Když se před letošní sezónou naplnil osud Manoru, značný počet fanoušků F1 jeho odchodu želel i s přihlédnutím k tomu, že se startovní rošt opět stane chudším. Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso má ale poněkud jinačí názor.
Dlouholetí fanoušci F1 pamatují doby, kdy se na startovním roštu scházelo 26 vozů a kvůli velkému počtu uchazečů musela být absolvována i předkvalifikace. Do jisté míry byla tato situace vykoupena počtem týmů, které na F1 evidentně neměly, ale občas se povedlo i nějaké to překvapení. Alonso se ale domnívá, že navzdory povolené kapacitě 26 vozů na startovním roštu není potřeba, aby se do F1 zapojovaly další týmy.
"Myslím, že dvacet pilotů k uspokojení diváků Formule 1 docela stačí. Je sice zřejmé, že by bylo hezké mít na trati hodně vozů a v F1 plno týmů. Ale zároveň je dost těžké se dostat do prostředí F1 a také se tam nějakou dobu udržet. Vidíme to na některých menších týmech, které se snaží zvládnout finanční situaci. Pokud budeme mít dobrých deset týmů a dvacet vozů na trati, je to víceméně počet, který v F1 po mnoho let vídáme," prohlásil Alonso.
Jiného názoru je Ross Brawn, který převzal odpovědnost za novou podobu Formule 1. On sám by si uměl představit "13 silných týmů". Ostatně tato kategorie měla po více než dvě desetiletí kapacitu pro Grand Prix naplněnou. Jednoznačně nejbohatší byla F1 na konci 80. let, kdy o účast v závodě usilovalo 20 týmů. Pokud se podíváme například na sezónu 1989, tak z oné dvacítky do dnešního dne v ryzí podobě přežily pouze týmy Ferrari, Williams a McLaren. Za poslední roky v F1 se bez ohledu na různé přepouštění pozic a změny názvů z F1 stáhly týmy HRT, Caterham a Manor.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.