Mohlo by se říci, že skončil čas hrátek a nesmělých pokusů, nyní už půjde do tuhého a bude třeba předvést své kvality a schopnosti. Kvůli tomu si určitě Force India francouzského mladíka vybrala. Ten je připraven prodat svou kůži co nejdráž.
Skončilo období zimního tréninku, fyzické, ale i psychické přípravy a teď už musí Esteban Ocon prokázat, co v něm ve skutečnosti je. Pochopitelně není mezi piloty F1 vysloveným nováčkem, má na svém kontě devět absolvovaných Grand Prix a ve všech dojel do cíle (nejlepšího výsledku dosáhl 12. místem v Grand Prix Brazílie). Nelze ale také přehlédnou skutečnost, že více než polovinu tratí v kokpitu F1 ještě nepoznal.
Ocon je připraven prodat vše, čeho je doposud schopen, navíc na rozdíl od Lewise Hamiltona přiznává, že chce těžit zejména ze zkušeností Sergia Péreze. "Je to velmi zkušený pilot. Co udělal pro tento tým je opravdu úžasné. Vytáhl ho hodně nahoru a postaral se o řadu dobrých výsledků. Budu se od něj mít co naučit, už od prvního testu. Pro mě je hodně důležité vidět, co a jak dělá, jak komunikuje s týmem a jak se mu daří vylepšovat vůz. Pro mě to bude hodně zajímavé. Mým osobním cílem je se dobře a rychle začlenit a být rychlý. Testování bude moje tovaryšská zkouška," líčí své pocity dvacetiletý Francouz.
Na rozdíl od některých názorů je Ocon nadšen i novinkou VJM10. Dle vlastních slov si ji při včerejším předvádění prohlédl řádně ze všech úhlů, i když už leccos viděl dříve. Netajil se svými názory, že je monopostem nadšen a už by v něm chtěl předvést své schopnosti.
"To auto vypadá, řekl bych mužně, bude to hodně vzrušující. Už se moc těším na to, jak bude v Barceloně fungovat. Domnívám se, že letos bude fyzická příprava hrát mnohem větší roli než v předchozích letech. Tedy ne, že by to bylo nějak zvlášť snadné, ale letos to bude ještě podstatně těžší. Ale jsem připraven to zvládnout, chci se učit, ale také bojovat o svou šanci," dodal Ocon.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.