McLaren je dle slov svého nového výkonného ředitele Zaka Browna pro zavedení rozpočtových stropů ve Formuli 1. Náklady eskalovaly příliš vysoko, proto není snadné sehnat takové titulární sponzory, kteří by byli ochotni týmům uhradit polovinu z nich.
S nápadem rozpočtových stropů přišel před léty bývalý prezident FIA Max Mosley, jenž chtěl před sezónou 2010 do F1 zlákat nové týmy. Nikdy se mu ho ale nepodařilo prosadit.
Proti býval i bývalý šéf McLarenu Ron Dennis, jenž zpochybňoval, zde je to nezbytné či vůbec nějak vymahatelné. Nový ředitel ve Wokingu si ale přeje, aby F1 byla "šampionátem, ve kterém se může na rošt postavit 10, 11 či 12 týmů."
"Jsem pro rozpočtové stropy""Jsem velkým podporovatelem zavedení rozpočtových stropů a vyvážení ekonomického rozpětí mezi prvním a posledním místem. Týmy jako McLaren, Williams a Ferrari toho přinášejí více než některé jiné a podle mě by za to měly být odměněny, ale pro nás všechny to je nezdravé, když se Manor dostává každý rok do exekuce," vysvětluje pro Autosport Brown.
"Lotus byl prodán za dolar [Renaultu]. Nikdy jsem neslyšel, že by byl fotbalový či basketbalový tým prodán za dolar, protože jsou v byznysu dobří. Potřebujeme omezit utrácení, pak vyvážit ty peníze, a potom by je měli všichni vydělávat," pokračuje ředitel, jehož hlavním cílem je pro McLaren sehnat na rok 2018 titulárního sponzora, což jeho předchůdce bagatelizoval.
Titulární sponzor"Slyšeli jste, jak Ron před rokem řekl, že 'už neexistuje žádná taková věc jako titulární sponzor.' Tím myslel, že titulární sponzor hradil polovinu vašich závodních útrat. Vzhledem k tomu, jak prudce stouply náklady, tak vám žádný sponzor neuhradí polovinu z vašeho účtu. Neexistuje nic jako titulární sponzor platící 150 milionů liber (4,5 miliardy Kč).
Titulární sponzory kolem máme, jenže pro hodnotu F1 existuje limit a naše nákladová základna hodnotu převýšila. Zkrátka utrácíme příliš mnoho peněz," uvědomuje si Brown.
Noví majitelé chystají velké změnyTo chce změnit také nový ředitel F1 pro motorsport - Ross Brawn, jehož do funkce jmenovali noví majitelé. Jedním z jeho cílů je udržet malé týmy a snížit náklady na závodění. Finanční model se však bude moci změnit až po roce 2020, kdy vyprší současné komerční smlouvy, jež s týmy uzavřel Bernie Ecclestone.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.