Testy se teprve rozbíhají a už jsou tu první reakce. Ponechme stranou technické problémy některých týmů a zaměřme se spíše na okolnosti, které by mohly naznačit rozdělení sil.
Carlos Sainz jr. dokončil první testovací den ve voze Toro Rosso STR12 Renault na osmém místě z jedenácti pilotů. Místo samotného výsledku se však podivoval nad tím, jak mohly konkurenční týmy Ferrari a Mercedes najet takové množství kilometrů.
„Měli jsme samozřejmě v plánu zajet větší počet kol než jsme nakonec absolvovali. Ale vyskytlo se několik otázek kolem našeho vozu, takže jsme je museli řešit různými improvizacemi během samotného dne, což znamenalo, že jsme nakonec odjeli menší vzdálenost, než jakou jsme měli představu. Pokud mohu být přesnější, šlo o problémy s podvozkem, ale víc k tomu říci nemohu,“ vysvětluje Sainz.
Mercedes rozdělil vzdálenost mezi Hamiltona a Bottase, oba zvládli dohromady 152 kol (Bottas 79, Hamilton 73, Vettel pak byl nejpilnější jako jedinec – 126x obkroužil Circuit de Catalunya, což je téměř dvojnásobek závodní vzdálenosti. V přepočtu to znamená 707,56 resp. 586,53 km.
A closer look at the #STR12 in action with @carlosainz! ? Full hi-res gallery on https://t.co/vR2GzTQNZG pic.twitter.com/f0KVMTwzgO
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 27. února 2017„Jsme svědky typického testovacího průběhu, ale stejně nechápu, jak ostatní mohli odjet 120 nebo 150 kol, jako v případě špičkových týmů. Doufám, že Daniil Kvjat toho zítra najede podstatně více než já, abychom je přidali k mému výkonu a přiblížili se také ke stovce,“ pokračoval Sainz jr.
Španěl se rovněž ještě podrobněji vrátil k porovnání rozdílů mezi loňskými a současnými vozy. „Je to najednou docela jiná kategorie. Auto je co do ovládání hodně podobné tomu předchozímu, ale v zatáčkách je mnohem rychlejší. Pro mě to je, jako kdybych pilotoval Toro Rosso z roku 2016, ale díky mohutným křídlům a masivnímu přítlaku v zatáčkách si to mnohem více užívám. Po několika kolech jsem si troufl být agresivnější a když jsem si vybavil loňský test, mám za to, že budeme mnohem rychlejší,“ dodal Sainz jr.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.