části kvalifikace stěžoval, že ho v úseku mezi zatáčkami 12 a 13 zablokoval Felipe Massa a připravil mu tak horkou chvilku. Ale nakonec to byl Mexičan, kdo musel na "kobereček".
Pilot týmu Force India vyjížděl ze zatáčky Hill v těsném závěsu za Felipe Massou a ten až v polovině krátké rovinky před zatáčkou 13 (nesoucí Ascariho jméno) uhnul doprava, kam ale v té chvíli směřoval i Pérez. Mexičan se sice ihned pokusil napravit situaci a zleva Massu předjet, ale už to nestihl. Poté si postěžoval, že se Massa na trati choval nezodpovědně.
Jenže po kvalifikaci to byl právě Sergio Pérez, kdo putoval k pohovoru se stewardy v Albert Parku, protože v dojezdu mezi tazvanými "linkami safery caru" jel příliš pomalu. Tím porušil článek 27.4 sportovních pravidel, ve kterém se uvádí: "V žádném okamžiku vůz nesmí jet zbytečně pomalu, nepravidelně nebo způsobem, který by mohl být potenciálně nebezpečný pro ostatní piloty nebo jakoukoli jinou osobu."
Pérez, který se kvalifikoval do závodu 11. místem však celou situaci bagatelizoval s tím, že se jednalo o normální nájezd do kvalifikačního kola. Vyjádřil se také k incidentu s Massou: "Dokončoval jsem zaváděcí kolo, viděl jsem, že Felipe jede nějak pomalu, tak jsem chtěl využít situace a předjet ho, ale on mi zavřel dveře. Bylo to zkrátka tak. Myslím, že to v televizi mohlo vypadat dramatičtěji než ve skutečnosti. Ale bylo to v pořádku," ohodnotil incident Pérez.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.