Ještě máme v dobré paměti výroky dvojnásobného mistra světa o jeho dalším setrvání ve Formuli 1. S tím byla spojována i jeho častá kritika současné F1. Nicméně i přesto se opět vydal do boje s McLarenem - v tomto týmu bude trávit celkově už čtvrtou sezónu.
V minulosti Fernando Alonso Díaz opakovaně prohlašoval, že pokud se úroveň Formule 1 v tomto roce rapidně nezvedne, bude vážně uvažovat o odchodu z F1, protože mu neposkytuje dřívější radost z jízdy. Tento názor pětatřicetiletý Astuřan při prezentaci nového McLarenu MCL32 - Honda zopakoval.
"Od tohoto sportu jsem očekával, že mi přinese vzrušující zážitky při řízení vozů. Když si vzpomenu na dřívější časy, kdy jsme pracovali s pneumatikami, s palivem, s řízením... Všechny problémy, které v posledních letech s moderní F1 a přeplňovaným motorem máme znamenají, že poklesl závodní duch. Pořád něco šetříme - baterie, pneumatiky, palivo a proto nemůžeme v závodě jen ani jedno kolo tak, jak bychom chtěli. Rozhodně chci věřit, že nová pravidla opět přinesou do F1 bojovnost a závodění, což zjistíme během několika prvních závodů," prohlásil v rámci prezentace Alonso.
Pochopitelně znovu padla otázka, jaká bude Španělova budoucnost ve Formuli 1. Alonso odmítl jakékoli spekulace na toto téma a vyhradil si právo odpovědět až v určitém termínu.
"Uvidím. Na tuto otázku odpovím nejdříve po letní přestávce - kolem září nastane správný čas přemýšlet o mě samotném a obrazně řečeno si sám se sebou sednout a rozhodnout se, co budu dělat. Ale do té doby nebudu a nechci myslet na nic, co se mé budoucnosti týče," pravil Alonso.
"Začnu letošní sezónu s maximálním nasazením, zimní pauzu jsem si opravdu užil, trvala až do 10. ledna. Relaxoval jsem, dobíjel baterie zvlášť po mentální stránce, obklopil se rodinou a přáteli v klidném prostředí. Od té chvíle, víceméně podobně jako o každé předchozí zimě, snad jen s větší přípravě ohledně cviků na krk, ramena a paže, jsem se připravoval na letošní auto. Chci se stát mistrem světa, proto jsem tak tvrdě trénoval, běhal a jezdil na kole ve sněhu při mínus deseti stupních. Jsem stoprocentně připravený a pokud se mi podaří letos vyhrát, bude to určitě lepší než to nechávat na příští rok. Mám tedy zcela novou motivaci, přede mnou leží výzva, že mohu vynaložit něco navíc, ve srovnání s nováčky nebo piloty, kteří nemají k dispozici staré vozy. Jsem spokojený a motivovaný, od 27. listopadu a závodu v Abú Zabí to byla dlouhá doba, pro mě nastává správné, dobře načasované období," zakončil své předsezónní odhodlání Alonso.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.