Jako nejpravděpodobnější soupeř pro Mercedes se zatím jeví podle předsezónních testů Ferrari, zatímco Red Bull absolvoval jízdy, které byly v odborném tisku hodnoceny jako "klidné". Lewis Hamilton ale očekává v Austrálii od týmu z Milton Keynes něco jiného.
Red Bull v Barceloně podle názoru mnoha médií představil konzervativní specifikaci vozu, což je ostatně s ohledem na minulé testy obvyklý jev. Proto se očekává, zda v Austrálii tým představí monopost s větším počtem nových komponentů, které bude chtít během prvního závodu vyzkoušet.
"Opravdu mě velmi, velmi zajímá, co vlastně Red Bull předvede, protože při testech ve srovnání s Ferrari byl poměrně hodně pozadu. Žádný velký upgrade jsem nezaregistroval, takže předpokládám, že se ho dočkáme v Austrálii, což opravdu hodně rád zjistím. Čím více týmů a pilotů bude bojovat o vítězství, tím lepší bude závodění," uvedl Lewis Hamilton v dějišti Grand Prix Austrálie v melbournském Albert Parku.
Všeobecně se má za to, že úpravy pravidel - širší vozy, pneumatiky a vyšší přítlak - by mohly konečně ukončit dominanci Mercedesu, i když existují i názory, že se vlastně vůbec nic nezmění. Sám Hamilton si ale větší hrozbu pro svůj tým přeje, žádá soupeře, aby se probudili.
"Čím víc soupeřů v boji o vítězství máte, tím víc vás uspokojí, když vyhrajete. Jsem na takovou výzvu a boj o vavříny připraven. Pravidla se změnila po třech letech, ale klidně by mohly následovat další změny, protože pokud nějaký tým je dominantní, je obtížné ho dostihnout. Změny mohou závodění okořenit. Ještě jsem nezažil před sezónou tak nadšené fanoušky, už jenom proto, že vlastně nikdo netuší, jak na tom soupeři mezi sebou vlastně budou. Nevěřím tomu, že by nějaký tým vyhrával po změně pravidel od začátku do konce. My jsme tu proto, abychom vyhrávali a dokázali něco, co nikdo jiný," líčí své dojmy Hamilton.
Jeho slova potvrzuje i Daniel Ricciardo, který vzpomíná na vítěznou éru Red Bullu, jíž se ale on sám nezúčastnil - do týmu přestoupil z "béčka" Toro Rosso v roce 2014, tedy v první sezóně, kdy nastoupil dominantní Mercedes. I tak ale dokázal Australan vyhrát alespoň tři závody, což se tehdy nepovedlo ani jeho týmovému kolegovi, čtyřnásobnému šampionu Sebastianu Vettelovi.
"Když Red Bull dominoval před rokem 2014, také lidé chtěli, aby vyhrával někdo jiný. Piloti, kteří nesedí v Mercedesech, rozhodně chtějí změnu. Je třeba, aby o vítězství opravdu bojovalo víc značek. Pokud Hamilton v boji o Grand Prix porazí nikoli pouze týmového kolegu, ale čtyři další soupeře, bude to pro něj větší odměna. Ferrari při testech ukázal velmi slušnou rychlost, takže pokud zpočátku získá nějaké body, udělá to šampionát zajímavější," podotýká Ricciardo.
Sebastian Vettel se pro jistotu drží poněkud zpět, jako by ctil po smělých prohlášeních prezidenta Sergia Marchionneho (a následné blamáži) opatrný kurs zástupců z Maranella. Nicméně Lewis Hamilton znovu zopakoval, že Ferrari na něj udělal dojem a podle jeho názoru je momentálně nejsilnější.
"V zimních testech byli nejrychlejší, takže bych je označil za favority. Sebastian je vždy trochu více medializován. Ale já vím, že je hodně nadšený a snaží se to před ostatními tajit," tvrdí Hamilton.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.