Harjantův návrat do F1 se zdá být stále více utopií, expilot schytal další ránu

Rio Harjanto moc důvodů k úsměvu nemá
Rio Harjanto moc důvodů k úsměvu nemá, foto: Manor Racing
Robert RoBertino Pavelka 3. ledna 2017 16:35
Sdílej:

Jedno nepsané pravidlo říká, že mnohem těžší než se do F1 dostat je se tam po nějaké pauze vrátit. Je to pochopitelně věc názoru, někdy nepomohou ani "velké peníze". A jak asi bude šance k eventuálnímu návratu vypadat, když hlavní chlebodárce zavřel kohoutek?

Právě to je případ historicky prvního indonéského pilota ve Formuli 1. Jak bylo oficiálně oznámeno, Rio Harjanto, který loni absolvoval v barvách týmu Manor část sezóny do letní přestávky, se nadále nebude těšit podpory státní energetické společnosti Pertamina. 

"V tomto roce společnost Pertamina nadále nebude zainteresována ve Formuli 1. Samozřejmě nás to mrzí, ale pro Ria a Indonésii už jsme vynaložili maximální úsilí," oznámila rozhodnutí společnosti tisková mluvčí Wianda Pusponegoro. Společnost zabývající se těžbou ropy a plynu ústy výkonného ředitele Dwi Soetjipta uvedla, že za zajištění místa pro Harjanta v týmu Manor vyplatila loni 5,6 milionu $.

Harjanto v minulosti dával najevo, že intenzivně usiluje o návrat do F1 a ohledně svého možného angažmá lakonicky sdělil, že ještě "není nic rozhodnuto či potvrzeno". Ztráta silného sponzora pro něj může případný kontrakt oddálit nebo dokonce přesunout do říše snů. 

"Stále pracujeme na tom, jak Ria opět dostat do Formule 1. Lidé v této kategorii vědí, že odváděl dobrou práci a zaslouží si, aby v ní nadále pokračoval. Pokud by se mu nepodařilo získat v roce 2017 závodní sedačku, byla by to velká škoda," komentoval situaci jeho manažer Piers Hunnisett s tím, že ještě minulý měsíc nic nenasvědčovalo tomu, že by k přerušení spolupráce došlo. Zajímavé ale je, že navzdory tomuto prohlášení Hunnisett hledal další podporu v oblasti nevládních mecenášů.

Otázkou nyní zůstává, jaké má Harjanto možnosti. Situace není definitivně vyřešená u Sauberu, s nímž je velice těsně spojován Pascal Wehrlein, a také u Manoru, kde však s ohledem na finanční situace čekají nejspíš na pilota s bohatým mecenášem za zády. "Přiznávám, že jsme doufali v přesun k týmu Sauber, to byl náš plán, ale teď asi šance hodně poklesly," konstatuje Hunnisett.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.