Chtělo by se říci, že rychlosti a výkonu se ve Formuli 1 musí estetika sklonit. Jak je ale vidět, ne vždy jsou některé záležitosti jasné. Jestliže Horner minulý týden jenom zdánlivě žehral, nyní už vysloveně vybízí své soupeře a zároveň kolegy k rozhodné akci.
V případě šéfa Red Bullu nejde o nějakou svévoli či momentální pohnutku. Horner totiž možný aerodynamický prvek kritizoval už v loňském roce a tehdy stejně jako teď prohlašoval, že toto řešení, navíc doplněné o vysoká T-křídla, zcela zničí estetiku vozů. Dosáhl zatím alespoň toho, že se situací hodlá zabývat Ross Brawn.
To však Hornerovi nestačí. Jestliže před týdnem (čtěte zde) spíše apeloval na cítění svých kolegů, nyní už vysloveně nabádá, aby se „něco udělalo“ ještě před začátkem sezóny, dokud je čas. Nepřímo tím naznačil, že provádět experimenty v jejím průběhu, jako například s čachrováním kolem vyřazovacího formátu kvalifikace, si nelze dovolit.
„Možná je ještě čas to nějak řešit, protože je škoda, že je estetika všech vozů ovlivněna a všechny jsou stejným způsobem postiženy. Bylo by hezké se jich zbavit. Celkově se domnívám, že jsou auta krokem vpřed, jsou rychlejší, piloti si nestěžují na nějaké zásadní zhoršení ovladatelnosti, takže si nemyslím, že by závodění samotné bylo ovlivněno,“ tvrdí Horner.
Zákaz nebo chcete-li odstranění „žraločích ploutví“ by prošlo jedině tehdy, pokud by šlo o jednomyslné rozhodnutí celého startovního pole. A právě v tomto bodě dochází k rozporu, protože některé týmy se této aerodynamické pomůcky nehodlají vzdát. Horner je vyzývá k diskusi, v níž by rád zdůraznil, že by se měl zvážit dopad na sport jako takový než prosazování vlastních konkurenčních zájmů. Přesto existuje jedna výjimka: Mercedes má k dispozici dvě verze W08, kdy na jedné z nich ona nevábná "ploutev" figuruje pouze v náznaku.
"The foundation of @MercedesAMGF1's recent success, in large part, is underpinned by technology." @USATODAY ? ?? ? https://t.co/O24BNKWVgs pic.twitter.com/uQ5tv52rQu
— Pure Pit Wall (@PurePitWall) 7. března 2017„Měli bychom vybrat tu správnou pilulku. Jsem si jist, že každý aerodynamik ve kterémkoli týmu – včetně našeho – potvrdí, že z technického hlediska bychom »ploutve« měli na autech mít. Ale když se na to podíváte v širším aspektu s přihlédnutím k estetice F1, měli bychom se jich zbavit,“ vyzývá své kolegy Horner.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.