Ještě máme v dobré paměti výroky dvojnásobného mistra světa o jeho dalším setrvání ve Formuli 1. S tím byla spojována i jeho častá kritika současné F1. Nicméně i přesto se opět vydal do boje s McLarenem - v tomto týmu bude trávit celkově už čtvrtou sezónu.
V minulosti Fernando Alonso Díaz opakovaně prohlašoval, že pokud se úroveň Formule 1 v tomto roce rapidně nezvedne, bude vážně uvažovat o odchodu z F1, protože mu neposkytuje dřívější radost z jízdy. Tento názor pětatřicetiletý Astuřan při prezentaci nového McLarenu MCL32 - Honda zopakoval.
"Od tohoto sportu jsem očekával, že mi přinese vzrušující zážitky při řízení vozů. Když si vzpomenu na dřívější časy, kdy jsme pracovali s pneumatikami, s palivem, s řízením... Všechny problémy, které v posledních letech s moderní F1 a přeplňovaným motorem máme znamenají, že poklesl závodní duch. Pořád něco šetříme - baterie, pneumatiky, palivo a proto nemůžeme v závodě jen ani jedno kolo tak, jak bychom chtěli. Rozhodně chci věřit, že nová pravidla opět přinesou do F1 bojovnost a závodění, což zjistíme během několika prvních závodů," prohlásil v rámci prezentace Alonso.
Pochopitelně znovu padla otázka, jaká bude Španělova budoucnost ve Formuli 1. Alonso odmítl jakékoli spekulace na toto téma a vyhradil si právo odpovědět až v určitém termínu.
"Uvidím. Na tuto otázku odpovím nejdříve po letní přestávce - kolem září nastane správný čas přemýšlet o mě samotném a obrazně řečeno si sám se sebou sednout a rozhodnout se, co budu dělat. Ale do té doby nebudu a nechci myslet na nic, co se mé budoucnosti týče," pravil Alonso.
"Začnu letošní sezónu s maximálním nasazením, zimní pauzu jsem si opravdu užil, trvala až do 10. ledna. Relaxoval jsem, dobíjel baterie zvlášť po mentální stránce, obklopil se rodinou a přáteli v klidném prostředí. Od té chvíle, víceméně podobně jako o každé předchozí zimě, snad jen s větší přípravě ohledně cviků na krk, ramena a paže, jsem se připravoval na letošní auto. Chci se stát mistrem světa, proto jsem tak tvrdě trénoval, běhal a jezdil na kole ve sněhu při mínus deseti stupních. Jsem stoprocentně připravený a pokud se mi podaří letos vyhrát, bude to určitě lepší než to nechávat na příští rok. Mám tedy zcela novou motivaci, přede mnou leží výzva, že mohu vynaložit něco navíc, ve srovnání s nováčky nebo piloty, kteří nemají k dispozici staré vozy. Jsem spokojený a motivovaný, od 27. listopadu a závodu v Abú Zabí to byla dlouhá doba, pro mě nastává správné, dobře načasované období," zakončil své předsezónní odhodlání Alonso.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.