Také ruská Grand Prix se propadá do scénáře, který ve světě Grand Prix není ničím neobvyklým. Zpočátku obrovské nadšení - a potom potíže s druhým dechem. Po třech závodech se mluví o soumraku závodů v Soči.
Byl to slavný rok - v zimě olympijské hry, na podzim pak poprvé do země vstoupila moderní Formule 1. To se psal rok 2014 a v dalším závodě mohli diváci oslavovat páté místo Daniila Kvjata. Jenže i když se každé Grand Prix zúčastnil prezident Vladimir Putin, došlo k určitému vystřízlivění a jak se zdá, i ruská vláda k Formuli 1 poněkud ochladla. Naznačuje to i omezení veřejných prostředků, které mají být do ruského závodu investovány.,
Jak uvedla ruská zpravodajská agentura Rambler, povinný poplatek, který musí pořadatel každoročně zaplatit držiteli komerčních práv, bude v mnohem větší režii soukromých investorů, neboť jeden z významných sponzorů, banka SMP, naznačila pokles zájmu o F1.
Jak potvrdil ruský vicepremiér Dmitrij Kozak, hlavními investory Grand Prix v Soči jsou ropná společnost Lukoil, banka VTB a průmyslový gigant Rusal. "Příspěvek v současnosti hradí právě tyto tři společnosti a dále větší skupina investorů, který je momentálně asi deset," potvrzuje rozložení finančních sil Kozak.
Původní smlouvu uzavírali pořadatelé ještě s Bernie Ecclestonem, který však ve své funkci už nepůsobí. Všemocný boss F1 se těšil dobrým vztahům s prezidentem Vladimirem Putinem a paddockem se nesou zprávy, že po jeho odchodu může Putinovo nadšení pro F1 značně ochladnout. Jako další důvody klesajícího zájmu jsou uváděny běžné příčiny, které občas výskyt závodu v určité lokalitě provázejí: absence kvalitního domácího pilota nebo týmu. O Daniilu Kvjatovi se hovoří jako o muži, který svým návratem od Red Bullu k Toro Rosso zahodil životní šanci, další ruští mladíci se zatím příliš nadějně nejeví.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.