Velké přestupy se nekonají jen v kolektivních hrách, může na ně dojít i v F1. Diskutované jsou sice méně, ale přesto dokáží rozvířit hladinu mínění a vzbudit emoce. Zvláště, když někdo opouští veleúspěšný tým.
Tak se také stalo v této zimní přestávce. Dalo by se říci, že od Mercedesu se ani nikomu nebude chtít odcházet, ale opak je pravdou. O záměru technického ředitele Stříbrných šípů Paddy Lowea jsme už napsali nejednu stať, zrovna tak o dohadech, kdy vlastně bude moci do svého nového, nebo lépeřečeno staronového působiště nastoupit. Řešilo se samotné smluvní uvolnění od předchozího zaměstnavatele i připomínky soupeřů.
Od Williamsu, kde Paddy Lowe svou kariéru v F1 začínal, odešel v prosinci technický ředitel Pat Symonds a logicky se očekávalo, že jeho míst zaujme právě Lowe. Jenže už zmíněné dohady ohledně smluvního ujednání (Lowe měl uzavřený kontrakt do května 2017) a upřesnění funkčního zařazení k Williamsu jeho jmenování oddálily.
Nyní je však jasno - jak uvedl server Autosport, Lowe se stane hlavním ředitelem po boku zástupkyně šéfa týmu Claire Williams, generálního ředitele Mike O'Driscolla a nevýkonného ředitele Nicka Rosea. Nově příchozí člen týmu by měl mít v týmu důležitější post než opustivší Symonds, protože by se měl stát zároveň podílníkem týmu.
Čtyřiapadesátiletý Lowe, který přišel na svět v keňském Nairobi bude z hlediska technické hierarchie nejvýše postavenou osobou ve stáji. Předpokládá se, že svou funkci začne vykonávat od 1. března 2017, což by znamenalo, že první testy částečně nestihne. Do zmíněného data by měly být vypořádány veškeré náležitosti týkající se jeho vztahu k Mercedesu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.