Jako nejpravděpodobnější soupeř pro Mercedes se zatím jeví podle předsezónních testů Ferrari, zatímco Red Bull absolvoval jízdy, které byly v odborném tisku hodnoceny jako "klidné". Lewis Hamilton ale očekává v Austrálii od týmu z Milton Keynes něco jiného.
Red Bull v Barceloně podle názoru mnoha médií představil konzervativní specifikaci vozu, což je ostatně s ohledem na minulé testy obvyklý jev. Proto se očekává, zda v Austrálii tým představí monopost s větším počtem nových komponentů, které bude chtít během prvního závodu vyzkoušet.
"Opravdu mě velmi, velmi zajímá, co vlastně Red Bull předvede, protože při testech ve srovnání s Ferrari byl poměrně hodně pozadu. Žádný velký upgrade jsem nezaregistroval, takže předpokládám, že se ho dočkáme v Austrálii, což opravdu hodně rád zjistím. Čím více týmů a pilotů bude bojovat o vítězství, tím lepší bude závodění," uvedl Lewis Hamilton v dějišti Grand Prix Austrálie v melbournském Albert Parku.
Všeobecně se má za to, že úpravy pravidel - širší vozy, pneumatiky a vyšší přítlak - by mohly konečně ukončit dominanci Mercedesu, i když existují i názory, že se vlastně vůbec nic nezmění. Sám Hamilton si ale větší hrozbu pro svůj tým přeje, žádá soupeře, aby se probudili.
"Čím víc soupeřů v boji o vítězství máte, tím víc vás uspokojí, když vyhrajete. Jsem na takovou výzvu a boj o vavříny připraven. Pravidla se změnila po třech letech, ale klidně by mohly následovat další změny, protože pokud nějaký tým je dominantní, je obtížné ho dostihnout. Změny mohou závodění okořenit. Ještě jsem nezažil před sezónou tak nadšené fanoušky, už jenom proto, že vlastně nikdo netuší, jak na tom soupeři mezi sebou vlastně budou. Nevěřím tomu, že by nějaký tým vyhrával po změně pravidel od začátku do konce. My jsme tu proto, abychom vyhrávali a dokázali něco, co nikdo jiný," líčí své dojmy Hamilton.
Jeho slova potvrzuje i Daniel Ricciardo, který vzpomíná na vítěznou éru Red Bullu, jíž se ale on sám nezúčastnil - do týmu přestoupil z "béčka" Toro Rosso v roce 2014, tedy v první sezóně, kdy nastoupil dominantní Mercedes. I tak ale dokázal Australan vyhrát alespoň tři závody, což se tehdy nepovedlo ani jeho týmovému kolegovi, čtyřnásobnému šampionu Sebastianu Vettelovi.
"Když Red Bull dominoval před rokem 2014, také lidé chtěli, aby vyhrával někdo jiný. Piloti, kteří nesedí v Mercedesech, rozhodně chtějí změnu. Je třeba, aby o vítězství opravdu bojovalo víc značek. Pokud Hamilton v boji o Grand Prix porazí nikoli pouze týmového kolegu, ale čtyři další soupeře, bude to pro něj větší odměna. Ferrari při testech ukázal velmi slušnou rychlost, takže pokud zpočátku získá nějaké body, udělá to šampionát zajímavější," podotýká Ricciardo.
Sebastian Vettel se pro jistotu drží poněkud zpět, jako by ctil po smělých prohlášeních prezidenta Sergia Marchionneho (a následné blamáži) opatrný kurs zástupců z Maranella. Nicméně Lewis Hamilton znovu zopakoval, že Ferrari na něj udělal dojem a podle jeho názoru je momentálně nejsilnější.
"V zimních testech byli nejrychlejší, takže bych je označil za favority. Sebastian je vždy trochu více medializován. Ale já vím, že je hodně nadšený a snaží se to před ostatními tajit," tvrdí Hamilton.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.