Představování nových vozů není jenom okázalá paráda a pastva pro oči diváků a sponzorů. Mnohdy se u příležitosti odhalování novinek spřádají odvážné cíle a leckdy mohou přejít do zajímavé výměny názorů.
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul vyslovil přesvědčení, že se Renault ve své druhé sezóně zapojí do boje o příčky s týmy jako Haas a Force India. S ohledem na fakt, že tým majitele Vijay Mallyi skončil v poslední sezóně na čtvrtém místě a Renault až devátý, jde možná o značně odvážné tvrzení.
Abiteboul při včerejší honosně pojaté show při představování Renaultu RS17 prohlásil, že s ohledem na nové technické předpisy a celkové možnosti týmů Renault dostihne stáje s menším rozpočtem, mezi něž zařadil americký tým Haas a právě Force Indii. Na to dnes regaoval Mallya výrokem, že by šéf Renaultu měl spíše svá slova spolknout.
"Domnívám se, že letošní sezóna bude tak trochu závodem i ve »zbrojení«, takže soucítím s týmy, které na tom nejsou finančně nejlépe. Například věřím, že u Force Indie vynaložili většinu rozpočtu jenom na to, aby dali dohromady auto podle nových regulí," prohlásil Abiteboul.
Mallya si pochopitelně nenechal ujít příležitost a hned den po předváděčce Renaultu dal najevo, že obavy páně Abiteboula byly mírně řečeno neopodstatněné.
"Dnes ráno jsem si přečetl článek, ve kterém pan Abiteboul od Renaultu prohlásil, že slabé týmy jako Force India budou v tomto závodě »ve zbrojení« v jisté nevýhodě. No, přeji mu hodně štěstí. Ten svůj výrok měl raději polknout. Protože v tomto případě nejde o množství, ale o kvalitu zbraní, ta je rozhodující," konstatoval Mallya.
"Kdybychom nenaplnili svůj velký sen, neskončili jsme loni na čtvrtém místě. Být ve společnosti Mercedesu, Red Bullu a Ferrari bylo samo o sobě obrovským úspěchem. Náš sen bude pokračovat, nikdy jsme nediskutovali, ani na privátní úrovni, že bychom nechtěli proniknout do TOP 3. Jistě to bude naším cílem. Uděláme to nejlepší, co lze vykonat," pokračoval Mallya.
Jedenašedesátiletý miliardář si pochopitelně nenechal ujít příležitost okomentovat i téma nejobvyklejší, a sice vliv pravidel zavedených pro letošní rok a jejich vliv na vyrovnanost týmů ve startovním poli. "Předpisy pro letošní sezónu znamenají, že každý musí začít s čistým štítem. Těžko budeme znát nové rozložení, nebo lépe naklonované pořadí, dokud neproběhnou testy v Barceloně. Je jasné, že musíme na vývoji vozu pokračovat i během sezóny 2017, nelze se zastavit. Protože začínáme od nuly všichni, ostatní týmy budou dělat totéž - jsme na to připraveni a na letošní rok už se těšíme," dodal Mallya.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.