Haas bude s Red Bullem předposlední stájí, která představí veřejnosti oficiálně svoji novinku pro rok 2017. Bude to ovšem premiéra ex post, protože díky marketingovým povinnostem už je podoba nového vozu známa.
Po internetu od včerejšího "filming day" kolovaly snímky nového vozu, což v dnešní době digitálních udělátek to není nic neobvyklého, ovšem horší už to je se sdílením autorských práv. Každopádně jak už jsme uvedli, oficiálně tým Haas F1 mlčel a soustřeďoval se na svých stránkách a twitterovém účtě na docela jiné věci.
Americká stáj rozvířila hladinu F1 specifickým přístupem, který možná někomu nebyl zcela po chuti. Svět pak šokoval Romain Grosjean skvělými výsledky v prvních dvou závodech, ovšem potom se Haas pomalu ztratil v průměru a v závěru roku už laboroval s technikou, poměrně dostatečně jsme psali například o jeho problémech s brzdami.
As we await the reveal of the #VF17, here's a quick guide to the 2017 #F1 car changes! pic.twitter.com/H74lv1yl69
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 21. února 2017"Druhý rok nového týmu bývá vždy kritický a rozhodující. Když v prvním překvapíte, musíte to potvrdit, pokud zklamete, měli byste to napravit. To je vždy velice těžký úkol. Vzpomínám si, že v roce 1977 jsme z toho měli opravdu velké bolení hlavy, naštěstí jsme i přes určitý pokles dokázali vyhrát ve Švédsku a sezóna byla zachráněná," to jsou slova dnes už zesnulého Guy Ligiera, šéfa stejnojmenného týmu. Před Haasem stojí podobná výzva, navíc tu je ambiciózní Magnussen, který po roce jistého tápání u Renaultu chce dokázat, že je kvalitním pilotem.
Po 15. hodině středoevropského času se nejen fanoušci americké stáje dočkali. Haas VF-17 Ferrari byl oficiálně uveden do společnosti představených vozů. Pozornost se nejvíc soustředila na onu "žraločí ploutev", asi nejsledovanější prvek letošní sezóny. Ke slovu se pak dostali zástupci týmu na nejvyšších pozicích.
"Být účastníkem šampionátu F1 přináší určitou míru důvěryhodnosti. Lidé se k určitým věcem staví stylem »Ukažte mi, co dokážete a pak ve vás budeme věřit«. To byl náš původní koncept, přesvědčit lidi o našich schopnostech, že jsme schopni udělat něco, co jiní nedokážou. Náš vůz je větší, lepší, rychlejší a lehčí. Tedy stejný jako záležitosti, o které usilujeme i v obráběcím průmyslu - proto se o to snažíme i v motoristickém sportu. Lidé uvidí, co vytváříme v této kategorii a uvěří, že Haas Automation může vyrábět prvotřídní obráběcí stroje," uvedl při slavnostním předvedení vozu v Barceloně majitel týmu Gene Haas.
Vůz VF-17 je postaven podle nových pravidel, se širším předním křídlem a trupem, nižším a širším zadním spoilerem, objemnějším difuzorem (o 50 mm) a pochopitelně se širšími pneumatikami. Přesně jak to uvedl Haas na svém twitterovém účtu v grafické vizualizaci (viz výše).
"Mám dojem, že pedály jsou stejné, ale jinak se všechno od loňského vozu odlišuje. Když se snažíte o rychlejší auto, tak většinou potřebujete lehčí auto. Teď můžeme přidávat balast a získat lepší rozložení hmotnosti. Aerodynamika je kompletně nová stejně jako pneumatiky, takže jsme potřebovali širší míru nastavitelnosti. Esteticky má vůz velmi agresivní vzhled, už jenom kvůli ušetřené váze a nové aerodynamice. Všechno, co jsme se na našem prvním vozem naučili, je využito na této novince," vzal si posléze slovo manažer týmu Günther Steiner.
The #VF17 has arrived! And now, the first video of the @Haas_Automation car has also arrived. ??: https://t.co/GzQOwF25ij pic.twitter.com/FDaixe4Z6m
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 26. února 2017Základní barevné provedení bylo převzato z typu VF-16, ale změnilo rozvržení. Většinu nyní tvoří tmavší odstín šedé v kombinaci s červenou a černou, což jsou základní barvy Haas Automative. Tato společnost má v současné době na 1300 zaměstnanců a její výrobky putují do 60 zemí světa.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.