Sergio Pérez si v druhé části kvalifikace stěžoval, že ho v úseku mezi zatáčkami 12 a 13 zablokoval Felipe Massa a připravil mu tak horkou chvilku. Ale nakonec to byl Mexičan, kdo musel na "kobereček".
Pilot týmu Force India vyjížděl ze zatáčky Hill v těsném závěsu za Felipe Massou a ten až v polovině krátké rovinky před zatáčkou 13 (nesoucí Ascariho jméno) uhnul doprava, kam ale v té chvíli směřoval i Pérez. Mexičan se sice ihned pokusil napravit situaci a zleva Massu předjet, ale už to nestihl. Poté si postěžoval, že se Massa na trati choval nezodpovědně.
Jenže po kvalifikaci to byl právě Sergio Pérez, kdo putoval k pohovoru se stewardy v Albert Parku, protože v dojezdu mezi tazvanými "linkami safery caru" jel příliš pomalu. Tím porušil článek 27.4 sportovních pravidel, ve kterém se uvádí: "V žádném okamžiku vůz nesmí jet zbytečně pomalu, nepravidelně nebo způsobem, který by mohl být potenciálně nebezpečný pro ostatní piloty nebo jakoukoli jinou osobu."
Pérez, který se kvalifikoval do závodu 11. místem však celou situaci bagatelizoval s tím, že se jednalo o normální nájezd do kvalifikačního kola. Vyjádřil se také k incidentu s Massou: "Dokončoval jsem zaváděcí kolo, viděl jsem, že Felipe jede nějak pomalu, tak jsem chtěl využít situace a předjet ho, ale on mi zavřel dveře. Bylo to zkrátka tak. Myslím, že to v televizi mohlo vypadat dramatičtěji než ve skutečnosti. Ale bylo to v pořádku," ohodnotil incident Pérez.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.