Prognóz a názorů, co nás bude čekat v nadcházející sezóně Formule 1 už jsme četli opravdu hodně, ale dá se očekávat, že jich ještě značné množství přibude. Zejména po prvních testech. Zatím se můžeme pohybovat na bázi dohadů.
Jako v případě dánského pilota Kevina Magnussena, který reaguje na pochybovačné řeči, zda nebude mít větší důraz na aerodynamiku dopad na vlastní závodění. Čtyřiadvacetiletý rodák z Roskilde se domnívá, že například systém DRS bude mít větší vliv než doposud a povede k "lepšímu závodění".
"Určitě by měl mít větší účinek než v uplynulé sezóně, protože budeme mít větší přítlak a zátěž na zadním křídle. Při využití DRS by měl být rozdíl mezi vozem vpředu a za ním jedoucím monopostem větší, takže by to mělo vést k lepšímu závodění. Je tu také názor, že s větším přítlakem bude obtížnější se udržet v závětří, budeme si na to muset počkat a potom uvidíme," komentuje situaci Magnussen.
"Jsem vyhlídkou na rychlejší auta nadšený, bude to pro nás dobré. Chceme, abychom jezdili rychleji, až na samotném limitu. Poslední generace vozů měla nízkou přilnavost a výkon v porovnání s ním byl příliš velký. Kdykoliv jsme vyjeli z pit-lane, ocitli jsme se na hraně. Takže bude dobré pilotovat auto, které přímo vybízí k nacházení limitů namísto hledání kompromisů - pneumatiky, aerodynamika, vyvážení a tak dále. Já osobně doufám, že dojít limitu bude mnohem větší výzvou," přeje si Magnussen.
Ruku v ruce s touto skutečností také kráčí pečlivá mezisezónní příprava, hlavně po fyzické stránce, protože piloti budou čelit většímu přetížení, které budou nové vozy generovat. Magnussen se vyjadřuje i k této problematice.
"Lze předpokládat, že bude těžší nové vozy ovládat, takže tu je motivace, ba přímo povinnost opravdu tvrdě trénovat, protože se dá očekávat, že rozdíl bude značný. Trénink není jen šlapat dvě hodiny na kole nebo běžet po pásu, je to opravdu náročný, speciální trénink. Mě ale pořád baví," dodává Magnussen.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.