Prozatím všechny prezentace stájí Formule 1, které se účastní sezóny 2017, probíhaly víceméně bez jakýchkoli problémů, maximálně došlo k nějaké té minutě prodlevy oproti oficiálnímu protokolu. První mráček přichází nyní z Faenzy.
Tým se sídlem ve Faenze oznámil předvedení novinky Toro Rosso STR12 Renault na nedělní odpoledne, konkrétně po prezentacích týmů Haas F1 a Red Bull Racing. Nyní zveřejnila italská stáj časové posunutí o 90 minut, takže fanoušci budou na předvedení přímo na okruhu Circuit de Catalunya čekat do 18:00 středoevropského času.
Jak jsme informovali, Toro Rosso mělo problémy s jednotkou pro rekuperaci energie pohonné jednotky Renault, proto muselo v Misanu skončit s filmováním nového vozu dříve, než očekávalo. Jestliže se očekávalo, že STR12 najede až 100 kilometrů, motor vypověděl službu už po šesti kolech, tedy po něco málo více než 25 kilometrech.
"Vzhledem k okolnostem, které jsou mimo naší kontrolu, jsme nuceni odložit prezentaci o 90 minut. Místo představení našeho vozu zůstává stejné, na pit lane před naší garáží na okruhu v Barceloně. Další program prezentace se bude odvíjet od nového času," uvedl tým v krátkém prohlášení.
Ihned po prohlášení se objevily první spekulace, nakolik je problém vážný a čeho se vlastně týká. Jak zazněly první komentáře, pro tým, který směle sdělil své ambice bojovat o čtvrté místo v Poháru konstruktérů to není zrovna nejlepší vstup do sezóny.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.