Toro Rosso v novém designu, atraktivní STR12 byl představen v Barceloně

Toro Rosso STR12 Renault
Toro Rosso STR12 Renault, foto: Scuderia Toro Rosso
Robert RoBertino Pavelka 26. února 2017 16:10 | akt. 26. února 2017 19:10
Sdílej:

Desítka bude kompletní, tým z Faenzy dnes v 18:00 oficiálně představí svou letošní novinku Toro Rosso STR12. Ovšem s ohledem na okolnosti předcházející to už nebude tak velké překvapení, jako v některých předchozích případech.

Poslední typ týmu sídlícího v italské Faenze už totiž "vyvenčil" monopost při středeční akci v Misanu, jednalo se o stále populárnější "filming day". Pro záložní stáj Red Bullu, jak bývá Toro Rosso často nazýváno, to ale nebyla šťastná premiéra, protože na trati strávil pouhých 25,2 km. Z těchto důvodů také byla dnešní premiéra odložena.

? "Okay, let’s go!” @carlosainz and @Dany_Kvyat have had some #STR12 fun... ??? pic.twitter.com/9zfxKG8rFA

— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 23. února 2017

Z akce tedy bylo vytvořeno video, ve kterém ale de facto vůz nakonec neuvidíme. Na Twitteru byly umístěny designy přileb obou pilotů a spousta dalšího materiálu, který se ovšem přímo k novému STR12 nevztahuje. 

Nakonec v boxové uličce Circuit de Catalunya zapózoval už známý monopost Toro Rosso STR12 Renault s oběma piloty v pozadí. Také on se řadí do rodiny "žraločích ploutví", v jeho barevném provedení na první pohled uhodí do očí jiné pojetí znaku na krytu motoru. Podle první názorů odvedl technický tým v čele s Jamesem Keyem slušnou práci, rovněž se líbí nové zbarvení.

The #STR12 in action! ???? pic.twitter.com/1So5mDzZ9y

— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 26. února 2017

"Přední část vozu je zcela nová se šípovitým předním křídlem a větším prostorem kolem přední části šasi, což generuje větší přítlak. Stejně tak tomu je i vzadu, máme širší šasi, vyšší difuzor, zadní křídlo je nižší a širší. Něco z vozu se opírá o poznatky z minulého roku, ale jiné oblasti vyžadují kompletně nové myšlení. S ohledem na pravidla bylo nutné prozkoumat i takové komponenty, které v minulosti nebyly dovoleny," uvedl k novému vozu Brendan Gilhome.

"Bude opravdu zajímavé sledovat, co nastane, protože jedna z prvních otázek, když jsme začali auto pro rok 2017 vyvíjet, byla - čím dosáhneme toho, aby bylo dobré. Změna aerodynamiky je zjevná, je milé mít trochu více svobody. Od roku 2009, kdy došlo k omezení pravidel, jsme jí nikdy tolik neměli. Museli jsme založit své rozhodnutí na tom, jaký máme vývojový potenciál a pak stanovit další cíle, o kterých jsme byli přesvědčeni, že jsou správné. Pokud se podíváme na úroveň dnešních technologií v aerodynamických tunelech a CFD, řekl bych, že týmy jsou stále méně náchylné k tomu, aby se dopustily nějaké významné chyby," přispěl se svým názorem James Kay.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.