Force India byla ve středu společně s Red Bullem jediným vozem, který zvládl absolvovat na barcelonské trati 100 okruhů. To ale neznamená, že vládla naprostá spokojenost. Zejména ze strany pilota Péreze padala kritická slova.
Navzdory zjištěným nedostatkům Sergio "Checo" Pérez k novinářům po skončeném testu prohlásil, že zůstává optimistou, ačkoliv se jedná o záležitost "krajně kritickou" a je nutné se postarat o okamžitou nápravu. Pérez skončil v odpoledním programu pátý, celkově pak osmý se ztrátou necelých dvou vteřin na rekordní čas Valtteri Bottase.
"Museli jsme často zastavovat. Poměrně brzy došlo k selhání brzd, pak to byly červené vlajky, které způsobily, že jsme neměli dost času na splnění našeho programu, přesto myslím, že jsme se hodně poučili. Přišli jsme na hodně nedostatků, některé i docela kritické, a je jenom otázkou času než je začneme řešit, protože to bude poměrně snadné," dodal Pérez.
Sedmadvacetiletý Mexičan se v minulém roce umístil jako nejlepší za šesticí pilotů z týmů Mercedes, Red Bull a Ferrari. Stojí si za názorem, že hierarchie týmů pro rok 2017 v souvislosti s výkonností vozů ještě zdaleka není uzavřená. A jeho názor ohledně šancí Force Indie?
"Jsem optimistou. Není důležité, jak se umístím při testech v Barceloně, ale na jakém místě budu po posledním závodě v Abú Zabí. Proto ten optimismus, máme před sebou ještě dlouhou cestu. Myslím, že po zítřejším vystoupení Ocona a mém v posledním dni už budeme mít představu o tom, jak si stojíme," podotýká rodák z Gualadajary.
Obavy z MelbourneDny však ubíhají a první závod v sezóně se neúprosně blíží. Je třeba nejen všechny potíže identifikovat, ale mít dostatek času a prostoru na to je odstranit. Toho si je dobře vědom i Pérez.
"Je pochopitelné, že se tým ze všech sil snaží, aby dospěl k nějakým zlepšením pro Austrálii. Zvláště taková, která jsou poměrně snadná, ale stojí hodně času. Proto doufám, že se nám většinu z nich podaří zvládnout už před Melbourne. Pokud se tak nestane, tak doufám, že ve druhém nebo třetím závodě už budeme na patřičné úrovni," dodává Pérez.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.