Zatímco v některých zemích je F1 na ústupu, ať už kvůli malé sledovanosti nebo velkým finančním požadavkům, v jedné z nejlidnatějších zemí tomu je naopak. Čínská Grand Prix by proto neměla z kalendáře F1 vymizet ani v následujících letech.
Čínská vláda dala najevo, že Grand Prix v této zemi, která se pojede letošního 9. dubna, by nemusela být poslední. Jak známo, smlouva vyprší právě rokem 2017, takže by měli diváci vidět poslední, čtrnáctý závod na trati v Šanghaji. Ačkoliv organizátoři Juss Event Management už dříve oznámily, že mají důvěru z níž by měla vyplynout nová smlouva, připouštějí, že se vše odehrálo v určitém spěchu, navíc prošla F1 změnou vlastníků.
Vláda zveřejnila dokument, ve kterém dává najevo zájem o udržení Grand Prix F1 v regionu, což by napomohlo jeho hospodářskému vzrůstu. Jde o "Shanghai Sports Industry Development Program 2016-2020", ve kterém se praví, že závod Formule 1 se řadí mezi jeho nedílné součásti.
"Až do roku 2020 hodláme udržet při životě několik ikonických událostí, které se pořádají každý měsíc. Především jde o zlepšení funkčnosti a účinnosti největší osmi událostí, mezi něž se řadí i Grand Prix Číny. Dále je pak nutné začlenit Šanghai do špičkových mezinárodních sportovních událostí plus přidat další jednu až dvě velké akce do roku 2020," praví se ve vládním dokumentu.
Jak nadále vyplývá z plánu šanghajské vlády, měl by se zvýšit vliv pořádaných renomovaných podniků, ať se jedná o tenis, atletiku, maratóny, závody v jezdectví, automobilové akce, snooker, cyklistiku a podobně. Za zmíněnými plány je nutné hledat i rozšíření zájmů v obchodních oblastech.
Chase Carey nedávno vyslovil předpoklad, že by lokalita Asie měla být pro sport jako takový důležitým trhem. "Rozhodně jsem přesvědčen, že USA je pro tento sport příležitostí v dlouhodobém horizontu. Ale stejně tak věříme, že i v Jižní a Severní Americe, jakož i Asii dosáhneme důležitých oblastí růstu," domnívá se Carey.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.