Ten, kdo čekal zlepšené výkony McLarenu a klidný průběh druhé sady testů, se zlou se potázal. Úterní jízdy nezačaly o moc lépe než minulý týden a Honda musela přiznat, že došlo k dalším technickým potížím.
Jestliže ještě včera zástupci japonské automobilky ve svém prohlášení uváděli, že stále nemají povědomí o přesné příčině problémů při prvním testovacím programu, mohou se zamýšlet opět a o to intenzivněji. Honda místo progresu po problémech z minulého pondělí opět zažila trable s novou pohonnou jednotkou.
Stoffel Vandoorne absolvoval na Circuit de Catalunya pouhých 34 kol a skončil v boxech, kde bylo rozhodnuto, že jeho agregát bude vyměněn v důsledku problémů s elektroinstalací. Do jeho vozu se technici Hondy rozhodli usadit motor stejné specifikace, s jakou tým absolvoval jízdy minulý týden.
"U naší pohonné jednotky jsme zjistili na voze Stoffela Vandoornea problém s elektroinstalací u PU. Protože mámezájem absolvovat co nejvíc času na trati, rozhodli jsme se motor vyměnit a prověření vadného komponentu učinit mimo vůz. Nyní je je voze stejná jednotka, jaká byla ve voze minulý týden," praví se v prohlášení Hondy.
Je to frustrujícíŽe v týmu nepanuje dobrá nálada potvrzují i slova Erica Boulliera, podle nějž nedostatek najetých kilometrů bude týmu citelně chybět. Už v minulém týdnu volil poměrně příkrá slova na adresu Hondy a příliš ho ani neuklidnila omluva, kterou týmu vyslovil Jusuke Hasegava.
"Pro každého je to frustrující. Když máte tak málo dní na testování, chcete z nich vytěžit co nejvíc. Je to složité pro Stoffela stejně jako pro nás. Čím méně budeme jezdit, tím méně se naučíme zacházet s vozem a tím více se opozdíme oproti našemu vývojovému programu," uvedl Boullier ve videu na facebooku.
Pro Hondu je to další složitá situace, protože se stále ještě nepodařilo definitivně indentifikovat příčiny selhání motoru z minulého týdne, u něhož byly potíže s olejovým systémem a později na PU. Honda hodlá tyto problémy řešit ve své centrále v Sakuře během tohoto týdne, aby se dospělo k nějakému zásadnímu závěru. Pro výrobce pohonných jednotek ani pro tým nejsou takové poruchy tři týdny před prvním závodem nijak povzbudivé.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.