Není to jenom výsada F1: některé změny jsou provázeny zájmem médií a pak se lidé nestačí divit, že po krátké době je všechno zase jinak. Stačí si připomenout tahanice kolem výkonného ředitele Josta Capita a jeho anabázi s McLarenem.
Loni v létě plnily články o odchodu osmapadesátiletého Němce, který se mimo jiné proslavil i jako vítěz slavné rallye Paříž-Dakar v kabině nákladního vozu - mimochodem se psal rok 1985 a Capito tehdy seděl v Mercedesu Unimog se svým otcem Karl-Friedrichem. Další zajímavost je, že tehdy pracoval pro značku BMW. Od té doby prošel Sauber a Ford (zde se staral o tým WRC), aby nakonec zakotvil u Volkswagen v roli ředitele oddělení motorsportu.
Jeho přestup k McLarenu provázely v loni v létě dlouhé spekulace, nakonec se Jost objevil u týmu po boku Erica Boulliera a Jonathana Nealeho až po letní přestávce a poprvé své místo v paddocku zaujal v Grand Prix Itálie. Od té doby se pravidelně objevoval na všech závodech až do konce sezóny. Nicméně jeho další působení bylo zpochybněno poté, co tým musel opustit Ron Dennis. Právě on totiž podepsal s Capitem v lednu 2016 smlouvu. Krátce po jeho odchodu se začalo probírat, pro koho ještě nebude u McLarenu místo.
Poté, co byl jmenován do funkce nový výkonný ředitel týmu Zak Brown, McLaren se zaměřil na zhodnocení celkové strategie a bylo jasné, že cesta Capita povede z Wokingu pryč. Nyní je tedy odchod definitivní záležitostí, potvrzenou z obou stran.
"Jost Capito se připojil k McLarenu po čtyřech úspěšných sezónách u VW Motorsport a předpokládalo se, že se zaslouží o opětovné úspěchy McLarenu. Chtěl znovu vybudovat vítězný tým a soustředit se, aby vůz F1 byl opět konkurenceschopný s cílem v budoucnu opět bojovat o titul mistra světa. Bohužel jsme nebyli schopni s Jostem najít společné názory v tom ohledu, co je nutné učinit, aby byl tým opět na výsluní. Z toho důvodu jsme se rozhodli na jeho odchodu a McLaren Racing nyní bude zvažovat další možnosti. V jeho budoucích krocích mu přejeme mnoho úspěchů," oficiálně potvrdil Capitův odchod tiskový mluvčí McLarenu.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.