Někdy se potkají v jednom bodě možnosti a ambice a ten, koho se takový stav týká, musí udělat rozhodnutí. Právě to je případ někdejšího pilota F1 Jean-Érica Vergnea, který přerušil své vazby na tým Ferrari.
Jeho osudy ve Formuli 1 jsou po závodní stránce spjaty jen a pouze s týmem Toro Rosso, za nějž odjezdil v letech 2012 až 2014 celkem 58 Grand Prix. Nejlépe si vedl přibližně uprostřed své kariéry, když v Kanadě 2013 dojel do cíle na 6. místě. Pak se pro něj brány F1 uzavřely a Jean-Éric Serge Raymond Vergne pokračoval jako testpilot Ferrari.
Končí však i takhle kapitola. Sám rodák z Pontoise uvedl, že svou pozornost maximálně napře do seriálu Formule E, kde bude v týmu Techeetah plnit nejen roli pilota, ale bude mít své místo i v rámci širšího managementu. Čínský tým získal své místo v šampionátu převzetím Teamu Aguri prostřednictvím CMC (Chinese Media Capital), tato společnost vstoupila do Formula E Holdings Ltd. v roli investora.
"Od samotného začátku bylo jasné, že v roli rezervního pilota v této sezóně u Ferrari nebudu pokračovat. Mám s týmem Ferrari stále hodně kontaktů a dobrých vztahů, ale role, kterou jsem tam měl, mě jednoduše nenaplňovala," uvedl Vergne, který před týdnem v Buenos Aires dosáhl ve Formuli E svého prvního pódiového umístění.
"Od okamžiku, kdy jsme začali na tomto projektu pracovat, bylo v plánu se stát vlastníkem týmu. CMC je velká společnost a ve Formuli E viděli velkou příležitost zúčastnit se podniku, díky němuž porostou a dosáhnou patřičné odezvy," vysvětlil další záměry svého zaměstnavatele Vergne, který rovněž projevil zájem o účast v tradičním 24 hodin Le Mans. Šestadvacetiletý Francouz by mohl pilotovat vůz v kategorii LMP2.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.