Chtělo by se říci, že rychlosti a výkonu se ve Formuli 1 musí estetika sklonit. Jak je ale vidět, ne vždy jsou některé záležitosti jasné. Jestliže Horner minulý týden jenom zdánlivě žehral, nyní už vysloveně vybízí své soupeře a zároveň kolegy k rozhodné akci.
V případě šéfa Red Bullu nejde o nějakou svévoli či momentální pohnutku. Horner totiž možný aerodynamický prvek kritizoval už v loňském roce a tehdy stejně jako teď prohlašoval, že toto řešení, navíc doplněné o vysoká T-křídla, zcela zničí estetiku vozů. Dosáhl zatím alespoň toho, že se situací hodlá zabývat Ross Brawn.
To však Hornerovi nestačí. Jestliže před týdnem (čtěte zde) spíše apeloval na cítění svých kolegů, nyní už vysloveně nabádá, aby se „něco udělalo“ ještě před začátkem sezóny, dokud je čas. Nepřímo tím naznačil, že provádět experimenty v jejím průběhu, jako například s čachrováním kolem vyřazovacího formátu kvalifikace, si nelze dovolit.
„Možná je ještě čas to nějak řešit, protože je škoda, že je estetika všech vozů ovlivněna a všechny jsou stejným způsobem postiženy. Bylo by hezké se jich zbavit. Celkově se domnívám, že jsou auta krokem vpřed, jsou rychlejší, piloti si nestěžují na nějaké zásadní zhoršení ovladatelnosti, takže si nemyslím, že by závodění samotné bylo ovlivněno,“ tvrdí Horner.
Zákaz nebo chcete-li odstranění „žraločích ploutví“ by prošlo jedině tehdy, pokud by šlo o jednomyslné rozhodnutí celého startovního pole. A právě v tomto bodě dochází k rozporu, protože některé týmy se této aerodynamické pomůcky nehodlají vzdát. Horner je vyzývá k diskusi, v níž by rád zdůraznil, že by se měl zvážit dopad na sport jako takový než prosazování vlastních konkurenčních zájmů. Přesto existuje jedna výjimka: Mercedes má k dispozici dvě verze W08, kdy na jedné z nich ona nevábná "ploutev" figuruje pouze v náznaku.
"The foundation of @MercedesAMGF1's recent success, in large part, is underpinned by technology." @USATODAY ? ?? ? https://t.co/O24BNKWVgs pic.twitter.com/uQ5tv52rQu
— Pure Pit Wall (@PurePitWall) 7. března 2017„Měli bychom vybrat tu správnou pilulku. Jsem si jist, že každý aerodynamik ve kterémkoli týmu – včetně našeho – potvrdí, že z technického hlediska bychom »ploutve« měli na autech mít. Ale když se na to podíváte v širším aspektu s přihlédnutím k estetice F1, měli bychom se jich zbavit,“ vyzývá své kolegy Horner.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.