V týmu Manor vyhlíželi konec ledna s nadějí, že se nakonec povede zázrak a tým bude moci slavnostně oznámit, že jeho program pro rok 2017 nakonec bude skutečný. Ale zdaleka ne všechno končí happyendem.
Události kolem týmu, který do předposledního závodu 2016 bojoval o desátou příčku v Poháru konstruktérů, jsme velice pečlivě sledovali. Popsali jsme i různé varianty, ke kterým může dojít. Rozhodujícím datem pro těžce zkoušenou stáj se sídlem v Banbury měl být poslední kompletní lednový týden.
Správce FRP Advisory sice avizoval zájem potenciálních kupců, včetně nadějné možnosti převzetí týmu asijským konsorciem, ale zároveň uváděl, že debaty se nikdy nedostaly tak daleko, aby se mohlo hovořit o reálné záchraně. V pátek proto správce seznámil zaměstnance týmu s tím, že kupec se nenašel a oznámil, že partnerská společnost Manoru Just Racing Services Ltd. končí obchodní činnost.
"V posledních měsících vrcholoví manažeři vyvíjeli maximální úsilí přinést do týmu nové investice k zajištění dlouhodobé budoucnosti, ale v dané lhůtě se tento záměr nezdařil. Není proto jiného východiska než začlenit Just Racing Services Ltd. do konkursního řízení za účelem ochrany zájmů věřitelů a pokusit se nadále najít kupce.
Od svého jmenování na začátku ledna 2017 správce FRP Advisory podporoval nejužší vedení, aby se pokusilo zajistit nové podnikatelské zdroje, což vedlo k jednání s řadou zúčastněných stran. Souběžně proběhly v tomto finančním období kroky k zajištění úhrad veškerých platů zaměstnanců do 31. ledna 2017.
Bohužel v uvedené časové lhůtě nebyly zajištěny žádné investice, potřebné k tomu, aby subjekt pokračoval ve své činnosti ve stávající podobě. Z toho důvodu byla ukončena činnost Just Racing Services Ltd. a dnes, tedy 27. ledna 2017, byli zaměstnanci seznámeni se situací. Všech 212 pracovníků dostane 31. ledna 2017 plat, po konci ledna se očekává, že určitá část zaměstnanců bude propuštěna," praví se v prohlášení FRP Advisory.
Pokud tedy Just Racing Services Ltd. ukončí své obchodní aktivity a nemůže se účastnit závodů Formule 1, společnosti Manor Grand Prix Racing Ltd. se nucená správa netýká, její činnost pokračuje bez jakéhokoli omezení dále.
Smutný den"Je to skutečně politováníhodné završení veškeré snahy, že se musely zavřít dveře a skončit. Manor má v britském motorsportu velice dobré jméno a za poslední dva roky dosáhl velice sympatického zlepšení. Provozní náklady však stále rostou a vyžadují značné množství průběžných investic. To také vedlo k uvalení nucené správy na Just Racing Services Ltd. Řízení umožnilo určité moratorium pro pokusy o zachování dlouhodobé životaschopnosti, ale časový rámec byl opravdu značně omezený, takže nebylo dosaženo řešení, aby podnik mohl nadále pokračovat ve své současné podobě," vyjádřil se správce FRP Advisory Geoff Rowley.
"Rádi bychom poděkovali všem zaměstnancům za jejich profesionální přístup a vstřícnost během velice choulostivého procesu. Budeme iniciovat formální refundační proces pro všechny pracovníky počínaje úterým, kdy jim bude zaplaceno za leden 2017. Jako u všech podobných případů bude naším bezprostředním cílem pomáhat zaměstnancům, kteří přišli o práci, v zajištění nezbytné podpory a včasného přihlášení na související úřady," dodal Rowley.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.