Španělský mladík se může zdát někomu nezajímavý, prozatím se nedostal výš než na šesté místo a ve srovnání s Maxem Verstappenem se může zdát, že tahá za kratší konec. Ale jeho šéf Franz Tost má zcela jiný názor.
Podle něj totiž Carlos Sainz jr. absolvoval "rozhodující" sezónu co se týče výkonnosti. Sice se nedostal na úkor svého kolegy Maxe Verstappena do Red Bullu, ale udělal na odborníky dobrý dojem několika dobrými závody, včetně tří šestých míst ve Španělsku, USA a Brazílii.
Dál už hovoří statistika: výrazně předčil nového a zkušenějšího týmového kolegu Daniila Kvjata a získal více než dvojnásobek bodů oproti své nováčkovské sezóně.
Španěl sice několikrát naznačil, že by rád postoupil do týmů bližším špičce F1, mohl se rovněž těšit kladnému hodnocení ze strany svých slavnějších kolegů (např. Rosberg), ale přesto ještě setrvá u Toro Rosso i pro rok 2017. Odmítl tedy zájem Renaultu, který mu byl v druhé polovině sezóny naznačen.
"Jeho jízda na mě udělala obrovský dojem, stejně jako jeho schopnost se učit, to jsou rozhodující faktory. Je vidět, že je stále lepší a lepší, ale také kolem sebe šíří pozitivní energii, takže je velice příjemné s ním spolupracovat. Má výborné technické znalosti a inženýrům poskytuje dobrou odezvu. Je také spolehlivý na mokré trati, což jsme viděli v Interlagosu - to vše z něj dělá výborného pilota," chváli Carlose Tost.
Šéf týmu se sídlem ve Faenze byl rovněž příjemně překvapen skutečností, s jakou se Sainz jr. vyrovnal s faktem, že nepostoupil do Red Bullu a zhodnocením zájmu Renaultu. Podle něj má Carlos spoustu příležitostí se posunovat stále výš.
"Je pořád hodně mladý a myslím, že zejména v příštím roce pro něj bude Toro Rosso nejlepším týmem. Je mu dvaadvacet - v nedávné minulosti tak staří piloti vůbec v F1 nebyli. Spousta mladých si myslí, že jim utíká čas, ale tak to není. Protože jsou mladí, mají pořád hodně možností. Uvidíme, jak to bude s novými pravidly, jak dopadneme," dodává Tost.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.