Už několik týdnů se hovoří o změnách, které by měly změnit tvář závodů, udělat vozy F1 agresivnější a rychlejší a díky nim by mohl být následující šampionát vyrovnanější. Jenže věčný rebel Christian Horner je poněkud jiného názoru.
Podle názoru třiačtyřicetiletého šéfa stáje Red Bull by měla Formule 1 projít daleko radikálnějšími změnami. Ty současné hodnotí jako velice mírné, označit je za radikální je podle něj příliš optimistické.
"V tuto chvíli jsme provedli pouze kosmetické úpravy. Stále se zasazuji o návrat k pohonné jednotce, která vytváří a opět navrátí patřičný hluk a tím pádem i emoce. Je to součást DNA Formule 1. Loni v Japonsku, kde Honda opět nastartovala Sennův desetiválec v McLarenu, to vytáhlo z garáže snad všechny lidi, kteří se šli podívat dopředu. Tohle Formule 1 postrádá, jde o rozhodující záležitost, kterou je třeba se s ohledem na dlouhodobou budoucnost zabývat. Technologie hybridních šestiválců je úžasná, určitě jde o parádní věc, ale průměrní diváci, kteří sedí na tribuně, vůbec nemají ponětí, co se děje. Měli bychom se tedy snažit, abychom vrátili do F1 absolutní zábavu - a část toho může obsáhnout právě motor," komentuje situaci Horner.
Současné hybridní šestiválcové turboagregáty by měly být využívány až do roku 2020. Už nyní se ale vedou debaty, zda s nimi i po tomto datu bude F1 nadále počítat nebo bude hledat jiné možnosti. Dlouho předtím, než došlo ve vedení F1 ke změnám včetně jmenování Rosse Brawna se Horner nechal slyšet, že by se týmy mohly ohledně diskuzí týkajících se budoucích pravidel poněkud upozadit, čímž by se šéfové F1 mohli více soustředit na dlouhodobější plánování.
"Mám takový názor: něco vyzkoušet s dlouhodobým výhledem na základě bezprostředních emocí. Problém, kterému týmy čelí - a je to jejich vina, nás nevyjímaje - je snaha si uchránit svoje výhodné postavení. Pět let vlastně není žádná doba, lze omezit plno věcí nebo zavést spoustu dalších. Jde o důležité položky, které přispívají k show, snižují podstatně náklady a vytvoří velkou podívanou. Hrozí nám totiž nebezpečí, že se Formule 1 stane vyčpělou. Proto musíme doufat, že v práci s předpisy s nimi významně pohneme, vše bude méně předvídatelné, což bude skvělé pro fanoušky, skvělé pro týmy a skvělé pro piloty," dodává Horner.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.