Představením vozu Ferrari SF70H jsme se ocitli v polovině předsezónních prezentací. Některé vozy se líbí více, některé méně, a tak si Red Bull může dovolit posoudit, nakolik jeho nedělní prezentace bude úspěšná.
V rakouské stáji se chystají na svůj vstup do sezóny skutečně odpovědně a lze bez nadsázky říci, že si stejně důkladně připravují nástupní pozici. Odborný poradce týmu dr. Helmut Marko nejenže v holandském televizním pořadu Jinek znovu zopakoval, že pohonná jednotka Renault se dle jeho mínění Mercedesu přiblíží, navíc se snažil navnadit fanoušky na nový vzhled Red Bullu pro rok 2017.
"Auto je připraveno. Asi budete chtít vědět, jaké je? Tak tedy říkám, že je sexy a závodní (tady je třeba uvést přesný výraz, protože Marko volil termín sexy and race-y). Vypadá skutečně agresivně a veškeré údaje, které o něm máme, jsou víc než uspokojivé. Ale pořád jsme ho měli jen na simulátoru, takže až při testech uvidíme, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními. Jsme si ale jisti, že naše šasi bude velmi dobré. Renault nám slíbil vyšší výkon než jsme měli loni na začátku sezóny, kolem Barcelony je naplánován další upgrade, takže bychom se co do počtu koní měli Mercedesu přiblížit," uvedl Marko.
Kolem Mercedesu se šíří zprávy, které lze považovat za jistou kamufláž. Na jednu stranu technický ředitel Force Indie Andy Green pochválil motor a naznačil, že s ním by se jeho tým mohl přiblížit špičce, na druhou stranu se Hamilton nechal slyšet, že Red Bull by mohl představovat mnohem větší hrozbu než v předchozí sezóně, zejména kvůli změnám v aerodynamické oblasti.
"Red Bull je velkou neznámou. Vždy dokázal vytvořit úžasné auto, navíc je tu nová éra přítlaku, ve které jsou velmi silní. Bude opravdu zajímavé sledovat, co vytáhnou. Je to docela nová situace. Vpředu může být Ferrari, může tam být Red Bull, opravdu netuším, co bude. Jen doufám, že budeme blízko a nastanou souboje s Ferrari, s Red Bullem, protože to je v konečném důsledku to, co diváci chtějí," uvedl pro stanici BBC Lewis Hamilton.
Anketa je s ohledem na dosud představené vozy prozatímní, další část bude připravena na neděli, kdy už budou známé všechny vozy pro sezónu 2017.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.