Forma Force Indie v uplynulém roce nejednoho fanouška i odborníka Formule 1 překvapila. Stejně tak Sergio Pérez, který se lví měrou zasloužil nejen o nejlepší umístěný indického týmu, ale i své vlastní, protože 7. místo v konečné klasifikaci je jeho nejlepší dosavadní počin.
Sergio Pérez Mendoza si novinku Force Indie důkladně prohlédl a pak prohlásil, že přechod na nové, agresivnější vozy bude znamenat výkonnostní skok. Rovněž potvrdil, že s ohledem na vyšší přítlak vozů budou kladeny mnohem větší nároky na fyzickou kondici pilotů.
"Fyzicky to bude náročné. Pro všechny piloty budou nové vozy pořádnou výzvou a vytvoří i velký stres, ale já se na to těším. Musel jsem na své fyzičce začít hodně brzy pracovat - nová generace automobilů bude hodně rychlejší, takže si připadám, jako kdybych přešel z GP2 do Formule 1. Krok hodně kupředu.
Bude tu vyšší přetížení, větší počet G, je nutně zapracovat na všech aspektech. Je nutné být vytrvalý a silný, takže to prověřuji ve všech oblastech, je třeba mít bleskové reakce a být připraven na všechno. Absolvuji hodně cviků na krční páteř, hodně trénuji vytrvalost - jezdím na kole a běhám plus podobné věci," popisuje Mexičan svou přípravu.
Při předvádění nového typu VJM10 byl Pérez rovněž dotazován, jak vnímá úspěch týmu a na jeho podíl k nejlepšímu umístění stáje v historii své existence ve Formuli 1.
"V týmu se cítím opravdu velmi jistě, nikdy jsem neviděl tak stabilní organizaci. Tento pocit plyne z toho, že vidím ty správné lidi, jak opravdu velmi tvrdě pracují - minulou sezónu jsme tak zahájili víceméně úspěšně a pak už jsme se jenom zlepšovali. Proto očekávám, že letos zažijeme s týmem další úspěšný rok," přeje si Pérez.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.