Ten, kdo čekal zlepšené výkony McLarenu a klidný průběh druhé sady testů, se zlou se potázal. Úterní jízdy nezačaly o moc lépe než minulý týden a Honda musela přiznat, že došlo k dalším technickým potížím.
Jestliže ještě včera zástupci japonské automobilky ve svém prohlášení uváděli, že stále nemají povědomí o přesné příčině problémů při prvním testovacím programu, mohou se zamýšlet opět a o to intenzivněji. Honda místo progresu po problémech z minulého pondělí opět zažila trable s novou pohonnou jednotkou.
Stoffel Vandoorne absolvoval na Circuit de Catalunya pouhých 34 kol a skončil v boxech, kde bylo rozhodnuto, že jeho agregát bude vyměněn v důsledku problémů s elektroinstalací. Do jeho vozu se technici Hondy rozhodli usadit motor stejné specifikace, s jakou tým absolvoval jízdy minulý týden.
"U naší pohonné jednotky jsme zjistili na voze Stoffela Vandoornea problém s elektroinstalací u PU. Protože mámezájem absolvovat co nejvíc času na trati, rozhodli jsme se motor vyměnit a prověření vadného komponentu učinit mimo vůz. Nyní je je voze stejná jednotka, jaká byla ve voze minulý týden," praví se v prohlášení Hondy.
Je to frustrujícíŽe v týmu nepanuje dobrá nálada potvrzují i slova Erica Boulliera, podle nějž nedostatek najetých kilometrů bude týmu citelně chybět. Už v minulém týdnu volil poměrně příkrá slova na adresu Hondy a příliš ho ani neuklidnila omluva, kterou týmu vyslovil Jusuke Hasegava.
"Pro každého je to frustrující. Když máte tak málo dní na testování, chcete z nich vytěžit co nejvíc. Je to složité pro Stoffela stejně jako pro nás. Čím méně budeme jezdit, tím méně se naučíme zacházet s vozem a tím více se opozdíme oproti našemu vývojovému programu," uvedl Boullier ve videu na facebooku.
Pro Hondu je to další složitá situace, protože se stále ještě nepodařilo definitivně indentifikovat příčiny selhání motoru z minulého týdne, u něhož byly potíže s olejovým systémem a později na PU. Honda hodlá tyto problémy řešit ve své centrále v Sakuře během tohoto týdne, aby se dospělo k nějakému zásadnímu závěru. Pro výrobce pohonných jednotek ani pro tým nejsou takové poruchy tři týdny před prvním závodem nijak povzbudivé.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.