Není to jenom výsada F1: některé změny jsou provázeny zájmem médií a pak se lidé nestačí divit, že po krátké době je všechno zase jinak. Stačí si připomenout tahanice kolem výkonného ředitele Josta Capita a jeho anabázi s McLarenem.
Loni v létě plnily články o odchodu osmapadesátiletého Němce, který se mimo jiné proslavil i jako vítěz slavné rallye Paříž-Dakar v kabině nákladního vozu - mimochodem se psal rok 1985 a Capito tehdy seděl v Mercedesu Unimog se svým otcem Karl-Friedrichem. Další zajímavost je, že tehdy pracoval pro značku BMW. Od té doby prošel Sauber a Ford (zde se staral o tým WRC), aby nakonec zakotvil u Volkswagen v roli ředitele oddělení motorsportu.
Jeho přestup k McLarenu provázely v loni v létě dlouhé spekulace, nakonec se Jost objevil u týmu po boku Erica Boulliera a Jonathana Nealeho až po letní přestávce a poprvé své místo v paddocku zaujal v Grand Prix Itálie. Od té doby se pravidelně objevoval na všech závodech až do konce sezóny. Nicméně jeho další působení bylo zpochybněno poté, co tým musel opustit Ron Dennis. Právě on totiž podepsal s Capitem v lednu 2016 smlouvu. Krátce po jeho odchodu se začalo probírat, pro koho ještě nebude u McLarenu místo.
Poté, co byl jmenován do funkce nový výkonný ředitel týmu Zak Brown, McLaren se zaměřil na zhodnocení celkové strategie a bylo jasné, že cesta Capita povede z Wokingu pryč. Nyní je tedy odchod definitivní záležitostí, potvrzenou z obou stran.
"Jost Capito se připojil k McLarenu po čtyřech úspěšných sezónách u VW Motorsport a předpokládalo se, že se zaslouží o opětovné úspěchy McLarenu. Chtěl znovu vybudovat vítězný tým a soustředit se, aby vůz F1 byl opět konkurenceschopný s cílem v budoucnu opět bojovat o titul mistra světa. Bohužel jsme nebyli schopni s Jostem najít společné názory v tom ohledu, co je nutné učinit, aby byl tým opět na výsluní. Z toho důvodu jsme se rozhodli na jeho odchodu a McLaren Racing nyní bude zvažovat další možnosti. V jeho budoucích krocích mu přejeme mnoho úspěchů," oficiálně potvrdil Capitův odchod tiskový mluvčí McLarenu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.