Ačkoliv se Donington zapsal do análů Formule 1 pouze jednou, bylo to velmi povedené představení, kterému dominoval zejména Ayrton Senna. Okruh, který je spojován především s motoristickým nadšencem Tomem Wheatcroftem, ale o případný další zápis nestojí.
Rok 1993 si mnozí ještě pamatují - tehdy pršelo a zatímco ostatní piloti volili spíše opatrný pohyb po okruhu, Ayrton Senna se předvedl jako mistr na slovo vzatý. Během prvního kola se posunul ze čtvrtého místa do čela (a to zdolal trojnásobného šampiona a dva budoucí - Prosta, M. Schumachera a D. Hilla) pak svým soupeřům nedal žádnou šanci. Druhý D. Hill za ním zaostal o minutu a 23,199 vteřin!
Donington byl však znám spíše jako testovací okruh, ostatně na něm proběhl Sennův test na Williamsu FW08C v roce 1983. Brazilec tu najel během 40 testovacích kol 3149 kilometrů a byl jasně nejrychlejší - dokonce pokořil i nedávného šampiona Keke Rosberga. V minulosti se tento závodní areál, situovaný 13 kilometrů jihozápadně od města Derby pokoušel prolomit hegemonii okruhů v Brands Hatch a Silverstone, které se po určitou dobu střídaly v pořádání britské Grand Prix, paradoxně svou jedinou účast realizoval v rámci Grand Prix Evropy. Opakovaně se pokoušel získat pořadatelství na sklonku minulého desetiletí, ale neuspěl. Tehdy byl v čele vedení Simon Gillett a podle něj toto rozhodnutí málem vedlo k zániku Donington Parku.
O osudu Grand Prix Velké Británie už se nějakou dobu hovoří, naposledy před třemi dny. Její osud je značně nejistý, hovoří se o přestávce v letošním roce, aby byli pořadatelé schopni dostát závazkům v následujících sezónách. Pochopitelně se objevila otázka, zda by v takovém případě Donington za Silverstone nezaskočil.
"V žádném případě. Náš hlavní cíl je udržet okruh v provozu a na to se nyní zaměřujeme. Zájem na přítomnosti monopostů dosahujících vysokých rychlostí opravdu nemáme, protože bychom museli celou strukturu Donington Parku změnit," prohlásil rezolutně zástupce okruhu Christopher Tate. Rovněž se kriticky vyjádřil k současným podmínkám, za jakých pořadatelé provozují Grand Prix. Podle jeho názoru by mohla pro promotéry s příchodem Liberty Media nastat situace, kdy by nový vlastních mohl vyjít pořadatelům vstříc.
"Obchodní model nemusí být pro každého přijatelný a všechny ty stálé a opakující se dohady kolem termínů F1 mají velice negativní vliv na další kategorie motoristického sportu. Proto chceme doufat, že Liberty Media nastaví zcela jiný obchodní model a úspěšně zachová tradiční okruhy, jakým je i Grand Prix Velké Británie. Myslím, že noví majitelé by mohli být vstřícní, protože rozumí médiím. Pokračování ve stávajícím duchu už prostě není myslitelné," dodává Tate.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.