Desítka bude kompletní, tým z Faenzy dnes v 18:00 oficiálně představí svou letošní novinku Toro Rosso STR12. Ovšem s ohledem na okolnosti předcházející to už nebude tak velké překvapení, jako v některých předchozích případech.
Poslední typ týmu sídlícího v italské Faenze už totiž "vyvenčil" monopost při středeční akci v Misanu, jednalo se o stále populárnější "filming day". Pro záložní stáj Red Bullu, jak bývá Toro Rosso často nazýváno, to ale nebyla šťastná premiéra, protože na trati strávil pouhých 25,2 km. Z těchto důvodů také byla dnešní premiéra odložena.
? "Okay, let’s go!” @carlosainz and @Dany_Kvyat have had some #STR12 fun... ??? pic.twitter.com/9zfxKG8rFA
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 23. února 2017Z akce tedy bylo vytvořeno video, ve kterém ale de facto vůz nakonec neuvidíme. Na Twitteru byly umístěny designy přileb obou pilotů a spousta dalšího materiálu, který se ovšem přímo k novému STR12 nevztahuje.
Nakonec v boxové uličce Circuit de Catalunya zapózoval už známý monopost Toro Rosso STR12 Renault s oběma piloty v pozadí. Také on se řadí do rodiny "žraločích ploutví", v jeho barevném provedení na první pohled uhodí do očí jiné pojetí znaku na krytu motoru. Podle první názorů odvedl technický tým v čele s Jamesem Keyem slušnou práci, rovněž se líbí nové zbarvení.
The #STR12 in action! ???? pic.twitter.com/1So5mDzZ9y
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 26. února 2017"Přední část vozu je zcela nová se šípovitým předním křídlem a větším prostorem kolem přední části šasi, což generuje větší přítlak. Stejně tak tomu je i vzadu, máme širší šasi, vyšší difuzor, zadní křídlo je nižší a širší. Něco z vozu se opírá o poznatky z minulého roku, ale jiné oblasti vyžadují kompletně nové myšlení. S ohledem na pravidla bylo nutné prozkoumat i takové komponenty, které v minulosti nebyly dovoleny," uvedl k novému vozu Brendan Gilhome.
"Bude opravdu zajímavé sledovat, co nastane, protože jedna z prvních otázek, když jsme začali auto pro rok 2017 vyvíjet, byla - čím dosáhneme toho, aby bylo dobré. Změna aerodynamiky je zjevná, je milé mít trochu více svobody. Od roku 2009, kdy došlo k omezení pravidel, jsme jí nikdy tolik neměli. Museli jsme založit své rozhodnutí na tom, jaký máme vývojový potenciál a pak stanovit další cíle, o kterých jsme byli přesvědčeni, že jsou správné. Pokud se podíváme na úroveň dnešních technologií v aerodynamických tunelech a CFD, řekl bych, že týmy jsou stále méně náchylné k tomu, aby se dopustily nějaké významné chyby," přispěl se svým názorem James Kay.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.