Představování nových vozů není jenom okázalá paráda a pastva pro oči diváků a sponzorů. Mnohdy se u příležitosti odhalování novinek spřádají odvážné cíle a leckdy mohou přejít do zajímavé výměny názorů.
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul vyslovil přesvědčení, že se Renault ve své druhé sezóně zapojí do boje o příčky s týmy jako Haas a Force India. S ohledem na fakt, že tým majitele Vijay Mallyi skončil v poslední sezóně na čtvrtém místě a Renault až devátý, jde možná o značně odvážné tvrzení.
Abiteboul při včerejší honosně pojaté show při představování Renaultu RS17 prohlásil, že s ohledem na nové technické předpisy a celkové možnosti týmů Renault dostihne stáje s menším rozpočtem, mezi něž zařadil americký tým Haas a právě Force Indii. Na to dnes regaoval Mallya výrokem, že by šéf Renaultu měl spíše svá slova spolknout.
"Domnívám se, že letošní sezóna bude tak trochu závodem i ve »zbrojení«, takže soucítím s týmy, které na tom nejsou finančně nejlépe. Například věřím, že u Force Indie vynaložili většinu rozpočtu jenom na to, aby dali dohromady auto podle nových regulí," prohlásil Abiteboul.
Mallya si pochopitelně nenechal ujít příležitost a hned den po předváděčce Renaultu dal najevo, že obavy páně Abiteboula byly mírně řečeno neopodstatněné.
"Dnes ráno jsem si přečetl článek, ve kterém pan Abiteboul od Renaultu prohlásil, že slabé týmy jako Force India budou v tomto závodě »ve zbrojení« v jisté nevýhodě. No, přeji mu hodně štěstí. Ten svůj výrok měl raději polknout. Protože v tomto případě nejde o množství, ale o kvalitu zbraní, ta je rozhodující," konstatoval Mallya.
"Kdybychom nenaplnili svůj velký sen, neskončili jsme loni na čtvrtém místě. Být ve společnosti Mercedesu, Red Bullu a Ferrari bylo samo o sobě obrovským úspěchem. Náš sen bude pokračovat, nikdy jsme nediskutovali, ani na privátní úrovni, že bychom nechtěli proniknout do TOP 3. Jistě to bude naším cílem. Uděláme to nejlepší, co lze vykonat," pokračoval Mallya.
Jedenašedesátiletý miliardář si pochopitelně nenechal ujít příležitost okomentovat i téma nejobvyklejší, a sice vliv pravidel zavedených pro letošní rok a jejich vliv na vyrovnanost týmů ve startovním poli. "Předpisy pro letošní sezónu znamenají, že každý musí začít s čistým štítem. Těžko budeme znát nové rozložení, nebo lépe naklonované pořadí, dokud neproběhnou testy v Barceloně. Je jasné, že musíme na vývoji vozu pokračovat i během sezóny 2017, nelze se zastavit. Protože začínáme od nuly všichni, ostatní týmy budou dělat totéž - jsme na to připraveni a na letošní rok už se těšíme," dodal Mallya.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.