Už několik týdnů se hovoří o změnách, které by měly změnit tvář závodů, udělat vozy F1 agresivnější a rychlejší a díky nim by mohl být následující šampionát vyrovnanější. Jenže věčný rebel Christian Horner je poněkud jiného názoru.
Podle názoru třiačtyřicetiletého šéfa stáje Red Bull by měla Formule 1 projít daleko radikálnějšími změnami. Ty současné hodnotí jako velice mírné, označit je za radikální je podle něj příliš optimistické.
"V tuto chvíli jsme provedli pouze kosmetické úpravy. Stále se zasazuji o návrat k pohonné jednotce, která vytváří a opět navrátí patřičný hluk a tím pádem i emoce. Je to součást DNA Formule 1. Loni v Japonsku, kde Honda opět nastartovala Sennův desetiválec v McLarenu, to vytáhlo z garáže snad všechny lidi, kteří se šli podívat dopředu. Tohle Formule 1 postrádá, jde o rozhodující záležitost, kterou je třeba se s ohledem na dlouhodobou budoucnost zabývat. Technologie hybridních šestiválců je úžasná, určitě jde o parádní věc, ale průměrní diváci, kteří sedí na tribuně, vůbec nemají ponětí, co se děje. Měli bychom se tedy snažit, abychom vrátili do F1 absolutní zábavu - a část toho může obsáhnout právě motor," komentuje situaci Horner.
Současné hybridní šestiválcové turboagregáty by měly být využívány až do roku 2020. Už nyní se ale vedou debaty, zda s nimi i po tomto datu bude F1 nadále počítat nebo bude hledat jiné možnosti. Dlouho předtím, než došlo ve vedení F1 ke změnám včetně jmenování Rosse Brawna se Horner nechal slyšet, že by se týmy mohly ohledně diskuzí týkajících se budoucích pravidel poněkud upozadit, čímž by se šéfové F1 mohli více soustředit na dlouhodobější plánování.
"Mám takový názor: něco vyzkoušet s dlouhodobým výhledem na základě bezprostředních emocí. Problém, kterému týmy čelí - a je to jejich vina, nás nevyjímaje - je snaha si uchránit svoje výhodné postavení. Pět let vlastně není žádná doba, lze omezit plno věcí nebo zavést spoustu dalších. Jde o důležité položky, které přispívají k show, snižují podstatně náklady a vytvoří velkou podívanou. Hrozí nám totiž nebezpečí, že se Formule 1 stane vyčpělou. Proto musíme doufat, že v práci s předpisy s nimi významně pohneme, vše bude méně předvídatelné, což bude skvělé pro fanoušky, skvělé pro týmy a skvělé pro piloty," dodává Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.