Od počátku testů je Ferrari bráno jako jedno z nejpříjemnějších překvapení a díky jeho výkonům se začínají ozývat hlasy, že by vzpínající se maranellští koníci mohli pořádně potrápit Mercedes. Hodně k tomu přispěl i výkon Vettela v předposledním testovacím dni.
Právě Sebastian Vettel trvá na tom, že Mercedes zůstává hlavním favoritem, navzdory tomu, že ho Ferrari v předsezónních testech dokázalo několikrát porazit. Němec vyzdvihl schopnost Stříbrných šípů navýšit rychlost mezi testy a prvním závodem.
Ferrari s Vettelem v kokpitu dokázalo sebrat doposud nejrychlejší testovací čas Bottasovi – Vettel ho překonal o 286 tisícin a pozorovatelé na trati neopomněli připomenout, že Němec ještě měl v posledním sektoru určité potíže, takže jinak by stlačil časl pod 1:19,0. Lewis Hamilton na adresu Ferrari už v úterý uvedl, že „Ferrari musí být favoritem“. Vettel má ale docela jiný názor.
„Jistě, naše auto je mnohem lepší než loni, protože samotná podoba F1 se změnila, takže to i dává smysl, ale pořád je ještě příliš brzo. Pokud si prohlédnete kola, která Mercedes absolvoval, ohlédnete se do historie, zjistíte, jak byl pomalý v testech a jak se mu podařilo zrychlit pro závody. Myslím, že je jasné, že jsou velmi rychlí, v porovnání s jejich závodní simulací, a tak dále. Pro nás není až tak důležité, kde se nacházíme teď, musíme růst a tvrdě na tom pracovat. To je pro nás důležité a ne se rozptylovat přechodnou současnou situací,“nabádá Vettel.
Jsme trochu pozaduVettel přiznal, že testovací program nabral určité zpoždění, zvláště kvůli včerejšímu incidentu Kimi Räikkönena, proto bylo nutné ráno pár věcí dohnat a ve zbývajícím testovacím čase ještě zbývá hodně práce.
„Ráno bylo nutné trochu zabrat, přišli jsme o nějaký čas. Chtěli bychom ještě najet hodně kol, takže doufám, že prožijeme dobré odpoledne, zvládneme zbytek dnešního testu a také zítra budeme mít dobrý den. Co se týče seznamu mých úkolů, jsem stále plně vytížen. V některých oblastech jsme pravděpodobně trochu pozadu, pořád je co dělat,“ komentuje dnešní test Vettel.
Na otázku, zda při svém nejrychlejším kole záměrně v posledním sektoru nezpomalil, Vettel odpověděl: „Vždy v tom není úmysl, myslím, že se nakonec snažíte dodržovat náš program – někdy jet o něco rychleji, jindy zase pomaleji. Ale jak jste viděli dnes ráno, pokoušíme se být rychlejší než v minulém týdnu a předchozích dnech. To je celkem jasné. Zde až tak nezáleží na jediném kole – je třeba se zaměřit na větší záběr, v tomto ohledu je pořád co dělat,“ dodal Vettel.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.