Představením vozu Ferrari SF70H jsme se ocitli v polovině předsezónních prezentací. Některé vozy se líbí více, některé méně, a tak si Red Bull může dovolit posoudit, nakolik jeho nedělní prezentace bude úspěšná.
V rakouské stáji se chystají na svůj vstup do sezóny skutečně odpovědně a lze bez nadsázky říci, že si stejně důkladně připravují nástupní pozici. Odborný poradce týmu dr. Helmut Marko nejenže v holandském televizním pořadu Jinek znovu zopakoval, že pohonná jednotka Renault se dle jeho mínění Mercedesu přiblíží, navíc se snažil navnadit fanoušky na nový vzhled Red Bullu pro rok 2017.
"Auto je připraveno. Asi budete chtít vědět, jaké je? Tak tedy říkám, že je sexy a závodní (tady je třeba uvést přesný výraz, protože Marko volil termín sexy and race-y). Vypadá skutečně agresivně a veškeré údaje, které o něm máme, jsou víc než uspokojivé. Ale pořád jsme ho měli jen na simulátoru, takže až při testech uvidíme, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními. Jsme si ale jisti, že naše šasi bude velmi dobré. Renault nám slíbil vyšší výkon než jsme měli loni na začátku sezóny, kolem Barcelony je naplánován další upgrade, takže bychom se co do počtu koní měli Mercedesu přiblížit," uvedl Marko.
Kolem Mercedesu se šíří zprávy, které lze považovat za jistou kamufláž. Na jednu stranu technický ředitel Force Indie Andy Green pochválil motor a naznačil, že s ním by se jeho tým mohl přiblížit špičce, na druhou stranu se Hamilton nechal slyšet, že Red Bull by mohl představovat mnohem větší hrozbu než v předchozí sezóně, zejména kvůli změnám v aerodynamické oblasti.
"Red Bull je velkou neznámou. Vždy dokázal vytvořit úžasné auto, navíc je tu nová éra přítlaku, ve které jsou velmi silní. Bude opravdu zajímavé sledovat, co vytáhnou. Je to docela nová situace. Vpředu může být Ferrari, může tam být Red Bull, opravdu netuším, co bude. Jen doufám, že budeme blízko a nastanou souboje s Ferrari, s Red Bullem, protože to je v konečném důsledku to, co diváci chtějí," uvedl pro stanici BBC Lewis Hamilton.
Anketa je s ohledem na dosud představené vozy prozatímní, další část bude připravena na neděli, kdy už budou známé všechny vozy pro sezónu 2017.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.