Také ruská Grand Prix se propadá do scénáře, který ve světě Grand Prix není ničím neobvyklým. Zpočátku obrovské nadšení - a potom potíže s druhým dechem. Po třech závodech se mluví o soumraku závodů v Soči.
Byl to slavný rok - v zimě olympijské hry, na podzim pak poprvé do země vstoupila moderní Formule 1. To se psal rok 2014 a v dalším závodě mohli diváci oslavovat páté místo Daniila Kvjata. Jenže i když se každé Grand Prix zúčastnil prezident Vladimir Putin, došlo k určitému vystřízlivění a jak se zdá, i ruská vláda k Formuli 1 poněkud ochladla. Naznačuje to i omezení veřejných prostředků, které mají být do ruského závodu investovány.,
Jak uvedla ruská zpravodajská agentura Rambler, povinný poplatek, který musí pořadatel každoročně zaplatit držiteli komerčních práv, bude v mnohem větší režii soukromých investorů, neboť jeden z významných sponzorů, banka SMP, naznačila pokles zájmu o F1.
Jak potvrdil ruský vicepremiér Dmitrij Kozak, hlavními investory Grand Prix v Soči jsou ropná společnost Lukoil, banka VTB a průmyslový gigant Rusal. "Příspěvek v současnosti hradí právě tyto tři společnosti a dále větší skupina investorů, který je momentálně asi deset," potvrzuje rozložení finančních sil Kozak.
Původní smlouvu uzavírali pořadatelé ještě s Bernie Ecclestonem, který však ve své funkci už nepůsobí. Všemocný boss F1 se těšil dobrým vztahům s prezidentem Vladimirem Putinem a paddockem se nesou zprávy, že po jeho odchodu může Putinovo nadšení pro F1 značně ochladnout. Jako další důvody klesajícího zájmu jsou uváděny běžné příčiny, které občas výskyt závodu v určité lokalitě provázejí: absence kvalitního domácího pilota nebo týmu. O Daniilu Kvjatovi se hovoří jako o muži, který svým návratem od Red Bullu k Toro Rosso zahodil životní šanci, další ruští mladíci se zatím příliš nadějně nejeví.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.