Už několik týdnů se hovoří o změnách, které by měly změnit tvář závodů, udělat vozy F1 agresivnější a rychlejší a díky nim by mohl být následující šampionát vyrovnanější. Jenže věčný rebel Christian Horner je poněkud jiného názoru.
Podle názoru třiačtyřicetiletého šéfa stáje Red Bull by měla Formule 1 projít daleko radikálnějšími změnami. Ty současné hodnotí jako velice mírné, označit je za radikální je podle něj příliš optimistické.
"V tuto chvíli jsme provedli pouze kosmetické úpravy. Stále se zasazuji o návrat k pohonné jednotce, která vytváří a opět navrátí patřičný hluk a tím pádem i emoce. Je to součást DNA Formule 1. Loni v Japonsku, kde Honda opět nastartovala Sennův desetiválec v McLarenu, to vytáhlo z garáže snad všechny lidi, kteří se šli podívat dopředu. Tohle Formule 1 postrádá, jde o rozhodující záležitost, kterou je třeba se s ohledem na dlouhodobou budoucnost zabývat. Technologie hybridních šestiválců je úžasná, určitě jde o parádní věc, ale průměrní diváci, kteří sedí na tribuně, vůbec nemají ponětí, co se děje. Měli bychom se tedy snažit, abychom vrátili do F1 absolutní zábavu - a část toho může obsáhnout právě motor," komentuje situaci Horner.
Současné hybridní šestiválcové turboagregáty by měly být využívány až do roku 2020. Už nyní se ale vedou debaty, zda s nimi i po tomto datu bude F1 nadále počítat nebo bude hledat jiné možnosti. Dlouho předtím, než došlo ve vedení F1 ke změnám včetně jmenování Rosse Brawna se Horner nechal slyšet, že by se týmy mohly ohledně diskuzí týkajících se budoucích pravidel poněkud upozadit, čímž by se šéfové F1 mohli více soustředit na dlouhodobější plánování.
"Mám takový názor: něco vyzkoušet s dlouhodobým výhledem na základě bezprostředních emocí. Problém, kterému týmy čelí - a je to jejich vina, nás nevyjímaje - je snaha si uchránit svoje výhodné postavení. Pět let vlastně není žádná doba, lze omezit plno věcí nebo zavést spoustu dalších. Jde o důležité položky, které přispívají k show, snižují podstatně náklady a vytvoří velkou podívanou. Hrozí nám totiž nebezpečí, že se Formule 1 stane vyčpělou. Proto musíme doufat, že v práci s předpisy s nimi významně pohneme, vše bude méně předvídatelné, což bude skvělé pro fanoušky, skvělé pro týmy a skvělé pro piloty," dodává Horner.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.