Konečné řešení jezdecké sestavy Mercedesu bychom už měli znát, ale pořád se tato šaráda jeví jako nerozřešená. Vypočítávají se důvody, mezi něž patří i osoba technického ředitele Mercedesu. Nyní může celý případ nabrat docela jiný směr.
Sky Sport uvedl v poledne zprávu, podle níž Paddy Lowe definitivně potvrdit odchod od Mercedesu s tím, že zamíří ke stáji Williams, u níž v roce 1987 začal svou kariéru v F1. Jestliže byl čtyřiapadesátiletý rodák z keňského Nairobi považován za jeden z faktorů, který prozatím oddaloval příchod Valtteriho Bottase do týmu třícípé hvězdy, nyní by se mohly "pohnout ledy".
Paddy Lowe byl v týmu Williams u mistrovského titulu, který získal Nigel Mansell, poté zamířil do McLarenu, kde strávil dvacet let a stál u třech mistrovských titulů jeho pilotů (Häkkinen 1998, 1999, Hamilton 2008). V roce 2011 postoupil na funkci technického ředitele, ale o dva roky později ho zlanařil Mercedes. Lowe v uplynulých týdnech prohlašoval, že si o své budoucnosti promluví se šéfem Stříbrných šípů Toto Wolffem, ale jak se zdá, nevedlo to k předpokládanému závěru. Mercedes zatím odmítl záležitost komentovat.
Bottasovy šancePokud se otázka týkající Lowea uváděla jako jeden z faktorů bránících uzavření smlouvy s Bottasem, nyní se zdá být odstraněna. Není to ale jediné, co se řeší. Jak už jsme informovali, neměl by být problém najít za Bottase náhradu - jeho místo zacelí Felipe Massa, který vyslyšel prosby týmu k návratu a tím pádem padl jeho zamýšlený kontrakt ve Formuli E. Bottas tak vlastně nemá jinou možnost, než u Mercedesu uspět, protože je málo pravděpodobné, že by po neúspěchu mohl zamířit zpět k Williamsu a vypíchnout z místa Massu.
Pak je tu ještě Pascal Wehrlein, který měl podle odborníků také slušnou šanci na post u Mercedesu. Ostatně patří pod jeho křídla a zaměstnavatel hledá cestu, jak si ho udržet v závodním procesu. Pokud však vypadne ze hry Manor, ve kterém Pascal strávil rok 2016, je vlastně jedinou šancí Sauber - a tady se Wehrlein dostává do lehce komplikované situace, protože je jasné, že si švýcarská stáj, vědoma posledního volného místa, může diktovat podmínky.
Lowe a WilliamsDá se tedy říci, že potvrzení svazku Mercedes - Bottas je na spadnutí, i když se stále ještě řeší otázka, jak se vypořádat s dobíhající smlouvou Lowea, která má vypršet v květnu. Nabízelo se řešení, že dostane na tuto dobu nucenou dovolenou a k Williamsu nastoupí až na počátku léta. Jenže do hry vstupují další okolnosti - Mercedes evidentně Bottase chce a tak může jako protislužba přijít na pořad dne žádost o "prominutí" zbytku kontraktu.
Zajímavé také bude sledovat boj o technický mozek, který by měl odchozivšího ředitele Mercedesu nahradit. Není tajemstvím, že Stříbrné šípy usilují o Jamese Allisona, ale tady zase vstupuje do hry podmínka Ferrari, které Brit loni opustil, že bude minimálně rok "mimo hru". Nic není nemožné, ani dohodu mezi Mercedesem a Ferrari nelze vyloučit, ale na konečné řešení si ještě asi nějakou chvíli počkáme.
U Williamsu by Loweovým příchodem byla vyřešena provázaná personální situace. Z Grove odešel Pat Symonds, za nějž chtěl Williams získat Jamese Keye, ale toho odmítli u Toro Rosso pustit dříve než v roce 2018. Lowe by u svého někdejšího zaměstnavatele nezastával technického ředitele, hovoří se o mnohem vyšším postu.
Není bez zajímavosti, že u Mercedesu usiloval Paddy o post šéfa týmu, ale to už pevně okupoval Toto Wolff. Jako nejpravděpodobnější varianta se jeví řešení, že do čela týmu se postaví Claire Williamsová a Paddy Lowe bude její zástupce. Nebo zamíří ještě výš?
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.