Jestliže první testovací den první série v Barceloně byl pro Red Bull rozpačitý, stejný den druhé sady na Circuit de Catalunya už rozjasnil tváře stáje „rudých býků“ podstatně více. Daniel Ricciardo ale zůstává raději při zemi.
Druhou část testů zahájil Australan výkonem 1:19,900, ale nezapomíná, že svůj pokus absolvoval na ultraměkké směsi, zatímco vítězný Massa se mu vzdálil o 174 tisícin a měl na svém Williamsu superměkké pneumatiky. I tak se Ricciardo domnívá, že balíček změn Red Bullu přináší další vývoj, nicméně pochybuje, že by prozatím byl na stejné úrovni jako Mercedes a Ferrari.
„Cítím, že se vůz začíná trochu vyvíjet, stále se mě drží optimismus ohledně dalšího zlepšování. Nejsem si v této chvíli zcela jistý, jestli jsme už dosáhli úrovně Mercedesu a Ferrari, ale určitě se na ni dostaneme. Ferrari určitě vypadá velmi rychle. A jsem si jistý, že Mercedes je opravdu hodně rychlý. Přestože Williams toho minulý týden moc nenajezdil, jezdili velmi dobře a včera se ukázalo, že to tak je,“ hodnotil Ricciardo výkon Felipe Massy.
Říká se, že každý tým má nějakou tu desetinu, ba možná i vteřinu ukrytou „v kapse“. Ricciardo se nezdráhá hovořit i na toto téma, protože dle jeho názoru nemá v testovací fázi smysl cokoli skrývat.
„Není v současné době velké tajemství, že nic takového nemáme k dispozici. Spíš nám vteřina nebo dvě chybí. Cítím, že lze z našeho auta dostat klidně víc, ale také se domnívám, že podobnou věc může zvládnout každý. Doufám, že to nebude případ Williamsu, chci věřit, že včera ukázal to nejlepší, čeho je schopen. Ale Ferrari a Mercedes určitě mohou ze svých aut vydolovat mnohem více. Uvidíme, jak to půjde dál, ale vypadá to dobře. Můj třetí den ve voze bych popsal asi tak, že s každým následujícím dnem jsem ve svém voze šťastnější,“ uzavřel své názory Ricciardo.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.