Force India byla ve středu společně s Red Bullem jediným vozem, který zvládl absolvovat na barcelonské trati 100 okruhů. To ale neznamená, že vládla naprostá spokojenost. Zejména ze strany pilota Péreze padala kritická slova.
Navzdory zjištěným nedostatkům Sergio "Checo" Pérez k novinářům po skončeném testu prohlásil, že zůstává optimistou, ačkoliv se jedná o záležitost "krajně kritickou" a je nutné se postarat o okamžitou nápravu. Pérez skončil v odpoledním programu pátý, celkově pak osmý se ztrátou necelých dvou vteřin na rekordní čas Valtteri Bottase.
"Museli jsme často zastavovat. Poměrně brzy došlo k selhání brzd, pak to byly červené vlajky, které způsobily, že jsme neměli dost času na splnění našeho programu, přesto myslím, že jsme se hodně poučili. Přišli jsme na hodně nedostatků, některé i docela kritické, a je jenom otázkou času než je začneme řešit, protože to bude poměrně snadné," dodal Pérez.
Sedmadvacetiletý Mexičan se v minulém roce umístil jako nejlepší za šesticí pilotů z týmů Mercedes, Red Bull a Ferrari. Stojí si za názorem, že hierarchie týmů pro rok 2017 v souvislosti s výkonností vozů ještě zdaleka není uzavřená. A jeho názor ohledně šancí Force Indie?
"Jsem optimistou. Není důležité, jak se umístím při testech v Barceloně, ale na jakém místě budu po posledním závodě v Abú Zabí. Proto ten optimismus, máme před sebou ještě dlouhou cestu. Myslím, že po zítřejším vystoupení Ocona a mém v posledním dni už budeme mít představu o tom, jak si stojíme," podotýká rodák z Gualadajary.
Obavy z MelbourneDny však ubíhají a první závod v sezóně se neúprosně blíží. Je třeba nejen všechny potíže identifikovat, ale mít dostatek času a prostoru na to je odstranit. Toho si je dobře vědom i Pérez.
"Je pochopitelné, že se tým ze všech sil snaží, aby dospěl k nějakým zlepšením pro Austrálii. Zvláště taková, která jsou poměrně snadná, ale stojí hodně času. Proto doufám, že se nám většinu z nich podaří zvládnout už před Melbourne. Pokud se tak nestane, tak doufám, že ve druhém nebo třetím závodě už budeme na patřičné úrovni," dodává Pérez.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.