Ačkoliv se Donington zapsal do análů Formule 1 pouze jednou, bylo to velmi povedené představení, kterému dominoval zejména Ayrton Senna. Okruh, který je spojován především s motoristickým nadšencem Tomem Wheatcroftem, ale o případný další zápis nestojí.
Rok 1993 si mnozí ještě pamatují - tehdy pršelo a zatímco ostatní piloti volili spíše opatrný pohyb po okruhu, Ayrton Senna se předvedl jako mistr na slovo vzatý. Během prvního kola se posunul ze čtvrtého místa do čela (a to zdolal trojnásobného šampiona a dva budoucí - Prosta, M. Schumachera a D. Hilla) pak svým soupeřům nedal žádnou šanci. Druhý D. Hill za ním zaostal o minutu a 23,199 vteřin!
Donington byl však znám spíše jako testovací okruh, ostatně na něm proběhl Sennův test na Williamsu FW08C v roce 1983. Brazilec tu najel během 40 testovacích kol 3149 kilometrů a byl jasně nejrychlejší - dokonce pokořil i nedávného šampiona Keke Rosberga. V minulosti se tento závodní areál, situovaný 13 kilometrů jihozápadně od města Derby pokoušel prolomit hegemonii okruhů v Brands Hatch a Silverstone, které se po určitou dobu střídaly v pořádání britské Grand Prix, paradoxně svou jedinou účast realizoval v rámci Grand Prix Evropy. Opakovaně se pokoušel získat pořadatelství na sklonku minulého desetiletí, ale neuspěl. Tehdy byl v čele vedení Simon Gillett a podle něj toto rozhodnutí málem vedlo k zániku Donington Parku.
O osudu Grand Prix Velké Británie už se nějakou dobu hovoří, naposledy před třemi dny. Její osud je značně nejistý, hovoří se o přestávce v letošním roce, aby byli pořadatelé schopni dostát závazkům v následujících sezónách. Pochopitelně se objevila otázka, zda by v takovém případě Donington za Silverstone nezaskočil.
"V žádném případě. Náš hlavní cíl je udržet okruh v provozu a na to se nyní zaměřujeme. Zájem na přítomnosti monopostů dosahujících vysokých rychlostí opravdu nemáme, protože bychom museli celou strukturu Donington Parku změnit," prohlásil rezolutně zástupce okruhu Christopher Tate. Rovněž se kriticky vyjádřil k současným podmínkám, za jakých pořadatelé provozují Grand Prix. Podle jeho názoru by mohla pro promotéry s příchodem Liberty Media nastat situace, kdy by nový vlastních mohl vyjít pořadatelům vstříc.
"Obchodní model nemusí být pro každého přijatelný a všechny ty stálé a opakující se dohady kolem termínů F1 mají velice negativní vliv na další kategorie motoristického sportu. Proto chceme doufat, že Liberty Media nastaví zcela jiný obchodní model a úspěšně zachová tradiční okruhy, jakým je i Grand Prix Velké Británie. Myslím, že noví majitelé by mohli být vstřícní, protože rozumí médiím. Pokračování ve stávajícím duchu už prostě není myslitelné," dodává Tate.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.