Před začátkem závodního roku se většinou spřádají plány a smělé cíle. U Renaultu jsou určitě rozladěni z uplynulé sezóny, i když vedení avizovalo, že žádný zázračný skok kupředu nečeká. Teď už se ale dostává na důraznější varování.
Už neexistují žádné výmluvy: Renault musí standardně bojovat v sezóně 2017 ve středu startovního pole Formule 1. Nelze připomínat, že pozdní převzetí týmu Lotus se odrazilo ve výsledcích v loňském roce, kdy Renault víceméně bojoval na nebodovaných příčkách a v Poháru konstruktérů obsadil deváté místo před Sauberem a Manorem.
Jak uvedl výkonný ředitel týmu Cyril Abiteboul, rozjela se podstatná reorganizace programu týmu v Enstone, jejíž součástí je rovněž výrazné navýšení personálu, který by se měl oproti předchozímu stavu rozrůst až o dvacet procent.
Chceme jít cestou Red Bullu"Nyní dochází k resetu předpisů, podle mého názoru to pro nás bude jen lepší, když budeme na stejné úrovni s ostatními od začátku sezóny. Takže v úvahu nepřipadá žádná výmluva. Nicméně než budeme bojovat proti top týmům na stejné úrovni, ještě to nějakou dobu potrvá. Teď musíme investovat do infrastruktury, protože zcela upřímně, špičkové týmy se nám stále vzdalují. Jejich vývoj je rychlejší než náš, proto je třeba se pojistit i po této stránce," pokračuje Abiteboul.
V roce 2015 byl motor Renault na třetím místě za Ferrari a Mercedesem, od té doby se zřetelně posunul vpřed. Podle Boba Bella, technického ředitele Renaultu je to výsledek nového přístupu od osazenstva továrny ve Viry-Châtillon.
"Jsou mnohem disciplinovanější a důslednější ohledně prováděných změn, které jsou pak schopni aplikovat na závodní trati. Někdy dochází při vývoji motorů k situaci, kdy na dynamometru vypadá motor velice rychlý, ale když ho nainstalujete do vozu, tak zjistíte, že kvůli podvozku dochází k určitým ztrátám. Jen jeden příklad, uděláte třeba výkonnější motor, který se ale více zahřívá, takže budete muset rovněž vytvořit větší chladiče. A výsledek je, že z toho je menší užitek. My ohledně motoru víme zcela přesně, co dostáváme k dispozici," komentuje situaci Bell.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.