Jedni považují Formuli 1 za překonanou a nezajímavou, jiní ji vynášejí do nebes. Co hlas, to názor. Je vcelku pochopitelné, že prezident FIA asi nebude otevřeně vystupovat proti produktu, který má zařazený do své kompetence.
Právě Jean Todt reagoval na poslední změny, které se Formule 1 týkají. Liberty Media převzala po dokončení koupě F1, Ross Brawn se má zabývat sportovní stránkou věci a už nastínil své dlouhodobé vize, o kterých jsme rovněž informovali. Todt je ale přesvědčen, že by k radikálním změnám po nových pravidlech vstupujících v platnost sezónou 2017 nemělo dojít.
"Podle mého názoru je F1 skvělá! V posledním šampionátu jsme si užili boje o titul až do poslední zatáčky. Proto se domnívám, že nejsou správné názory, které tvrdí, že F1 musí být mnohem lepší. Je třeba mít takový sport, který je nepředvídatelný. Možná si někteří lidé stěžují, že nadvláda Mercedesu v posledních letech přinesla určitou vlnu nezájmu, ale to je jen součást historie Formule 1. Teď prožíváme období dominance Mercedesu, předtím to byl Red Bull, ještě dříve Ferrari, McLaren, Williams, Lotus... je to zkrátka kus historie a něco podobného se stává i v jiných sportech, podívejte se na atletiku, na fotbal - i tam existuje dominance. Chcete-li ji zastavit, musíte být lepší. Je třeba pogratulovat Mercedesu a doufat, že ostatní se dokáží o to víc zlepšit," říká Todt.
Někdejší navigátor, účastník rallye Paříž-Dakar a výkonný ředitel týmu Ferrari se domnívá, že překotné změny bez posouzení, co přinesou nová pravidla zavedená pro letošní rok, jsou předčasné. Pokud se jim nedá šance, může se udělat mnohem více přehmatů.
"Máme k dispozici nová pravidla, vozy s větším přítlakem, širší a rychlejší auta. Nevím, zda vykročíme na správnou cestu, ale podle mého názoru je nutné počkat nikoli na první testy na konci února, ale na první březnový závod v Melbourne. Hodně se očekává a jsem si jist, že Liberty Media umožní k F1 díky různým komunikačním prostředkům jiný přístup, který by mohl k Formuli 1 přitáhnout nové fanoušky. Samozřejmě, že FIA bude vystupovat v roli zákonodárců a s týmy a novými lidmi posuzovat, jaká by měla být vize do budoucna, aby se náš sport ještě více zlepšil," navazuje Todt.
Sedmdesátiletý rodák z Pierrefortu se z očí do očí s Bernie Ecclestonem příliš často nevídal. Co se týče budoucnosti "malého Napoleona", jak se dnes už bývalému nejmocnějšímu muži F1 říkalo, nedělá si Todt nějaké zásadní problémy, že by se Ecclestone opět neprosadil.
"Bernie si vedl nadmíru dobře, takže se stal jedním z nejvlivnějších lidí ve Formuli 1. Teď pro něj začíná nová kapitola - doufám, že ještě dostane příležitost dokázat velké věci. Teď jsou tu noví lidé, kteří se rozhodli začít psát novou kapitolu a dělat věci jinak. Když jsem odešel ze své funkce u Ferrari, také jsem se pokusil uspět v kandidatuře o post prezidenta FIA, tedy věnovat se něčemu jinému. Doufám, že Bernie bude nadále fit a uchová si svou vášeň - a pokud bude dělat něco jiného, že to bude dobré pro naši společnost," uzavřel svou zpověď Todt.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.