V týmu Manor vyhlíželi konec ledna s nadějí, že se nakonec povede zázrak a tým bude moci slavnostně oznámit, že jeho program pro rok 2017 nakonec bude skutečný. Ale zdaleka ne všechno končí happyendem.
Události kolem týmu, který do předposledního závodu 2016 bojoval o desátou příčku v Poháru konstruktérů, jsme velice pečlivě sledovali. Popsali jsme i různé varianty, ke kterým může dojít. Rozhodujícím datem pro těžce zkoušenou stáj se sídlem v Banbury měl být poslední kompletní lednový týden.
Správce FRP Advisory sice avizoval zájem potenciálních kupců, včetně nadějné možnosti převzetí týmu asijským konsorciem, ale zároveň uváděl, že debaty se nikdy nedostaly tak daleko, aby se mohlo hovořit o reálné záchraně. V pátek proto správce seznámil zaměstnance týmu s tím, že kupec se nenašel a oznámil, že partnerská společnost Manoru Just Racing Services Ltd. končí obchodní činnost.
"V posledních měsících vrcholoví manažeři vyvíjeli maximální úsilí přinést do týmu nové investice k zajištění dlouhodobé budoucnosti, ale v dané lhůtě se tento záměr nezdařil. Není proto jiného východiska než začlenit Just Racing Services Ltd. do konkursního řízení za účelem ochrany zájmů věřitelů a pokusit se nadále najít kupce.
Od svého jmenování na začátku ledna 2017 správce FRP Advisory podporoval nejužší vedení, aby se pokusilo zajistit nové podnikatelské zdroje, což vedlo k jednání s řadou zúčastněných stran. Souběžně proběhly v tomto finančním období kroky k zajištění úhrad veškerých platů zaměstnanců do 31. ledna 2017.
Bohužel v uvedené časové lhůtě nebyly zajištěny žádné investice, potřebné k tomu, aby subjekt pokračoval ve své činnosti ve stávající podobě. Z toho důvodu byla ukončena činnost Just Racing Services Ltd. a dnes, tedy 27. ledna 2017, byli zaměstnanci seznámeni se situací. Všech 212 pracovníků dostane 31. ledna 2017 plat, po konci ledna se očekává, že určitá část zaměstnanců bude propuštěna," praví se v prohlášení FRP Advisory.
Pokud tedy Just Racing Services Ltd. ukončí své obchodní aktivity a nemůže se účastnit závodů Formule 1, společnosti Manor Grand Prix Racing Ltd. se nucená správa netýká, její činnost pokračuje bez jakéhokoli omezení dále.
Smutný den"Je to skutečně politováníhodné završení veškeré snahy, že se musely zavřít dveře a skončit. Manor má v britském motorsportu velice dobré jméno a za poslední dva roky dosáhl velice sympatického zlepšení. Provozní náklady však stále rostou a vyžadují značné množství průběžných investic. To také vedlo k uvalení nucené správy na Just Racing Services Ltd. Řízení umožnilo určité moratorium pro pokusy o zachování dlouhodobé životaschopnosti, ale časový rámec byl opravdu značně omezený, takže nebylo dosaženo řešení, aby podnik mohl nadále pokračovat ve své současné podobě," vyjádřil se správce FRP Advisory Geoff Rowley.
"Rádi bychom poděkovali všem zaměstnancům za jejich profesionální přístup a vstřícnost během velice choulostivého procesu. Budeme iniciovat formální refundační proces pro všechny pracovníky počínaje úterým, kdy jim bude zaplaceno za leden 2017. Jako u všech podobných případů bude naším bezprostředním cílem pomáhat zaměstnancům, kteří přišli o práci, v zajištění nezbytné podpory a včasného přihlášení na související úřady," dodal Rowley.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.