Někdy se potkají v jednom bodě možnosti a ambice a ten, koho se takový stav týká, musí udělat rozhodnutí. Právě to je případ někdejšího pilota F1 Jean-Érica Vergnea, který přerušil své vazby na tým Ferrari.
Jeho osudy ve Formuli 1 jsou po závodní stránce spjaty jen a pouze s týmem Toro Rosso, za nějž odjezdil v letech 2012 až 2014 celkem 58 Grand Prix. Nejlépe si vedl přibližně uprostřed své kariéry, když v Kanadě 2013 dojel do cíle na 6. místě. Pak se pro něj brány F1 uzavřely a Jean-Éric Serge Raymond Vergne pokračoval jako testpilot Ferrari.
Končí však i takhle kapitola. Sám rodák z Pontoise uvedl, že svou pozornost maximálně napře do seriálu Formule E, kde bude v týmu Techeetah plnit nejen roli pilota, ale bude mít své místo i v rámci širšího managementu. Čínský tým získal své místo v šampionátu převzetím Teamu Aguri prostřednictvím CMC (Chinese Media Capital), tato společnost vstoupila do Formula E Holdings Ltd. v roli investora.
"Od samotného začátku bylo jasné, že v roli rezervního pilota v této sezóně u Ferrari nebudu pokračovat. Mám s týmem Ferrari stále hodně kontaktů a dobrých vztahů, ale role, kterou jsem tam měl, mě jednoduše nenaplňovala," uvedl Vergne, který před týdnem v Buenos Aires dosáhl ve Formuli E svého prvního pódiového umístění.
"Od okamžiku, kdy jsme začali na tomto projektu pracovat, bylo v plánu se stát vlastníkem týmu. CMC je velká společnost a ve Formuli E viděli velkou příležitost zúčastnit se podniku, díky němuž porostou a dosáhnou patřičné odezvy," vysvětlil další záměry svého zaměstnavatele Vergne, který rovněž projevil zájem o účast v tradičním 24 hodin Le Mans. Šestadvacetiletý Francouz by mohl pilotovat vůz v kategorii LMP2.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.