Zatímco na politické scéně se oblast, nazvaná střet zájmů, velkomyslně halí do složitých právních kliček a většinou vyšumí do ztracena, v F1 jsou novináři důslednější a jdou tvrdě za svým. Jako v případě Toto Wolffa, šéfa týmu Mercedes.
Vídeňský rodák, který 12. ledna oslaví pětačtyřicáté narozeniny, se brání, že jeho pozice v managementu Valtteriho Bottase "nevytváří střet zájmů v týmu Mercedes". Jak známo, finský pilot je jedním z nejžhavějších kandidátů na uvolněný post v nejlepší závodní stáji posledních tří sezón, který zcela nečekaně opustil současný šampion Nico Rosberg. Situaci, v jaké se ocitl šéf Mercedesu, jenž je zároveň součástí Bottasova manažerského týmu, rázně připomněl odborný poradce týmu Red Bull dr. Helmut Marko v rozhovoru s nevýkonným ředitelem Mercedesu Niki Laudou na stanici Servus TV.
"Wolffova role v manažerském týmu se datuje do doby, než byl zvolen generálním ředitelem závodního týmu. Pokud by k nám Bottas přišel, nemůže Wolff dále funkci v jeho manažerském týmu zastávat, to už nebude možné," komentoval Lauda Markovu konkrétní otázku.
Toto Wolff však sdělil italskému listu La Gazzetta dello Sport, že pokud jde o případný příchod současného pilota Williamsu k Mercedesu, žádný konflikt zájmů neshledává. Současně však připustil, že pokud by se Bottas k týmu Mercedes připojil, odstoupil by z pozice, kterou ve Finově manažerském týmu zastává.
"Nejsem idiot. Když jsem před čtyřmi lety nastoupil k Daimleru, podepsal jsem nějakou smlouvu, takže nemohu řídit nebo mít komerční zájem na pilotovi, který bude za Mercedes závodit. Není to problém, žádný neexistuje. Ten, kdo mluví o střetu zájmů, nerozumí Formuli 1," vysvětloval Wolff.
Definitivní rozhodnutí má padnout v prvních dnech roku 2017 a Wolff se dušuje, že v žádném případě už nepadla konkrétní volba. Už se objevily spekulace, že výběr ze strany Mercedesu trvá tak dlouho právě kvůli Wolffovi a vzniklé situaci.
"Dosud jsme se nerozhodli, protože tu jde o víc než jen o pilota a náš tým. Musíme mít respekt i ostatním soupeřům. Valtteri je jedním z kandidátů, ale také víme, jak důležitý je pro Williams. Je to choulostivá situace, která vyžaduje velice opatrný přístup. Proto jsme se rozhodli věnovat této problematice více času,"dodává Wolff.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.