Zatímco v některých zemích je F1 na ústupu, ať už kvůli malé sledovanosti nebo velkým finančním požadavkům, v jedné z nejlidnatějších zemí tomu je naopak. Čínská Grand Prix by proto neměla z kalendáře F1 vymizet ani v následujících letech.
Čínská vláda dala najevo, že Grand Prix v této zemi, která se pojede letošního 9. dubna, by nemusela být poslední. Jak známo, smlouva vyprší právě rokem 2017, takže by měli diváci vidět poslední, čtrnáctý závod na trati v Šanghaji. Ačkoliv organizátoři Juss Event Management už dříve oznámily, že mají důvěru z níž by měla vyplynout nová smlouva, připouštějí, že se vše odehrálo v určitém spěchu, navíc prošla F1 změnou vlastníků.
Vláda zveřejnila dokument, ve kterém dává najevo zájem o udržení Grand Prix F1 v regionu, což by napomohlo jeho hospodářskému vzrůstu. Jde o "Shanghai Sports Industry Development Program 2016-2020", ve kterém se praví, že závod Formule 1 se řadí mezi jeho nedílné součásti.
"Až do roku 2020 hodláme udržet při životě několik ikonických událostí, které se pořádají každý měsíc. Především jde o zlepšení funkčnosti a účinnosti největší osmi událostí, mezi něž se řadí i Grand Prix Číny. Dále je pak nutné začlenit Šanghai do špičkových mezinárodních sportovních událostí plus přidat další jednu až dvě velké akce do roku 2020," praví se ve vládním dokumentu.
Jak nadále vyplývá z plánu šanghajské vlády, měl by se zvýšit vliv pořádaných renomovaných podniků, ať se jedná o tenis, atletiku, maratóny, závody v jezdectví, automobilové akce, snooker, cyklistiku a podobně. Za zmíněnými plány je nutné hledat i rozšíření zájmů v obchodních oblastech.
Chase Carey nedávno vyslovil předpoklad, že by lokalita Asie měla být pro sport jako takový důležitým trhem. "Rozhodně jsem přesvědčen, že USA je pro tento sport příležitostí v dlouhodobém horizontu. Ale stejně tak věříme, že i v Jižní a Severní Americe, jakož i Asii dosáhneme důležitých oblastí růstu," domnívá se Carey.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.