Když se před letošní sezónou naplnil osud Manoru, značný počet fanoušků F1 jeho odchodu želel i s přihlédnutím k tomu, že se startovní rošt opět stane chudším. Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso má ale poněkud jinačí názor.
Dlouholetí fanoušci F1 pamatují doby, kdy se na startovním roštu scházelo 26 vozů a kvůli velkému počtu uchazečů musela být absolvována i předkvalifikace. Do jisté míry byla tato situace vykoupena počtem týmů, které na F1 evidentně neměly, ale občas se povedlo i nějaké to překvapení. Alonso se ale domnívá, že navzdory povolené kapacitě 26 vozů na startovním roštu není potřeba, aby se do F1 zapojovaly další týmy.
"Myslím, že dvacet pilotů k uspokojení diváků Formule 1 docela stačí. Je sice zřejmé, že by bylo hezké mít na trati hodně vozů a v F1 plno týmů. Ale zároveň je dost těžké se dostat do prostředí F1 a také se tam nějakou dobu udržet. Vidíme to na některých menších týmech, které se snaží zvládnout finanční situaci. Pokud budeme mít dobrých deset týmů a dvacet vozů na trati, je to víceméně počet, který v F1 po mnoho let vídáme," prohlásil Alonso.
Jiného názoru je Ross Brawn, který převzal odpovědnost za novou podobu Formule 1. On sám by si uměl představit "13 silných týmů". Ostatně tato kategorie měla po více než dvě desetiletí kapacitu pro Grand Prix naplněnou. Jednoznačně nejbohatší byla F1 na konci 80. let, kdy o účast v závodě usilovalo 20 týmů. Pokud se podíváme například na sezónu 1989, tak z oné dvacítky do dnešního dne v ryzí podobě přežily pouze týmy Ferrari, Williams a McLaren. Za poslední roky v F1 se bez ohledu na různé přepouštění pozic a změny názvů z F1 stáhly týmy HRT, Caterham a Manor.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.