Konečné řešení jezdecké sestavy Mercedesu bychom už měli znát, ale pořád se tato šaráda jeví jako nerozřešená. Vypočítávají se důvody, mezi něž patří i osoba technického ředitele Mercedesu. Nyní může celý případ nabrat docela jiný směr.
Sky Sport uvedl v poledne zprávu, podle níž Paddy Lowe definitivně potvrdit odchod od Mercedesu s tím, že zamíří ke stáji Williams, u níž v roce 1987 začal svou kariéru v F1. Jestliže byl čtyřiapadesátiletý rodák z keňského Nairobi považován za jeden z faktorů, který prozatím oddaloval příchod Valtteriho Bottase do týmu třícípé hvězdy, nyní by se mohly "pohnout ledy".
Paddy Lowe byl v týmu Williams u mistrovského titulu, který získal Nigel Mansell, poté zamířil do McLarenu, kde strávil dvacet let a stál u třech mistrovských titulů jeho pilotů (Häkkinen 1998, 1999, Hamilton 2008). V roce 2011 postoupil na funkci technického ředitele, ale o dva roky později ho zlanařil Mercedes. Lowe v uplynulých týdnech prohlašoval, že si o své budoucnosti promluví se šéfem Stříbrných šípů Toto Wolffem, ale jak se zdá, nevedlo to k předpokládanému závěru. Mercedes zatím odmítl záležitost komentovat.
Bottasovy šancePokud se otázka týkající Lowea uváděla jako jeden z faktorů bránících uzavření smlouvy s Bottasem, nyní se zdá být odstraněna. Není to ale jediné, co se řeší. Jak už jsme informovali, neměl by být problém najít za Bottase náhradu - jeho místo zacelí Felipe Massa, který vyslyšel prosby týmu k návratu a tím pádem padl jeho zamýšlený kontrakt ve Formuli E. Bottas tak vlastně nemá jinou možnost, než u Mercedesu uspět, protože je málo pravděpodobné, že by po neúspěchu mohl zamířit zpět k Williamsu a vypíchnout z místa Massu.
Pak je tu ještě Pascal Wehrlein, který měl podle odborníků také slušnou šanci na post u Mercedesu. Ostatně patří pod jeho křídla a zaměstnavatel hledá cestu, jak si ho udržet v závodním procesu. Pokud však vypadne ze hry Manor, ve kterém Pascal strávil rok 2016, je vlastně jedinou šancí Sauber - a tady se Wehrlein dostává do lehce komplikované situace, protože je jasné, že si švýcarská stáj, vědoma posledního volného místa, může diktovat podmínky.
Lowe a WilliamsDá se tedy říci, že potvrzení svazku Mercedes - Bottas je na spadnutí, i když se stále ještě řeší otázka, jak se vypořádat s dobíhající smlouvou Lowea, která má vypršet v květnu. Nabízelo se řešení, že dostane na tuto dobu nucenou dovolenou a k Williamsu nastoupí až na počátku léta. Jenže do hry vstupují další okolnosti - Mercedes evidentně Bottase chce a tak může jako protislužba přijít na pořad dne žádost o "prominutí" zbytku kontraktu.
Zajímavé také bude sledovat boj o technický mozek, který by měl odchozivšího ředitele Mercedesu nahradit. Není tajemstvím, že Stříbrné šípy usilují o Jamese Allisona, ale tady zase vstupuje do hry podmínka Ferrari, které Brit loni opustil, že bude minimálně rok "mimo hru". Nic není nemožné, ani dohodu mezi Mercedesem a Ferrari nelze vyloučit, ale na konečné řešení si ještě asi nějakou chvíli počkáme.
U Williamsu by Loweovým příchodem byla vyřešena provázaná personální situace. Z Grove odešel Pat Symonds, za nějž chtěl Williams získat Jamese Keye, ale toho odmítli u Toro Rosso pustit dříve než v roce 2018. Lowe by u svého někdejšího zaměstnavatele nezastával technického ředitele, hovoří se o mnohem vyšším postu.
Není bez zajímavosti, že u Mercedesu usiloval Paddy o post šéfa týmu, ale to už pevně okupoval Toto Wolff. Jako nejpravděpodobnější varianta se jeví řešení, že do čela týmu se postaví Claire Williamsová a Paddy Lowe bude její zástupce. Nebo zamíří ještě výš?
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.