Někdy se potkají v jednom bodě možnosti a ambice a ten, koho se takový stav týká, musí udělat rozhodnutí. Právě to je případ někdejšího pilota F1 Jean-Érica Vergnea, který přerušil své vazby na tým Ferrari.
Jeho osudy ve Formuli 1 jsou po závodní stránce spjaty jen a pouze s týmem Toro Rosso, za nějž odjezdil v letech 2012 až 2014 celkem 58 Grand Prix. Nejlépe si vedl přibližně uprostřed své kariéry, když v Kanadě 2013 dojel do cíle na 6. místě. Pak se pro něj brány F1 uzavřely a Jean-Éric Serge Raymond Vergne pokračoval jako testpilot Ferrari.
Končí však i takhle kapitola. Sám rodák z Pontoise uvedl, že svou pozornost maximálně napře do seriálu Formule E, kde bude v týmu Techeetah plnit nejen roli pilota, ale bude mít své místo i v rámci širšího managementu. Čínský tým získal své místo v šampionátu převzetím Teamu Aguri prostřednictvím CMC (Chinese Media Capital), tato společnost vstoupila do Formula E Holdings Ltd. v roli investora.
"Od samotného začátku bylo jasné, že v roli rezervního pilota v této sezóně u Ferrari nebudu pokračovat. Mám s týmem Ferrari stále hodně kontaktů a dobrých vztahů, ale role, kterou jsem tam měl, mě jednoduše nenaplňovala," uvedl Vergne, který před týdnem v Buenos Aires dosáhl ve Formuli E svého prvního pódiového umístění.
"Od okamžiku, kdy jsme začali na tomto projektu pracovat, bylo v plánu se stát vlastníkem týmu. CMC je velká společnost a ve Formuli E viděli velkou příležitost zúčastnit se podniku, díky němuž porostou a dosáhnou patřičné odezvy," vysvětlil další záměry svého zaměstnavatele Vergne, který rovněž projevil zájem o účast v tradičním 24 hodin Le Mans. Šestadvacetiletý Francouz by mohl pilotovat vůz v kategorii LMP2.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.