McLaren je dle slov svého nového výkonného ředitele Zaka Browna pro zavedení rozpočtových stropů ve Formuli 1. Náklady eskalovaly příliš vysoko, proto není snadné sehnat takové titulární sponzory, kteří by byli ochotni týmům uhradit polovinu z nich.
S nápadem rozpočtových stropů přišel před léty bývalý prezident FIA Max Mosley, jenž chtěl před sezónou 2010 do F1 zlákat nové týmy. Nikdy se mu ho ale nepodařilo prosadit.
Proti býval i bývalý šéf McLarenu Ron Dennis, jenž zpochybňoval, zde je to nezbytné či vůbec nějak vymahatelné. Nový ředitel ve Wokingu si ale přeje, aby F1 byla "šampionátem, ve kterém se může na rošt postavit 10, 11 či 12 týmů."
"Jsem pro rozpočtové stropy""Jsem velkým podporovatelem zavedení rozpočtových stropů a vyvážení ekonomického rozpětí mezi prvním a posledním místem. Týmy jako McLaren, Williams a Ferrari toho přinášejí více než některé jiné a podle mě by za to měly být odměněny, ale pro nás všechny to je nezdravé, když se Manor dostává každý rok do exekuce," vysvětluje pro Autosport Brown.
"Lotus byl prodán za dolar [Renaultu]. Nikdy jsem neslyšel, že by byl fotbalový či basketbalový tým prodán za dolar, protože jsou v byznysu dobří. Potřebujeme omezit utrácení, pak vyvážit ty peníze, a potom by je měli všichni vydělávat," pokračuje ředitel, jehož hlavním cílem je pro McLaren sehnat na rok 2018 titulárního sponzora, což jeho předchůdce bagatelizoval.
Titulární sponzor"Slyšeli jste, jak Ron před rokem řekl, že 'už neexistuje žádná taková věc jako titulární sponzor.' Tím myslel, že titulární sponzor hradil polovinu vašich závodních útrat. Vzhledem k tomu, jak prudce stouply náklady, tak vám žádný sponzor neuhradí polovinu z vašeho účtu. Neexistuje nic jako titulární sponzor platící 150 milionů liber (4,5 miliardy Kč).
Titulární sponzory kolem máme, jenže pro hodnotu F1 existuje limit a naše nákladová základna hodnotu převýšila. Zkrátka utrácíme příliš mnoho peněz," uvědomuje si Brown.
Noví majitelé chystají velké změnyTo chce změnit také nový ředitel F1 pro motorsport - Ross Brawn, jehož do funkce jmenovali noví majitelé. Jedním z jeho cílů je udržet malé týmy a snížit náklady na závodění. Finanční model se však bude moci změnit až po roce 2020, kdy vyprší současné komerční smlouvy, jež s týmy uzavřel Bernie Ecclestone.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.