Velké přestupy se nekonají jen v kolektivních hrách, může na ně dojít i v F1. Diskutované jsou sice méně, ale přesto dokáží rozvířit hladinu mínění a vzbudit emoce. Zvláště, když někdo opouští veleúspěšný tým.
Tak se také stalo v této zimní přestávce. Dalo by se říci, že od Mercedesu se ani nikomu nebude chtít odcházet, ale opak je pravdou. O záměru technického ředitele Stříbrných šípů Paddy Lowea jsme už napsali nejednu stať, zrovna tak o dohadech, kdy vlastně bude moci do svého nového, nebo lépeřečeno staronového působiště nastoupit. Řešilo se samotné smluvní uvolnění od předchozího zaměstnavatele i připomínky soupeřů.
Od Williamsu, kde Paddy Lowe svou kariéru v F1 začínal, odešel v prosinci technický ředitel Pat Symonds a logicky se očekávalo, že jeho míst zaujme právě Lowe. Jenže už zmíněné dohady ohledně smluvního ujednání (Lowe měl uzavřený kontrakt do května 2017) a upřesnění funkčního zařazení k Williamsu jeho jmenování oddálily.
Nyní je však jasno - jak uvedl server Autosport, Lowe se stane hlavním ředitelem po boku zástupkyně šéfa týmu Claire Williams, generálního ředitele Mike O'Driscolla a nevýkonného ředitele Nicka Rosea. Nově příchozí člen týmu by měl mít v týmu důležitější post než opustivší Symonds, protože by se měl stát zároveň podílníkem týmu.
Čtyřiapadesátiletý Lowe, který přišel na svět v keňském Nairobi bude z hlediska technické hierarchie nejvýše postavenou osobou ve stáji. Předpokládá se, že svou funkci začne vykonávat od 1. března 2017, což by znamenalo, že první testy částečně nestihne. Do zmíněného data by měly být vypořádány veškeré náležitosti týkající se jeho vztahu k Mercedesu.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.