Zatímco v některých zemích je F1 na ústupu, ať už kvůli malé sledovanosti nebo velkým finančním požadavkům, v jedné z nejlidnatějších zemí tomu je naopak. Čínská Grand Prix by proto neměla z kalendáře F1 vymizet ani v následujících letech.
Čínská vláda dala najevo, že Grand Prix v této zemi, která se pojede letošního 9. dubna, by nemusela být poslední. Jak známo, smlouva vyprší právě rokem 2017, takže by měli diváci vidět poslední, čtrnáctý závod na trati v Šanghaji. Ačkoliv organizátoři Juss Event Management už dříve oznámily, že mají důvěru z níž by měla vyplynout nová smlouva, připouštějí, že se vše odehrálo v určitém spěchu, navíc prošla F1 změnou vlastníků.
Vláda zveřejnila dokument, ve kterém dává najevo zájem o udržení Grand Prix F1 v regionu, což by napomohlo jeho hospodářskému vzrůstu. Jde o "Shanghai Sports Industry Development Program 2016-2020", ve kterém se praví, že závod Formule 1 se řadí mezi jeho nedílné součásti.
"Až do roku 2020 hodláme udržet při životě několik ikonických událostí, které se pořádají každý měsíc. Především jde o zlepšení funkčnosti a účinnosti největší osmi událostí, mezi něž se řadí i Grand Prix Číny. Dále je pak nutné začlenit Šanghai do špičkových mezinárodních sportovních událostí plus přidat další jednu až dvě velké akce do roku 2020," praví se ve vládním dokumentu.
Jak nadále vyplývá z plánu šanghajské vlády, měl by se zvýšit vliv pořádaných renomovaných podniků, ať se jedná o tenis, atletiku, maratóny, závody v jezdectví, automobilové akce, snooker, cyklistiku a podobně. Za zmíněnými plány je nutné hledat i rozšíření zájmů v obchodních oblastech.
Chase Carey nedávno vyslovil předpoklad, že by lokalita Asie měla být pro sport jako takový důležitým trhem. "Rozhodně jsem přesvědčen, že USA je pro tento sport příležitostí v dlouhodobém horizontu. Ale stejně tak věříme, že i v Jižní a Severní Americe, jakož i Asii dosáhneme důležitých oblastí růstu," domnívá se Carey.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.