Pirelli již potvrdilo, jaké směsi hladkých pneumatik přiveze pro prvních osm podniků sezóny 2017 - pro velké ceny Austrálie, Číny, Bahrajnu, Ruska, Španělska, Monaka, Kanady a Ázerbájdžánu.
Italský výrobce letos musel přijít s novými konstrukcemi, protože pneumatiky narostly do šířky o 25 % (na 305 mm vpředu a 405 mm vzadu), a kvůli požadované vyšší výdrži změnil také směsi. Piloti si je v předsezónních testech pochvalovali - vydrží opravdu podstatně déle a navíc se po přehřátí rychle vracejí do spektra vysoké výkonnosti.
U "mokrých" pneumatik došlo ke zlepšení výkonnosti: ta přechodná (zelená barva) dokáže odvádět při 300km/h rychlosti 30 litrů vody za sekundu (loni 25 l), pneumatika do deště (modrá) letos zvládne až 85 l/s (loni "pouze" 65 l/s).
V úvodních osmi závodech se hned čtyřikrát setkáme s ultra-měkkou (fialová barva) směsí - v Melbourne, v Soči, v Monaku a v Montrealu. Super-měkkou (červená) uvidíme ve všech podnicích s výjimkou Španělska, které klade na pneumatiky nejvyšší nároky z pohledu přenášené energie - pouze tam přiveze Pirelli svou tvrdou (oranžová) směs. Tu měkkou (žlutá) budou mít jezdci k dispozici ve všech jmenovaných podnicích, středně-tvrdou (bílá) pouze v Číně, v Bahrajnu, ve Španělsku a v Ázerbájdžánu, kde došlo ke změně názvu velké ceny (loni se v Baku jela jako Velká cena Evropy).
Podle pravidel musí Pirelli oznámit nominované směsi pro evropské závody 8 týdnů předem, v případě zámořských velkých cen tak musí učinit dokonce 14 týdnů předem.
Pneumatiková pravidla se letos nemění: pro každý podnik dodá tři různé hladké směsi, z nichž tu nejměkčí si piloti musí vyhradit pro poslední část kvalifikace - pokud do ní nepostoupí, zůstane jim pro závod, pokud uspějí, tak ji v sobotu odpoledne vracejí výrobci. Pro velkou cenu si musí ponechat po jedné sadě ze zbývajících dvou tvrdší - stačí ale, když v neděli použijí pouze jednu z nich.
Celkově každý pilot obdrží pro závodní víkend 13 sad, kromě výše uvedených tří povinných si zbylých 10 může volně vybrat.
Jezdec McLarenu Lando Norris získal v Monaku druhou pole position v sezóně, když porazil domácího Charlese Leclerca o více než desetinu sekundy.
Lewis Hamilton přišel o tři příčky na startu Velké ceny Monaka kvůli zdržení Maxe Verstappena během kvalifikace. Nizozemec tak poskočí na páté místo, zatímco Hamilton se propadne na sedmou pozici.
Lando Norris ovládl napínavý čtyřčlenný souboj o pole position v Monaku a na legendárním městském okruhu si zajistil nejlepší startovní pozici. Předčil i domácího hrdinu Charlese Leclerca, který skončil těsně druhý.
Domácí jezdec Ferrari zajel nejrychlejší čas pátečního odpoledne, když v napínavé a často přerušované jízdě těsně porazil Oscara Piastriho a Lewise Hamiltona. Série červených vlajek způsobených haváriemi a incidenty na trati několikrát narušila rytmus tréninku a zkomplikovala jezdcům přípravu na kvalifikaci.
Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.
Max Verstappen nadále potvrzuje svou výjimečnou formu a postavení mezi elitou F1. Zároveň ale upozorňuje, že špičkový výkon nelze neustále očekávat.
Charles Leclerc narazil v úvodu prvního tréninku v Monaku zezadu do zpomalujícího Lance Strolla, incident byl připsán chybě pilota Aston Martinu. Nehoda sice nespůsobila vážné škody, ale opět připomněla, že domácí závod bývá pro Leclerca plný smůly.
Yuki Tsunoda pojede v Monaku se starší verzí podlahy vozu RB kvůli škodám z kvalifikace v Imole, protože tým nemá k dispozici dostatek nejnovějších dílů. V technicky náročných ulicích Monaka to může být nevýhoda.
Lewis Hamilton uznal, že největší slabinou Ferrari v letošní sezoně je kvalifikační tempo. V Monaku chce tým vyzkoušet několik nových nápadů, které by mohly výkon na jedno kolo zlepšit.
Charles Leclerc vyzval fanoušky F1 k většímu respektu poté, co se na sociálních sítích objevily urážky směrem k Micku Doohanovi. Podle pilota Ferrari musí i vášeň ke sportu zůstat v mezích slušnosti, jinak ohrožuje férové prostředí celého šampionátu.
Argentinský talent Franco Colapinto věří, že náročné monacké uličky mu pomohou znovu najít potřebnou sebedůvěru. Před víkendem v Monte Carlu si klade za cíl lépe porozumět hranici možností vozu i sebe samotného právě na technicky neúprosné trati, kde se chyby neodpouštějí.
Do světa formule 1 míří další nový tým. Poté, co F1 schválila vstup amerického Cadillacu od sezony 2026, se rýsuje příchod dvanáctého týmu. Projekt, na kterém se podílí i bývalý šéf Aston Martinu a Alpine Otmar Szafnauer, by mohl rozšířit startovní rošt už za tři až čtyři roky. Záda mu kryje dosud neodhalená automobilka, a jak tvrdí Szafnauer, vše je připraveno – chybí jen zelená od vedení šampionátu. Uvedl to server Crash.