Už několik týdnů se hovoří o změnách, které by měly změnit tvář závodů, udělat vozy F1 agresivnější a rychlejší a díky nim by mohl být následující šampionát vyrovnanější. Jenže věčný rebel Christian Horner je poněkud jiného názoru.
Podle názoru třiačtyřicetiletého šéfa stáje Red Bull by měla Formule 1 projít daleko radikálnějšími změnami. Ty současné hodnotí jako velice mírné, označit je za radikální je podle něj příliš optimistické.
"V tuto chvíli jsme provedli pouze kosmetické úpravy. Stále se zasazuji o návrat k pohonné jednotce, která vytváří a opět navrátí patřičný hluk a tím pádem i emoce. Je to součást DNA Formule 1. Loni v Japonsku, kde Honda opět nastartovala Sennův desetiválec v McLarenu, to vytáhlo z garáže snad všechny lidi, kteří se šli podívat dopředu. Tohle Formule 1 postrádá, jde o rozhodující záležitost, kterou je třeba se s ohledem na dlouhodobou budoucnost zabývat. Technologie hybridních šestiválců je úžasná, určitě jde o parádní věc, ale průměrní diváci, kteří sedí na tribuně, vůbec nemají ponětí, co se děje. Měli bychom se tedy snažit, abychom vrátili do F1 absolutní zábavu - a část toho může obsáhnout právě motor," komentuje situaci Horner.
Současné hybridní šestiválcové turboagregáty by měly být využívány až do roku 2020. Už nyní se ale vedou debaty, zda s nimi i po tomto datu bude F1 nadále počítat nebo bude hledat jiné možnosti. Dlouho předtím, než došlo ve vedení F1 ke změnám včetně jmenování Rosse Brawna se Horner nechal slyšet, že by se týmy mohly ohledně diskuzí týkajících se budoucích pravidel poněkud upozadit, čímž by se šéfové F1 mohli více soustředit na dlouhodobější plánování.
"Mám takový názor: něco vyzkoušet s dlouhodobým výhledem na základě bezprostředních emocí. Problém, kterému týmy čelí - a je to jejich vina, nás nevyjímaje - je snaha si uchránit svoje výhodné postavení. Pět let vlastně není žádná doba, lze omezit plno věcí nebo zavést spoustu dalších. Jde o důležité položky, které přispívají k show, snižují podstatně náklady a vytvoří velkou podívanou. Hrozí nám totiž nebezpečí, že se Formule 1 stane vyčpělou. Proto musíme doufat, že v práci s předpisy s nimi významně pohneme, vše bude méně předvídatelné, což bude skvělé pro fanoušky, skvělé pro týmy a skvělé pro piloty," dodává Horner.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.