Ještě máme v dobré paměti výroky dvojnásobného mistra světa o jeho dalším setrvání ve Formuli 1. S tím byla spojována i jeho častá kritika současné F1. Nicméně i přesto se opět vydal do boje s McLarenem - v tomto týmu bude trávit celkově už čtvrtou sezónu.
V minulosti Fernando Alonso Díaz opakovaně prohlašoval, že pokud se úroveň Formule 1 v tomto roce rapidně nezvedne, bude vážně uvažovat o odchodu z F1, protože mu neposkytuje dřívější radost z jízdy. Tento názor pětatřicetiletý Astuřan při prezentaci nového McLarenu MCL32 - Honda zopakoval.
"Od tohoto sportu jsem očekával, že mi přinese vzrušující zážitky při řízení vozů. Když si vzpomenu na dřívější časy, kdy jsme pracovali s pneumatikami, s palivem, s řízením... Všechny problémy, které v posledních letech s moderní F1 a přeplňovaným motorem máme znamenají, že poklesl závodní duch. Pořád něco šetříme - baterie, pneumatiky, palivo a proto nemůžeme v závodě jen ani jedno kolo tak, jak bychom chtěli. Rozhodně chci věřit, že nová pravidla opět přinesou do F1 bojovnost a závodění, což zjistíme během několika prvních závodů," prohlásil v rámci prezentace Alonso.
Pochopitelně znovu padla otázka, jaká bude Španělova budoucnost ve Formuli 1. Alonso odmítl jakékoli spekulace na toto téma a vyhradil si právo odpovědět až v určitém termínu.
"Uvidím. Na tuto otázku odpovím nejdříve po letní přestávce - kolem září nastane správný čas přemýšlet o mě samotném a obrazně řečeno si sám se sebou sednout a rozhodnout se, co budu dělat. Ale do té doby nebudu a nechci myslet na nic, co se mé budoucnosti týče," pravil Alonso.
"Začnu letošní sezónu s maximálním nasazením, zimní pauzu jsem si opravdu užil, trvala až do 10. ledna. Relaxoval jsem, dobíjel baterie zvlášť po mentální stránce, obklopil se rodinou a přáteli v klidném prostředí. Od té chvíle, víceméně podobně jako o každé předchozí zimě, snad jen s větší přípravě ohledně cviků na krk, ramena a paže, jsem se připravoval na letošní auto. Chci se stát mistrem světa, proto jsem tak tvrdě trénoval, běhal a jezdil na kole ve sněhu při mínus deseti stupních. Jsem stoprocentně připravený a pokud se mi podaří letos vyhrát, bude to určitě lepší než to nechávat na příští rok. Mám tedy zcela novou motivaci, přede mnou leží výzva, že mohu vynaložit něco navíc, ve srovnání s nováčky nebo piloty, kteří nemají k dispozici staré vozy. Jsem spokojený a motivovaný, od 27. listopadu a závodu v Abú Zabí to byla dlouhá doba, pro mě nastává správné, dobře načasované období," zakončil své předsezónní odhodlání Alonso.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.