Není to jenom výsada F1: některé změny jsou provázeny zájmem médií a pak se lidé nestačí divit, že po krátké době je všechno zase jinak. Stačí si připomenout tahanice kolem výkonného ředitele Josta Capita a jeho anabázi s McLarenem.
Loni v létě plnily články o odchodu osmapadesátiletého Němce, který se mimo jiné proslavil i jako vítěz slavné rallye Paříž-Dakar v kabině nákladního vozu - mimochodem se psal rok 1985 a Capito tehdy seděl v Mercedesu Unimog se svým otcem Karl-Friedrichem. Další zajímavost je, že tehdy pracoval pro značku BMW. Od té doby prošel Sauber a Ford (zde se staral o tým WRC), aby nakonec zakotvil u Volkswagen v roli ředitele oddělení motorsportu.
Jeho přestup k McLarenu provázely v loni v létě dlouhé spekulace, nakonec se Jost objevil u týmu po boku Erica Boulliera a Jonathana Nealeho až po letní přestávce a poprvé své místo v paddocku zaujal v Grand Prix Itálie. Od té doby se pravidelně objevoval na všech závodech až do konce sezóny. Nicméně jeho další působení bylo zpochybněno poté, co tým musel opustit Ron Dennis. Právě on totiž podepsal s Capitem v lednu 2016 smlouvu. Krátce po jeho odchodu se začalo probírat, pro koho ještě nebude u McLarenu místo.
Poté, co byl jmenován do funkce nový výkonný ředitel týmu Zak Brown, McLaren se zaměřil na zhodnocení celkové strategie a bylo jasné, že cesta Capita povede z Wokingu pryč. Nyní je tedy odchod definitivní záležitostí, potvrzenou z obou stran.
"Jost Capito se připojil k McLarenu po čtyřech úspěšných sezónách u VW Motorsport a předpokládalo se, že se zaslouží o opětovné úspěchy McLarenu. Chtěl znovu vybudovat vítězný tým a soustředit se, aby vůz F1 byl opět konkurenceschopný s cílem v budoucnu opět bojovat o titul mistra světa. Bohužel jsme nebyli schopni s Jostem najít společné názory v tom ohledu, co je nutné učinit, aby byl tým opět na výsluní. Z toho důvodu jsme se rozhodli na jeho odchodu a McLaren Racing nyní bude zvažovat další možnosti. V jeho budoucích krocích mu přejeme mnoho úspěchů," oficiálně potvrdil Capitův odchod tiskový mluvčí McLarenu.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.