V historii lidstva jsme byli několikrát svědky, že odstavený jedinec či skupina lidí se cítila být odstrčena, ublížena nebo prostě měla dojem, že není dostatečně doceněna. Vznikaly pak trucpodniky, které v určitých případech byly příčinou zmatku a zlé krve.
Nemusí to být vždy a pouze sport, stačí vzpomenout na ambiciózní jedince, kteří zřejmě z nedostatku jiných příležitostí v naší nepříliš rozlehlé vlasti zorganizovali hned dvě volby královen krásy. A kdo z fanoušků fotbalu nezná případ nikoli dvou, ale hned tří týmů Bohemians.
V F1 sem tam byly tahanice o názvy některé stáje, takový Lotus, toť případ sám se nabízející. Nyní se ale hrálo o podstatně vyšší kalibr. Po odstoupení Bernie Ecclestonea z jeho dlouholeté funkce se začalo proslýchat, že Malý Napoleon ještě zdaleka neřekl své poslední slovo a chystá odvetný úder v podobě vlastního mistrovství. Ne že by to bylo něco zásadně nového, stačí si na zdejších stránkách "nalistovat" stať o válce mezi FISA a FOCA a zjistíme, že v roce 1981 už Bernie měl v rukávu "své" mistrovství. Jak to dopadlo, najdete ve čtvrtém díle zmíněného seriálu.
Protože by šlo opravdu o hodně zásadní záležitost, okamžitě se začalo zjišťovat, co má vlastně Bernie za lubem. A velice záhy se zjistilo, že šlo buď o další ze série "zaručených" zpráv nebo jen o snahu vytřískat změnách ve vedení F1 další potenciál. Jasno do celé věci vnesl až sám Bernie, který poskytl tisku toto vyjádření:
"Chtěl bych objasnit některé zvěsti, že rozjíždím závodní sérii, která by měla konkurovat oficiálnímu světovému mistrovství Formule 1 pod hlavičkou FIA. Šampionát jsem po dobu delší než 50 let budoval a jsem na to náležitě pyšný, takže poslední věc, kterou bych chtěl, by bylo ho po této době zničit. Nové vedení bude povede administrativu společnosti jiným způsobem než já, což přinese podílníkům finanční výsledky, což je normální činnost výkonného ředitele. Totéž jsem v minulých letech dělal pro moje podílníky a také tehdy, kdy jsem vlastnil 100 % společnosti. Chtěl bych obdivovat schopnosti Chase Careye. Doufám, že fanoušci ocení jeho úmysl vracet nabyté peníze zpátky do sportu. Já sám jsem až dojat podporou a poděkováním od lidí, se kterými jsem se v průběhu oněch let setkával," prohlásil Bernie Ecclestone.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.