Forma Force Indie v uplynulém roce nejednoho fanouška i odborníka Formule 1 překvapila. Stejně tak Sergio Pérez, který se lví měrou zasloužil nejen o nejlepší umístěný indického týmu, ale i své vlastní, protože 7. místo v konečné klasifikaci je jeho nejlepší dosavadní počin.
Sergio Pérez Mendoza si novinku Force Indie důkladně prohlédl a pak prohlásil, že přechod na nové, agresivnější vozy bude znamenat výkonnostní skok. Rovněž potvrdil, že s ohledem na vyšší přítlak vozů budou kladeny mnohem větší nároky na fyzickou kondici pilotů.
"Fyzicky to bude náročné. Pro všechny piloty budou nové vozy pořádnou výzvou a vytvoří i velký stres, ale já se na to těším. Musel jsem na své fyzičce začít hodně brzy pracovat - nová generace automobilů bude hodně rychlejší, takže si připadám, jako kdybych přešel z GP2 do Formule 1. Krok hodně kupředu.
Bude tu vyšší přetížení, větší počet G, je nutně zapracovat na všech aspektech. Je nutné být vytrvalý a silný, takže to prověřuji ve všech oblastech, je třeba mít bleskové reakce a být připraven na všechno. Absolvuji hodně cviků na krční páteř, hodně trénuji vytrvalost - jezdím na kole a běhám plus podobné věci," popisuje Mexičan svou přípravu.
Při předvádění nového typu VJM10 byl Pérez rovněž dotazován, jak vnímá úspěch týmu a na jeho podíl k nejlepšímu umístění stáje v historii své existence ve Formuli 1.
"V týmu se cítím opravdu velmi jistě, nikdy jsem neviděl tak stabilní organizaci. Tento pocit plyne z toho, že vidím ty správné lidi, jak opravdu velmi tvrdě pracují - minulou sezónu jsme tak zahájili víceméně úspěšně a pak už jsme se jenom zlepšovali. Proto očekávám, že letos zažijeme s týmem další úspěšný rok," přeje si Pérez.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.