Zatímco na politické scéně se oblast, nazvaná střet zájmů, velkomyslně halí do složitých právních kliček a většinou vyšumí do ztracena, v F1 jsou novináři důslednější a jdou tvrdě za svým. Jako v případě Toto Wolffa, šéfa týmu Mercedes.
Vídeňský rodák, který 12. ledna oslaví pětačtyřicáté narozeniny, se brání, že jeho pozice v managementu Valtteriho Bottase "nevytváří střet zájmů v týmu Mercedes". Jak známo, finský pilot je jedním z nejžhavějších kandidátů na uvolněný post v nejlepší závodní stáji posledních tří sezón, který zcela nečekaně opustil současný šampion Nico Rosberg. Situaci, v jaké se ocitl šéf Mercedesu, jenž je zároveň součástí Bottasova manažerského týmu, rázně připomněl odborný poradce týmu Red Bull dr. Helmut Marko v rozhovoru s nevýkonným ředitelem Mercedesu Niki Laudou na stanici Servus TV.
"Wolffova role v manažerském týmu se datuje do doby, než byl zvolen generálním ředitelem závodního týmu. Pokud by k nám Bottas přišel, nemůže Wolff dále funkci v jeho manažerském týmu zastávat, to už nebude možné," komentoval Lauda Markovu konkrétní otázku.
Toto Wolff však sdělil italskému listu La Gazzetta dello Sport, že pokud jde o případný příchod současného pilota Williamsu k Mercedesu, žádný konflikt zájmů neshledává. Současně však připustil, že pokud by se Bottas k týmu Mercedes připojil, odstoupil by z pozice, kterou ve Finově manažerském týmu zastává.
"Nejsem idiot. Když jsem před čtyřmi lety nastoupil k Daimleru, podepsal jsem nějakou smlouvu, takže nemohu řídit nebo mít komerční zájem na pilotovi, který bude za Mercedes závodit. Není to problém, žádný neexistuje. Ten, kdo mluví o střetu zájmů, nerozumí Formuli 1," vysvětloval Wolff.
Definitivní rozhodnutí má padnout v prvních dnech roku 2017 a Wolff se dušuje, že v žádném případě už nepadla konkrétní volba. Už se objevily spekulace, že výběr ze strany Mercedesu trvá tak dlouho právě kvůli Wolffovi a vzniklé situaci.
"Dosud jsme se nerozhodli, protože tu jde o víc než jen o pilota a náš tým. Musíme mít respekt i ostatním soupeřům. Valtteri je jedním z kandidátů, ale také víme, jak důležitý je pro Williams. Je to choulostivá situace, která vyžaduje velice opatrný přístup. Proto jsme se rozhodli věnovat této problematice více času,"dodává Wolff.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.