McLaren je dle slov svého nového výkonného ředitele Zaka Browna pro zavedení rozpočtových stropů ve Formuli 1. Náklady eskalovaly příliš vysoko, proto není snadné sehnat takové titulární sponzory, kteří by byli ochotni týmům uhradit polovinu z nich.
S nápadem rozpočtových stropů přišel před léty bývalý prezident FIA Max Mosley, jenž chtěl před sezónou 2010 do F1 zlákat nové týmy. Nikdy se mu ho ale nepodařilo prosadit.
Proti býval i bývalý šéf McLarenu Ron Dennis, jenž zpochybňoval, zde je to nezbytné či vůbec nějak vymahatelné. Nový ředitel ve Wokingu si ale přeje, aby F1 byla "šampionátem, ve kterém se může na rošt postavit 10, 11 či 12 týmů."
"Jsem pro rozpočtové stropy""Jsem velkým podporovatelem zavedení rozpočtových stropů a vyvážení ekonomického rozpětí mezi prvním a posledním místem. Týmy jako McLaren, Williams a Ferrari toho přinášejí více než některé jiné a podle mě by za to měly být odměněny, ale pro nás všechny to je nezdravé, když se Manor dostává každý rok do exekuce," vysvětluje pro Autosport Brown.
"Lotus byl prodán za dolar [Renaultu]. Nikdy jsem neslyšel, že by byl fotbalový či basketbalový tým prodán za dolar, protože jsou v byznysu dobří. Potřebujeme omezit utrácení, pak vyvážit ty peníze, a potom by je měli všichni vydělávat," pokračuje ředitel, jehož hlavním cílem je pro McLaren sehnat na rok 2018 titulárního sponzora, což jeho předchůdce bagatelizoval.
Titulární sponzor"Slyšeli jste, jak Ron před rokem řekl, že 'už neexistuje žádná taková věc jako titulární sponzor.' Tím myslel, že titulární sponzor hradil polovinu vašich závodních útrat. Vzhledem k tomu, jak prudce stouply náklady, tak vám žádný sponzor neuhradí polovinu z vašeho účtu. Neexistuje nic jako titulární sponzor platící 150 milionů liber (4,5 miliardy Kč).
Titulární sponzory kolem máme, jenže pro hodnotu F1 existuje limit a naše nákladová základna hodnotu převýšila. Zkrátka utrácíme příliš mnoho peněz," uvědomuje si Brown.
Noví majitelé chystají velké změnyTo chce změnit také nový ředitel F1 pro motorsport - Ross Brawn, jehož do funkce jmenovali noví majitelé. Jedním z jeho cílů je udržet malé týmy a snížit náklady na závodění. Finanční model se však bude moci změnit až po roce 2020, kdy vyprší současné komerční smlouvy, jež s týmy uzavřel Bernie Ecclestone.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.