Španělský mladík se může zdát někomu nezajímavý, prozatím se nedostal výš než na šesté místo a ve srovnání s Maxem Verstappenem se může zdát, že tahá za kratší konec. Ale jeho šéf Franz Tost má zcela jiný názor.
Podle něj totiž Carlos Sainz jr. absolvoval "rozhodující" sezónu co se týče výkonnosti. Sice se nedostal na úkor svého kolegy Maxe Verstappena do Red Bullu, ale udělal na odborníky dobrý dojem několika dobrými závody, včetně tří šestých míst ve Španělsku, USA a Brazílii.
Dál už hovoří statistika: výrazně předčil nového a zkušenějšího týmového kolegu Daniila Kvjata a získal více než dvojnásobek bodů oproti své nováčkovské sezóně.
Španěl sice několikrát naznačil, že by rád postoupil do týmů bližším špičce F1, mohl se rovněž těšit kladnému hodnocení ze strany svých slavnějších kolegů (např. Rosberg), ale přesto ještě setrvá u Toro Rosso i pro rok 2017. Odmítl tedy zájem Renaultu, který mu byl v druhé polovině sezóny naznačen.
"Jeho jízda na mě udělala obrovský dojem, stejně jako jeho schopnost se učit, to jsou rozhodující faktory. Je vidět, že je stále lepší a lepší, ale také kolem sebe šíří pozitivní energii, takže je velice příjemné s ním spolupracovat. Má výborné technické znalosti a inženýrům poskytuje dobrou odezvu. Je také spolehlivý na mokré trati, což jsme viděli v Interlagosu - to vše z něj dělá výborného pilota," chváli Carlose Tost.
Šéf týmu se sídlem ve Faenze byl rovněž příjemně překvapen skutečností, s jakou se Sainz jr. vyrovnal s faktem, že nepostoupil do Red Bullu a zhodnocením zájmu Renaultu. Podle něj má Carlos spoustu příležitostí se posunovat stále výš.
"Je pořád hodně mladý a myslím, že zejména v příštím roce pro něj bude Toro Rosso nejlepším týmem. Je mu dvaadvacet - v nedávné minulosti tak staří piloti vůbec v F1 nebyli. Spousta mladých si myslí, že jim utíká čas, ale tak to není. Protože jsou mladí, mají pořád hodně možností. Uvidíme, jak to bude s novými pravidly, jak dopadneme," dodává Tost.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.