Pirelli již potvrdilo, jaké směsi hladkých pneumatik přiveze pro prvních osm podniků sezóny 2017 - pro velké ceny Austrálie, Číny, Bahrajnu, Ruska, Španělska, Monaka, Kanady a Ázerbájdžánu.
Italský výrobce letos musel přijít s novými konstrukcemi, protože pneumatiky narostly do šířky o 25 % (na 305 mm vpředu a 405 mm vzadu), a kvůli požadované vyšší výdrži změnil také směsi. Piloti si je v předsezónních testech pochvalovali - vydrží opravdu podstatně déle a navíc se po přehřátí rychle vracejí do spektra vysoké výkonnosti.
U "mokrých" pneumatik došlo ke zlepšení výkonnosti: ta přechodná (zelená barva) dokáže odvádět při 300km/h rychlosti 30 litrů vody za sekundu (loni 25 l), pneumatika do deště (modrá) letos zvládne až 85 l/s (loni "pouze" 65 l/s).
V úvodních osmi závodech se hned čtyřikrát setkáme s ultra-měkkou (fialová barva) směsí - v Melbourne, v Soči, v Monaku a v Montrealu. Super-měkkou (červená) uvidíme ve všech podnicích s výjimkou Španělska, které klade na pneumatiky nejvyšší nároky z pohledu přenášené energie - pouze tam přiveze Pirelli svou tvrdou (oranžová) směs. Tu měkkou (žlutá) budou mít jezdci k dispozici ve všech jmenovaných podnicích, středně-tvrdou (bílá) pouze v Číně, v Bahrajnu, ve Španělsku a v Ázerbájdžánu, kde došlo ke změně názvu velké ceny (loni se v Baku jela jako Velká cena Evropy).
Podle pravidel musí Pirelli oznámit nominované směsi pro evropské závody 8 týdnů předem, v případě zámořských velkých cen tak musí učinit dokonce 14 týdnů předem.
Pneumatiková pravidla se letos nemění: pro každý podnik dodá tři různé hladké směsi, z nichž tu nejměkčí si piloti musí vyhradit pro poslední část kvalifikace - pokud do ní nepostoupí, zůstane jim pro závod, pokud uspějí, tak ji v sobotu odpoledne vracejí výrobci. Pro velkou cenu si musí ponechat po jedné sadě ze zbývajících dvou tvrdší - stačí ale, když v neděli použijí pouze jednu z nich.
Celkově každý pilot obdrží pro závodní víkend 13 sad, kromě výše uvedených tří povinných si zbylých 10 může volně vybrat.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.