Od počátku testů je Ferrari bráno jako jedno z nejpříjemnějších překvapení a díky jeho výkonům se začínají ozývat hlasy, že by vzpínající se maranellští koníci mohli pořádně potrápit Mercedes. Hodně k tomu přispěl i výkon Vettela v předposledním testovacím dni.
Právě Sebastian Vettel trvá na tom, že Mercedes zůstává hlavním favoritem, navzdory tomu, že ho Ferrari v předsezónních testech dokázalo několikrát porazit. Němec vyzdvihl schopnost Stříbrných šípů navýšit rychlost mezi testy a prvním závodem.
Ferrari s Vettelem v kokpitu dokázalo sebrat doposud nejrychlejší testovací čas Bottasovi – Vettel ho překonal o 286 tisícin a pozorovatelé na trati neopomněli připomenout, že Němec ještě měl v posledním sektoru určité potíže, takže jinak by stlačil časl pod 1:19,0. Lewis Hamilton na adresu Ferrari už v úterý uvedl, že „Ferrari musí být favoritem“. Vettel má ale docela jiný názor.
„Jistě, naše auto je mnohem lepší než loni, protože samotná podoba F1 se změnila, takže to i dává smysl, ale pořád je ještě příliš brzo. Pokud si prohlédnete kola, která Mercedes absolvoval, ohlédnete se do historie, zjistíte, jak byl pomalý v testech a jak se mu podařilo zrychlit pro závody. Myslím, že je jasné, že jsou velmi rychlí, v porovnání s jejich závodní simulací, a tak dále. Pro nás není až tak důležité, kde se nacházíme teď, musíme růst a tvrdě na tom pracovat. To je pro nás důležité a ne se rozptylovat přechodnou současnou situací,“nabádá Vettel.
Jsme trochu pozaduVettel přiznal, že testovací program nabral určité zpoždění, zvláště kvůli včerejšímu incidentu Kimi Räikkönena, proto bylo nutné ráno pár věcí dohnat a ve zbývajícím testovacím čase ještě zbývá hodně práce.
„Ráno bylo nutné trochu zabrat, přišli jsme o nějaký čas. Chtěli bychom ještě najet hodně kol, takže doufám, že prožijeme dobré odpoledne, zvládneme zbytek dnešního testu a také zítra budeme mít dobrý den. Co se týče seznamu mých úkolů, jsem stále plně vytížen. V některých oblastech jsme pravděpodobně trochu pozadu, pořád je co dělat,“ komentuje dnešní test Vettel.
Na otázku, zda při svém nejrychlejším kole záměrně v posledním sektoru nezpomalil, Vettel odpověděl: „Vždy v tom není úmysl, myslím, že se nakonec snažíte dodržovat náš program – někdy jet o něco rychleji, jindy zase pomaleji. Ale jak jste viděli dnes ráno, pokoušíme se být rychlejší než v minulém týdnu a předchozích dnech. To je celkem jasné. Zde až tak nezáleží na jediném kole – je třeba se zaměřit na větší záběr, v tomto ohledu je pořád co dělat,“ dodal Vettel.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.