V historii lidstva jsme byli několikrát svědky, že odstavený jedinec či skupina lidí se cítila být odstrčena, ublížena nebo prostě měla dojem, že není dostatečně doceněna. Vznikaly pak trucpodniky, které v určitých případech byly příčinou zmatku a zlé krve.
Nemusí to být vždy a pouze sport, stačí vzpomenout na ambiciózní jedince, kteří zřejmě z nedostatku jiných příležitostí v naší nepříliš rozlehlé vlasti zorganizovali hned dvě volby královen krásy. A kdo z fanoušků fotbalu nezná případ nikoli dvou, ale hned tří týmů Bohemians.
V F1 sem tam byly tahanice o názvy některé stáje, takový Lotus, toť případ sám se nabízející. Nyní se ale hrálo o podstatně vyšší kalibr. Po odstoupení Bernie Ecclestonea z jeho dlouholeté funkce se začalo proslýchat, že Malý Napoleon ještě zdaleka neřekl své poslední slovo a chystá odvetný úder v podobě vlastního mistrovství. Ne že by to bylo něco zásadně nového, stačí si na zdejších stránkách "nalistovat" stať o válce mezi FISA a FOCA a zjistíme, že v roce 1981 už Bernie měl v rukávu "své" mistrovství. Jak to dopadlo, najdete ve čtvrtém díle zmíněného seriálu.
Protože by šlo opravdu o hodně zásadní záležitost, okamžitě se začalo zjišťovat, co má vlastně Bernie za lubem. A velice záhy se zjistilo, že šlo buď o další ze série "zaručených" zpráv nebo jen o snahu vytřískat změnách ve vedení F1 další potenciál. Jasno do celé věci vnesl až sám Bernie, který poskytl tisku toto vyjádření:
"Chtěl bych objasnit některé zvěsti, že rozjíždím závodní sérii, která by měla konkurovat oficiálnímu světovému mistrovství Formule 1 pod hlavičkou FIA. Šampionát jsem po dobu delší než 50 let budoval a jsem na to náležitě pyšný, takže poslední věc, kterou bych chtěl, by bylo ho po této době zničit. Nové vedení bude povede administrativu společnosti jiným způsobem než já, což přinese podílníkům finanční výsledky, což je normální činnost výkonného ředitele. Totéž jsem v minulých letech dělal pro moje podílníky a také tehdy, kdy jsem vlastnil 100 % společnosti. Chtěl bych obdivovat schopnosti Chase Careye. Doufám, že fanoušci ocení jeho úmysl vracet nabyté peníze zpátky do sportu. Já sám jsem až dojat podporou a poděkováním od lidí, se kterými jsem se v průběhu oněch let setkával," prohlásil Bernie Ecclestone.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.