Také ruská Grand Prix se propadá do scénáře, který ve světě Grand Prix není ničím neobvyklým. Zpočátku obrovské nadšení - a potom potíže s druhým dechem. Po třech závodech se mluví o soumraku závodů v Soči.
Byl to slavný rok - v zimě olympijské hry, na podzim pak poprvé do země vstoupila moderní Formule 1. To se psal rok 2014 a v dalším závodě mohli diváci oslavovat páté místo Daniila Kvjata. Jenže i když se každé Grand Prix zúčastnil prezident Vladimir Putin, došlo k určitému vystřízlivění a jak se zdá, i ruská vláda k Formuli 1 poněkud ochladla. Naznačuje to i omezení veřejných prostředků, které mají být do ruského závodu investovány.,
Jak uvedla ruská zpravodajská agentura Rambler, povinný poplatek, který musí pořadatel každoročně zaplatit držiteli komerčních práv, bude v mnohem větší režii soukromých investorů, neboť jeden z významných sponzorů, banka SMP, naznačila pokles zájmu o F1.
Jak potvrdil ruský vicepremiér Dmitrij Kozak, hlavními investory Grand Prix v Soči jsou ropná společnost Lukoil, banka VTB a průmyslový gigant Rusal. "Příspěvek v současnosti hradí právě tyto tři společnosti a dále větší skupina investorů, který je momentálně asi deset," potvrzuje rozložení finančních sil Kozak.
Původní smlouvu uzavírali pořadatelé ještě s Bernie Ecclestonem, který však ve své funkci už nepůsobí. Všemocný boss F1 se těšil dobrým vztahům s prezidentem Vladimirem Putinem a paddockem se nesou zprávy, že po jeho odchodu může Putinovo nadšení pro F1 značně ochladnout. Jako další důvody klesajícího zájmu jsou uváděny běžné příčiny, které občas výskyt závodu v určité lokalitě provázejí: absence kvalitního domácího pilota nebo týmu. O Daniilu Kvjatovi se hovoří jako o muži, který svým návratem od Red Bullu k Toro Rosso zahodil životní šanci, další ruští mladíci se zatím příliš nadějně nejeví.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.