Někdy se potkají v jednom bodě možnosti a ambice a ten, koho se takový stav týká, musí udělat rozhodnutí. Právě to je případ někdejšího pilota F1 Jean-Érica Vergnea, který přerušil své vazby na tým Ferrari.
Jeho osudy ve Formuli 1 jsou po závodní stránce spjaty jen a pouze s týmem Toro Rosso, za nějž odjezdil v letech 2012 až 2014 celkem 58 Grand Prix. Nejlépe si vedl přibližně uprostřed své kariéry, když v Kanadě 2013 dojel do cíle na 6. místě. Pak se pro něj brány F1 uzavřely a Jean-Éric Serge Raymond Vergne pokračoval jako testpilot Ferrari.
Končí však i takhle kapitola. Sám rodák z Pontoise uvedl, že svou pozornost maximálně napře do seriálu Formule E, kde bude v týmu Techeetah plnit nejen roli pilota, ale bude mít své místo i v rámci širšího managementu. Čínský tým získal své místo v šampionátu převzetím Teamu Aguri prostřednictvím CMC (Chinese Media Capital), tato společnost vstoupila do Formula E Holdings Ltd. v roli investora.
"Od samotného začátku bylo jasné, že v roli rezervního pilota v této sezóně u Ferrari nebudu pokračovat. Mám s týmem Ferrari stále hodně kontaktů a dobrých vztahů, ale role, kterou jsem tam měl, mě jednoduše nenaplňovala," uvedl Vergne, který před týdnem v Buenos Aires dosáhl ve Formuli E svého prvního pódiového umístění.
"Od okamžiku, kdy jsme začali na tomto projektu pracovat, bylo v plánu se stát vlastníkem týmu. CMC je velká společnost a ve Formuli E viděli velkou příležitost zúčastnit se podniku, díky němuž porostou a dosáhnou patřičné odezvy," vysvětlil další záměry svého zaměstnavatele Vergne, který rovněž projevil zájem o účast v tradičním 24 hodin Le Mans. Šestadvacetiletý Francouz by mohl pilotovat vůz v kategorii LMP2.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.