Na tým Manor byla 6. ledna uvalena nucená správa, když jednání s potenciálními investory nevedlo k hmatatelnému úspěchu. Od té doby velká část obce fanoušků F1 sleduje boj malého týmu o přežití a většina z nich určitě stáji se sídlem v Banbury drží palce.
Správce FRP Advisory LLP ve svém prohlášení uvedl, že od začátku sezóny mu jde především o zajištění financování subjektu. Přepokládá se, že Manor potřebuje asi půl milionu liber, aby mohl absolvovat předsezónní testy a nastoupil k prvnímu závodu sezóny.
Podle zdrojů blízkých týmu existuje stále větší naděje, že by se tato situace mohla dočkat úspěšného vyústění. BBC Sport hovoří o nadějných vyhlídkách, takže by nakonec mohly být peníze k dispozici ještě před koncem příštího týdne - po této lhůtě by byl jeho minimálně letošní osud zpečetěn. Jak uvedl správce, momentálně je dost prostředků na zaplacení veškerého personálu do konce ledna. Pokud by nepřišel nový investor, muselo by se začít propouštět.
Možný zachránce Manoru je v této chvíli předmětem dohadů, neexistuje zatím žádný náznak, o koho by se mohlo jednat. To neplatí o dalším zájemci, který je znám: indonéský podnikatel Ricardo Galael s týmem jednal a není vyloučeno, že měl na mysli závodní budoucnost svého syna Seana, který strávil loňskou sezónu v indonéském týmu Pertamina Campos v GP2. Nelze však říci, že by se mu nějak významně dařilo - se 24 body skončil celkově na 15. příčce.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.