Niki Lauda a Ferrari - to byl pojem, který v 70. letech představoval vrchol dokonalosti. Sezóna 1975 patřila jednoznačně Rakušanovi a o rok později jenom prokletý Nürburgring zabránil Nikimu v obhajobě titulu. Po dalším úspěchu v ročníku 1977 se však toto spojení zpřetrhalo.
Fenomenální Vídeňák totiž odcházel ze stáje Ferrari v situaci, kdy bylo snad všechno špatně, je proto s podivem, že si dokázal v tomto prostředí vybojovat svůj tehdy druhý titul. Ferrari ho označil za zrádce, který se nechal konkurencí koupit za "30 štanglí salámu!" Pomsta v kokpitu Brabhamu ale Nikimu nevyšla a v roce 1979, právě tehdy, kdy triumfoval Jody Scheckter na Ferrari, Lauda poprvé a předčasně z kolotoče F1 vystoupil.
Motoristická legenda, nyní působící v roli nevýkonného ředitele týmu Mercedes, si pochopitelně nenechává ujít testovací program, při včerejších testech na Circuit de Catalunya bedlivě sledoval především konkurenci a nešetřil slovy chvály nad výkony vozů, jejichž barvy čtyři sezóny hájil.
"Ferrari vypadá nejrychlejší. Na trati působí, jako by jel po kolejích. Naše vozy jsou ale o něco silnější v zatáčkách. Ferrari je v tuto chvíli na samém vrcholku mého seznamu," ohodnotil výkony maranellských ořů Lauda.
Ohledně dalších konkurentů byl trojnásobný mistr světa, který 22. února oslavil své 69. narozeniny, poněkud skoupější. Třeba u Red Bullu prohlásil, že tým se základnou v Milton-Keynes ještě nepředvedl svůj úplný potenciál. "Zatím v tomto případě nevidím žádné velké překvapení," konstatoval Lauda.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.