Mohlo by se říci, že skončil čas hrátek a nesmělých pokusů, nyní už půjde do tuhého a bude třeba předvést své kvality a schopnosti. Kvůli tomu si určitě Force India francouzského mladíka vybrala. Ten je připraven prodat svou kůži co nejdráž.
Skončilo období zimního tréninku, fyzické, ale i psychické přípravy a teď už musí Esteban Ocon prokázat, co v něm ve skutečnosti je. Pochopitelně není mezi piloty F1 vysloveným nováčkem, má na svém kontě devět absolvovaných Grand Prix a ve všech dojel do cíle (nejlepšího výsledku dosáhl 12. místem v Grand Prix Brazílie). Nelze ale také přehlédnou skutečnost, že více než polovinu tratí v kokpitu F1 ještě nepoznal.
Ocon je připraven prodat vše, čeho je doposud schopen, navíc na rozdíl od Lewise Hamiltona přiznává, že chce těžit zejména ze zkušeností Sergia Péreze. "Je to velmi zkušený pilot. Co udělal pro tento tým je opravdu úžasné. Vytáhl ho hodně nahoru a postaral se o řadu dobrých výsledků. Budu se od něj mít co naučit, už od prvního testu. Pro mě je hodně důležité vidět, co a jak dělá, jak komunikuje s týmem a jak se mu daří vylepšovat vůz. Pro mě to bude hodně zajímavé. Mým osobním cílem je se dobře a rychle začlenit a být rychlý. Testování bude moje tovaryšská zkouška," líčí své pocity dvacetiletý Francouz.
Na rozdíl od některých názorů je Ocon nadšen i novinkou VJM10. Dle vlastních slov si ji při včerejším předvádění prohlédl řádně ze všech úhlů, i když už leccos viděl dříve. Netajil se svými názory, že je monopostem nadšen a už by v něm chtěl předvést své schopnosti.
"To auto vypadá, řekl bych mužně, bude to hodně vzrušující. Už se moc těším na to, jak bude v Barceloně fungovat. Domnívám se, že letos bude fyzická příprava hrát mnohem větší roli než v předchozích letech. Tedy ne, že by to bylo nějak zvlášť snadné, ale letos to bude ještě podstatně těžší. Ale jsem připraven to zvládnout, chci se učit, ale také bojovat o svou šanci," dodal Ocon.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.