Testy se teprve rozbíhají a už jsou tu první reakce. Ponechme stranou technické problémy některých týmů a zaměřme se spíše na okolnosti, které by mohly naznačit rozdělení sil.
Carlos Sainz jr. dokončil první testovací den ve voze Toro Rosso STR12 Renault na osmém místě z jedenácti pilotů. Místo samotného výsledku se však podivoval nad tím, jak mohly konkurenční týmy Ferrari a Mercedes najet takové množství kilometrů.
„Měli jsme samozřejmě v plánu zajet větší počet kol než jsme nakonec absolvovali. Ale vyskytlo se několik otázek kolem našeho vozu, takže jsme je museli řešit různými improvizacemi během samotného dne, což znamenalo, že jsme nakonec odjeli menší vzdálenost, než jakou jsme měli představu. Pokud mohu být přesnější, šlo o problémy s podvozkem, ale víc k tomu říci nemohu,“ vysvětluje Sainz.
Mercedes rozdělil vzdálenost mezi Hamiltona a Bottase, oba zvládli dohromady 152 kol (Bottas 79, Hamilton 73, Vettel pak byl nejpilnější jako jedinec – 126x obkroužil Circuit de Catalunya, což je téměř dvojnásobek závodní vzdálenosti. V přepočtu to znamená 707,56 resp. 586,53 km.
A closer look at the #STR12 in action with @carlosainz! ? Full hi-res gallery on https://t.co/vR2GzTQNZG pic.twitter.com/f0KVMTwzgO
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 27. února 2017„Jsme svědky typického testovacího průběhu, ale stejně nechápu, jak ostatní mohli odjet 120 nebo 150 kol, jako v případě špičkových týmů. Doufám, že Daniil Kvjat toho zítra najede podstatně více než já, abychom je přidali k mému výkonu a přiblížili se také ke stovce,“ pokračoval Sainz jr.
Španěl se rovněž ještě podrobněji vrátil k porovnání rozdílů mezi loňskými a současnými vozy. „Je to najednou docela jiná kategorie. Auto je co do ovládání hodně podobné tomu předchozímu, ale v zatáčkách je mnohem rychlejší. Pro mě to je, jako kdybych pilotoval Toro Rosso z roku 2016, ale díky mohutným křídlům a masivnímu přítlaku v zatáčkách si to mnohem více užívám. Po několika kolech jsem si troufl být agresivnější a když jsem si vybavil loňský test, mám za to, že budeme mnohem rychlejší,“ dodal Sainz jr.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.