Když se před letošní sezónou naplnil osud Manoru, značný počet fanoušků F1 jeho odchodu želel i s přihlédnutím k tomu, že se startovní rošt opět stane chudším. Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso má ale poněkud jinačí názor.
Dlouholetí fanoušci F1 pamatují doby, kdy se na startovním roštu scházelo 26 vozů a kvůli velkému počtu uchazečů musela být absolvována i předkvalifikace. Do jisté míry byla tato situace vykoupena počtem týmů, které na F1 evidentně neměly, ale občas se povedlo i nějaké to překvapení. Alonso se ale domnívá, že navzdory povolené kapacitě 26 vozů na startovním roštu není potřeba, aby se do F1 zapojovaly další týmy.
"Myslím, že dvacet pilotů k uspokojení diváků Formule 1 docela stačí. Je sice zřejmé, že by bylo hezké mít na trati hodně vozů a v F1 plno týmů. Ale zároveň je dost těžké se dostat do prostředí F1 a také se tam nějakou dobu udržet. Vidíme to na některých menších týmech, které se snaží zvládnout finanční situaci. Pokud budeme mít dobrých deset týmů a dvacet vozů na trati, je to víceméně počet, který v F1 po mnoho let vídáme," prohlásil Alonso.
Jiného názoru je Ross Brawn, který převzal odpovědnost za novou podobu Formule 1. On sám by si uměl představit "13 silných týmů". Ostatně tato kategorie měla po více než dvě desetiletí kapacitu pro Grand Prix naplněnou. Jednoznačně nejbohatší byla F1 na konci 80. let, kdy o účast v závodě usilovalo 20 týmů. Pokud se podíváme například na sezónu 1989, tak z oné dvacítky do dnešního dne v ryzí podobě přežily pouze týmy Ferrari, Williams a McLaren. Za poslední roky v F1 se bez ohledu na různé přepouštění pozic a změny názvů z F1 stáhly týmy HRT, Caterham a Manor.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.