Prozatím všechny prezentace stájí Formule 1, které se účastní sezóny 2017, probíhaly víceméně bez jakýchkoli problémů, maximálně došlo k nějaké té minutě prodlevy oproti oficiálnímu protokolu. První mráček přichází nyní z Faenzy.
Tým se sídlem ve Faenze oznámil předvedení novinky Toro Rosso STR12 Renault na nedělní odpoledne, konkrétně po prezentacích týmů Haas F1 a Red Bull Racing. Nyní zveřejnila italská stáj časové posunutí o 90 minut, takže fanoušci budou na předvedení přímo na okruhu Circuit de Catalunya čekat do 18:00 středoevropského času.
Jak jsme informovali, Toro Rosso mělo problémy s jednotkou pro rekuperaci energie pohonné jednotky Renault, proto muselo v Misanu skončit s filmováním nového vozu dříve, než očekávalo. Jestliže se očekávalo, že STR12 najede až 100 kilometrů, motor vypověděl službu už po šesti kolech, tedy po něco málo více než 25 kilometrech.
"Vzhledem k okolnostem, které jsou mimo naší kontrolu, jsme nuceni odložit prezentaci o 90 minut. Místo představení našeho vozu zůstává stejné, na pit lane před naší garáží na okruhu v Barceloně. Další program prezentace se bude odvíjet od nového času," uvedl tým v krátkém prohlášení.
Ihned po prohlášení se objevily první spekulace, nakolik je problém vážný a čeho se vlastně týká. Jak zazněly první komentáře, pro tým, který směle sdělil své ambice bojovat o čtvrté místo v Poháru konstruktérů to není zrovna nejlepší vstup do sezóny.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.