Představením vozu Ferrari SF70H jsme se ocitli v polovině předsezónních prezentací. Některé vozy se líbí více, některé méně, a tak si Red Bull může dovolit posoudit, nakolik jeho nedělní prezentace bude úspěšná.
V rakouské stáji se chystají na svůj vstup do sezóny skutečně odpovědně a lze bez nadsázky říci, že si stejně důkladně připravují nástupní pozici. Odborný poradce týmu dr. Helmut Marko nejenže v holandském televizním pořadu Jinek znovu zopakoval, že pohonná jednotka Renault se dle jeho mínění Mercedesu přiblíží, navíc se snažil navnadit fanoušky na nový vzhled Red Bullu pro rok 2017.
"Auto je připraveno. Asi budete chtít vědět, jaké je? Tak tedy říkám, že je sexy a závodní (tady je třeba uvést přesný výraz, protože Marko volil termín sexy and race-y). Vypadá skutečně agresivně a veškeré údaje, které o něm máme, jsou víc než uspokojivé. Ale pořád jsme ho měli jen na simulátoru, takže až při testech uvidíme, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními. Jsme si ale jisti, že naše šasi bude velmi dobré. Renault nám slíbil vyšší výkon než jsme měli loni na začátku sezóny, kolem Barcelony je naplánován další upgrade, takže bychom se co do počtu koní měli Mercedesu přiblížit," uvedl Marko.
Kolem Mercedesu se šíří zprávy, které lze považovat za jistou kamufláž. Na jednu stranu technický ředitel Force Indie Andy Green pochválil motor a naznačil, že s ním by se jeho tým mohl přiblížit špičce, na druhou stranu se Hamilton nechal slyšet, že Red Bull by mohl představovat mnohem větší hrozbu než v předchozí sezóně, zejména kvůli změnám v aerodynamické oblasti.
"Red Bull je velkou neznámou. Vždy dokázal vytvořit úžasné auto, navíc je tu nová éra přítlaku, ve které jsou velmi silní. Bude opravdu zajímavé sledovat, co vytáhnou. Je to docela nová situace. Vpředu může být Ferrari, může tam být Red Bull, opravdu netuším, co bude. Jen doufám, že budeme blízko a nastanou souboje s Ferrari, s Red Bullem, protože to je v konečném důsledku to, co diváci chtějí," uvedl pro stanici BBC Lewis Hamilton.
Anketa je s ohledem na dosud představené vozy prozatímní, další část bude připravena na neděli, kdy už budou známé všechny vozy pro sezónu 2017.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.