Jedni považují Formuli 1 za překonanou a nezajímavou, jiní ji vynášejí do nebes. Co hlas, to názor. Je vcelku pochopitelné, že prezident FIA asi nebude otevřeně vystupovat proti produktu, který má zařazený do své kompetence.
Právě Jean Todt reagoval na poslední změny, které se Formule 1 týkají. Liberty Media převzala po dokončení koupě F1, Ross Brawn se má zabývat sportovní stránkou věci a už nastínil své dlouhodobé vize, o kterých jsme rovněž informovali. Todt je ale přesvědčen, že by k radikálním změnám po nových pravidlech vstupujících v platnost sezónou 2017 nemělo dojít.
"Podle mého názoru je F1 skvělá! V posledním šampionátu jsme si užili boje o titul až do poslední zatáčky. Proto se domnívám, že nejsou správné názory, které tvrdí, že F1 musí být mnohem lepší. Je třeba mít takový sport, který je nepředvídatelný. Možná si někteří lidé stěžují, že nadvláda Mercedesu v posledních letech přinesla určitou vlnu nezájmu, ale to je jen součást historie Formule 1. Teď prožíváme období dominance Mercedesu, předtím to byl Red Bull, ještě dříve Ferrari, McLaren, Williams, Lotus... je to zkrátka kus historie a něco podobného se stává i v jiných sportech, podívejte se na atletiku, na fotbal - i tam existuje dominance. Chcete-li ji zastavit, musíte být lepší. Je třeba pogratulovat Mercedesu a doufat, že ostatní se dokáží o to víc zlepšit," říká Todt.
Někdejší navigátor, účastník rallye Paříž-Dakar a výkonný ředitel týmu Ferrari se domnívá, že překotné změny bez posouzení, co přinesou nová pravidla zavedená pro letošní rok, jsou předčasné. Pokud se jim nedá šance, může se udělat mnohem více přehmatů.
"Máme k dispozici nová pravidla, vozy s větším přítlakem, širší a rychlejší auta. Nevím, zda vykročíme na správnou cestu, ale podle mého názoru je nutné počkat nikoli na první testy na konci února, ale na první březnový závod v Melbourne. Hodně se očekává a jsem si jist, že Liberty Media umožní k F1 díky různým komunikačním prostředkům jiný přístup, který by mohl k Formuli 1 přitáhnout nové fanoušky. Samozřejmě, že FIA bude vystupovat v roli zákonodárců a s týmy a novými lidmi posuzovat, jaká by měla být vize do budoucna, aby se náš sport ještě více zlepšil," navazuje Todt.
Sedmdesátiletý rodák z Pierrefortu se z očí do očí s Bernie Ecclestonem příliš často nevídal. Co se týče budoucnosti "malého Napoleona", jak se dnes už bývalému nejmocnějšímu muži F1 říkalo, nedělá si Todt nějaké zásadní problémy, že by se Ecclestone opět neprosadil.
"Bernie si vedl nadmíru dobře, takže se stal jedním z nejvlivnějších lidí ve Formuli 1. Teď pro něj začíná nová kapitola - doufám, že ještě dostane příležitost dokázat velké věci. Teď jsou tu noví lidé, kteří se rozhodli začít psát novou kapitolu a dělat věci jinak. Když jsem odešel ze své funkce u Ferrari, také jsem se pokusil uspět v kandidatuře o post prezidenta FIA, tedy věnovat se něčemu jinému. Doufám, že Bernie bude nadále fit a uchová si svou vášeň - a pokud bude dělat něco jiného, že to bude dobré pro naši společnost," uzavřel svou zpověď Todt.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.