V historii lidstva jsme byli několikrát svědky, že odstavený jedinec či skupina lidí se cítila být odstrčena, ublížena nebo prostě měla dojem, že není dostatečně doceněna. Vznikaly pak trucpodniky, které v určitých případech byly příčinou zmatku a zlé krve.
Nemusí to být vždy a pouze sport, stačí vzpomenout na ambiciózní jedince, kteří zřejmě z nedostatku jiných příležitostí v naší nepříliš rozlehlé vlasti zorganizovali hned dvě volby královen krásy. A kdo z fanoušků fotbalu nezná případ nikoli dvou, ale hned tří týmů Bohemians.
V F1 sem tam byly tahanice o názvy některé stáje, takový Lotus, toť případ sám se nabízející. Nyní se ale hrálo o podstatně vyšší kalibr. Po odstoupení Bernie Ecclestonea z jeho dlouholeté funkce se začalo proslýchat, že Malý Napoleon ještě zdaleka neřekl své poslední slovo a chystá odvetný úder v podobě vlastního mistrovství. Ne že by to bylo něco zásadně nového, stačí si na zdejších stránkách "nalistovat" stať o válce mezi FISA a FOCA a zjistíme, že v roce 1981 už Bernie měl v rukávu "své" mistrovství. Jak to dopadlo, najdete ve čtvrtém díle zmíněného seriálu.
Protože by šlo opravdu o hodně zásadní záležitost, okamžitě se začalo zjišťovat, co má vlastně Bernie za lubem. A velice záhy se zjistilo, že šlo buď o další ze série "zaručených" zpráv nebo jen o snahu vytřískat změnách ve vedení F1 další potenciál. Jasno do celé věci vnesl až sám Bernie, který poskytl tisku toto vyjádření:
"Chtěl bych objasnit některé zvěsti, že rozjíždím závodní sérii, která by měla konkurovat oficiálnímu světovému mistrovství Formule 1 pod hlavičkou FIA. Šampionát jsem po dobu delší než 50 let budoval a jsem na to náležitě pyšný, takže poslední věc, kterou bych chtěl, by bylo ho po této době zničit. Nové vedení bude povede administrativu společnosti jiným způsobem než já, což přinese podílníkům finanční výsledky, což je normální činnost výkonného ředitele. Totéž jsem v minulých letech dělal pro moje podílníky a také tehdy, kdy jsem vlastnil 100 % společnosti. Chtěl bych obdivovat schopnosti Chase Careye. Doufám, že fanoušci ocení jeho úmysl vracet nabyté peníze zpátky do sportu. Já sám jsem až dojat podporou a poděkováním od lidí, se kterými jsem se v průběhu oněch let setkával," prohlásil Bernie Ecclestone.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.