Představování nových vozů není jenom okázalá paráda a pastva pro oči diváků a sponzorů. Mnohdy se u příležitosti odhalování novinek spřádají odvážné cíle a leckdy mohou přejít do zajímavé výměny názorů.
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul vyslovil přesvědčení, že se Renault ve své druhé sezóně zapojí do boje o příčky s týmy jako Haas a Force India. S ohledem na fakt, že tým majitele Vijay Mallyi skončil v poslední sezóně na čtvrtém místě a Renault až devátý, jde možná o značně odvážné tvrzení.
Abiteboul při včerejší honosně pojaté show při představování Renaultu RS17 prohlásil, že s ohledem na nové technické předpisy a celkové možnosti týmů Renault dostihne stáje s menším rozpočtem, mezi něž zařadil americký tým Haas a právě Force Indii. Na to dnes regaoval Mallya výrokem, že by šéf Renaultu měl spíše svá slova spolknout.
"Domnívám se, že letošní sezóna bude tak trochu závodem i ve »zbrojení«, takže soucítím s týmy, které na tom nejsou finančně nejlépe. Například věřím, že u Force Indie vynaložili většinu rozpočtu jenom na to, aby dali dohromady auto podle nových regulí," prohlásil Abiteboul.
Mallya si pochopitelně nenechal ujít příležitost a hned den po předváděčce Renaultu dal najevo, že obavy páně Abiteboula byly mírně řečeno neopodstatněné.
"Dnes ráno jsem si přečetl článek, ve kterém pan Abiteboul od Renaultu prohlásil, že slabé týmy jako Force India budou v tomto závodě »ve zbrojení« v jisté nevýhodě. No, přeji mu hodně štěstí. Ten svůj výrok měl raději polknout. Protože v tomto případě nejde o množství, ale o kvalitu zbraní, ta je rozhodující," konstatoval Mallya.
"Kdybychom nenaplnili svůj velký sen, neskončili jsme loni na čtvrtém místě. Být ve společnosti Mercedesu, Red Bullu a Ferrari bylo samo o sobě obrovským úspěchem. Náš sen bude pokračovat, nikdy jsme nediskutovali, ani na privátní úrovni, že bychom nechtěli proniknout do TOP 3. Jistě to bude naším cílem. Uděláme to nejlepší, co lze vykonat," pokračoval Mallya.
Jedenašedesátiletý miliardář si pochopitelně nenechal ujít příležitost okomentovat i téma nejobvyklejší, a sice vliv pravidel zavedených pro letošní rok a jejich vliv na vyrovnanost týmů ve startovním poli. "Předpisy pro letošní sezónu znamenají, že každý musí začít s čistým štítem. Těžko budeme znát nové rozložení, nebo lépe naklonované pořadí, dokud neproběhnou testy v Barceloně. Je jasné, že musíme na vývoji vozu pokračovat i během sezóny 2017, nelze se zastavit. Protože začínáme od nuly všichni, ostatní týmy budou dělat totéž - jsme na to připraveni a na letošní rok už se těšíme," dodal Mallya.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.